Bukefalos 28 år!

Bruksprov SWB 2015

När Coventry kom in tänkte jag först, shit vilken tråkig hingst... Drar i tyglarna konstant, stor och långsam galopp och bänglig, lite valpig nästan. Men så började han hoppa, riktigt fina språng! :love:
 
Blev inte I Do Kiss godkänd? Hur fungerar det med prestationshingstar. Är det så att det finns vissa minimikrav prestationsmässigt men att nämnden kan rata dem ändå?
Inte så insatt i ASVHs regler ;)

För just I Do Kiss har väl varit med på bruksprovet flera gånger nu?
 
Blev inte I Do Kiss godkänd? Hur fungerar det med prestationshingstar. Är det så att det finns vissa minimikrav prestationsmässigt men att nämnden kan rata dem ändå?
Inte så insatt i ASVHs regler ;)

För just I Do Kiss har väl varit med på bruksprovet flera gånger nu?

De måste ju anses tillföra aveln någonting, även prestationshingstarna.
 
Blev inte I Do Kiss godkänd? Hur fungerar det med prestationshingstar. Är det så att det finns vissa minimikrav prestationsmässigt men att nämnden kan rata dem ändå?
Inte så insatt i ASVHs regler ;)

För just I Do Kiss har väl varit med på bruksprovet flera gånger nu?

Det fungerar inte så att om en hingst lever upp till vissa minimikrav så blir den per automatik godkänd. Den måste också ha en viss exteriör och gångarter/hoppförmåga. Bara för att en hingst är en bra sporthäst behöver den inte ha egenskaper som man vill ha i aveln.

Just I do Kiss som jag sett flera gånger vill jag minnas har en typ som vi inte vill ha i aveln idag.
 
De måste ju anses tillföra aveln någonting, även prestationshingstarna.

Absolut! Hade fått för mig att alla prestationshingstar som uppfyllde röntgen/exteriör/prestation i princip automatiskt blev godkända. Håller absolut med dig!
Men man måste ge ägaren stort A i försök ;)
 
Absolut! Hade fått för mig att alla prestationshingstar som uppfyllde röntgen/exteriör/prestation i princip automatiskt blev godkända. Håller absolut med dig!
Men man måste ge ägaren stort A i försök ;)

Aha, nej de måste ju falla nämnden i smaken med. Och ja, verkligen stora A i försök. Sen måste jag erkänna att jag som glad amatör inte riktigt förstår vad det är de inte tycker om med I do kiss?
 
Jag var iofs bara där över dagen igår. Men det är många,många år sedan jag fick en så härlig känsla för en hingst som för Sibelius !
I mina ögon är han otroligt komplett.
Under egen ryttare, under testryttare, vad det gäller rörelser(wow),temperament ,ridbarhet osv.
Synd att stallet bara har hoppstammade ston kvar :)
 
personligen väldigt förvånad att både den franska och BN blev godkända men de vill väl åt stammen vilket är förståeligt.
 
personligen väldigt förvånad att både den franska och BN blev godkända men de vill väl åt stammen vilket är förståeligt.
Den franska håller jag helt med om, men Bengt har hoppat klart bäst av alla hela veckan, sen att exteriören lämnar en del att önska visst är det så, men han är avelsamatörernas våta dröm med den hoppningen
 
Den franska håller jag helt med om, men Bengt har hoppat klart bäst av alla hela veckan, sen att exteriören lämnar en del att önska visst är det så, men han är avelsamatörernas våta dröm med den hoppningen

det framgick verkligen inte genom skärmen om jag säger så.
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
46 278
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 260
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 532
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 233
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp