Bruksprov SWB 2026

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 883

Bukefalos 30 år!

Görel

Trådstartare
Moderator
På måndag börjar årets bruksprov på Strömsholm, och det behöver i vanlig ordning en egen tråd.

Här finns anmälda hingstar https://online.equipe.com/shows/77436/horses

Har bara hunnit titta som hastigast på hingstarna än så länge, noterar att det finns en treårig fullblodshingst bland de anmälda.

Jag kommer själv inte ha möjlighet att se det på plats p g a att jag är konvalescent efter ett komplicerat benbrott, men andra ska kanske dit? Själv får jag se det på tv och är tacksam över den möjligheten.

Väldigt tråkig timing med EHV-1 utbrottet. Hingstar som har vistas på samma anläggning där den smittade hästen finns får inte delta. Redan nu ser jag att fyra dressyrhingstar är strukna, bland annat den hingst jag var mest intresserad av att få se (vet så klart inte om det är av den anledningen de är strukna, kan ju vara annat också). Hur det ser ut med strykningar på hoppsidan har jag inte kollat.

Nu har jag precis börjat titta. Synd att Christina Olssons mikrofon skorrar lite så att allt hon säger inte hörs helt tydligt.

Ser att det är 35 anmälda hingstar nu, plus den mystiska extrahästen nr 44, på startlistan nu mot 42 i länken som jag la in i trådstarten.

Nu har jag precis börjat titta. Synd att Christina Olssons mikrofon skorrar lite så att allt hon säger inte hörs helt tydligt.

Ser att det är 35 anmälda hingstar nu, plus den mystiska extrahästen nr 44, på startlistan nu mot 42 i länken som jag la in i trådstarten.
Hörde du vad de sa om AS Go get them Gunnar?

Liknande trådar

• Bruksprov SWB 2017
  • Bruksprov SWB 2016
  • Bruksprov SWB 2015

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur