Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Åhhh :love::love::love: Dalwhinnie är så FANTASTISKT vacker! :d
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

kl
sitter och tittar på filmerna...
Vad känslig Diamantino ser ut, ni som var där då de ordinarie ryttarna red såg han lika känslig ut då?
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

SKIT vad mycket snyggare många av hingstarna var på dina kort i jämförelse med de officiella korten!
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Wow lika fina kort som ifjol, du e verkligen grym på att fota hingstar!

Håller med om att flera är snyggare på dina bilder än de som finns sen innan ex Zaladin ser jättefin ut på din bild.

Dalle alltid lika vacker!:love:

Tack för att du delar med dig!
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

MariaAuto: Verkligen stort tack för dina bilder! De ger ju helt annan syn på hingstarna än de officiella :bow:

Fast jag måste säga att Zaladin inte tilltalar mig på något sätt. Men det kanske är annorlunda att se honom i rörelse?
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

De på Luxus och Fantast var ju helt underbara :love:

Men jag tycker fortfarande Zaladin har trist exteriör *butter*
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Jo det är rätt vanligt på hästar med väldigt stor skritt när de skall samlas och inte riktigt är vana vid det.

Ja, det är vanligt, men det är inte önskvärt. Det känns som att den här hingsten är ett väldigt känsligt ämne på det här forumet så jag ska inte öppna den burken igen. Mer än att säga att pass går bort. Cross over. Hade någon utländsk hingst visat upp samma tendenser hade ingen tyckt att det vore fel att refusera. Bra att skritten var ren i år.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Nä, exteriört eller i övrigt är de andra inte mina favoriter heller, men bilderna var fina, med bakgrund, färger, öronen fram och fint uttryck i ansiktet på hästarna!

Bilden på Zaladin gör han nån konstig grimas, samt att huvudet förvinner lite bland grenarna. Förutom att han har ett konstigt framparti och ingen hingstkaraktär ;)
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Alltså, jag svarade på Symphaties inlägg om att en häst som går i pass inte är normal. Inget annat.

Ann80: Jag har inte påstått att ALLA hästar med stor skritt går i pass vid samling.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Jag har inte läst att nån ifrågasatt förra årets resultat? Mer än hur passen kunde dyka upp, när den aldrig visat sig förr. Jag är ju inte så insatt, men att den dyker upp vid ett tillfälle vid en stressig situation kanske inte betyder att hästen ofta passar och kommer nedärva det?
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Vad vi vet. det beteendet är väl inget som man som ägare/ryttare skulle gå ut med direkt.
Men som sagt, smaken är som baken o tur är väl det så mycket fina hingstar som det finns :)
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

tack för alla snälla kommentarer. Många av hingstarna var rätt uppstressade, det var få som faktiskt betedde sig hingstigt. så på vissa var det svårt att få till den perfekta bilden då man liksom få fånga den sekund då de står stilla åt gången.

Eftersom jag stod back stage har jag varit nära alla hingstar o jag måste säga att schockemöhles hingstar var väldigt väl förberedda. Alla hingstarna hade bara en skötare på plats... Så bla den 3-åriga dressyrhingsten sprang han med från hingstarnas stall rakt in i ridhuset till exteriören utan att hingsten varken skrek, sparkade eller gjorde nåt annat än att bara springa bredvid. Faktiskt den enda av dem som vågade springa med sina hästar ute som skötte sig bra. Sen visste hans hingstar vad som förväntades av dem i bla "åttan", vilket en del inte alls fattade. Dacquar var där absolut roligast då han bestämt bara skulle ut där hindrena stod o hoppade till slut över den lägre avspärringen för att komma dit :P
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Ja, HÄRLIGA bilder!! Tack för att du delar dem med oss som inte kunnat vara på plats :)
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Jag har inte läst att nån ifrågasatt förra årets resultat? Mer än hur passen kunde dyka upp, när den aldrig visat sig förr. Jag är ju inte så insatt, men att den dyker upp vid ett tillfälle vid en stressig situation kanske inte betyder att hästen ofta passar och kommer nedärva det?

Snarare tvärtom, ofta slår passtendenser igenom i högre klasser. Hohenstafuen passade inte i UVM, men gick i pass i all samlad skritt i höstas. Bocelli passade sig genom prand prix i globen. Jag har sett många andra hingstar göra det också. Genomgående är det när skritten samlas som tendenserna kommer fram. Även tendenser med ojämna steg (exempelvis att hästen tar ojämnt långa/höga steg) visar sig mer i samling och är vanligt i passage och piaff.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

*kl*

Tycker också att Zaladin ser lite trist ut (i brist på bättre ord), ni som såg honom live - vad tyckte ni?

Quintus, hur såg han ut? Det har varit mycket prat om Zaladin men det verkar tyst om den andra bruksprovsvinnaren.
Ni som var där (ni andra också så klart ;) ), vad tyckte ni?

Nästa år ska jag banne mig komma iväg till bruks *mutter mutter* ;)
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

kl

Kul tycker jag att Rex Shipping fick så trevliga poäng på gångarter. Hur gick hoppingen för hans del?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
811
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: LaMagia
·
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
46 443
Tjatter Det är bara tre dagar kvar innan det vänder och blir ljusare. Årets längsta natt är i år 22 dec om min almanacka visar rätt. Sällan har...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 268
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp