Bruksprovet 2019

Vincent var en mycket trevlig häst som gjorde jobbet enkelt. My kind of guy även om han var för trött för att få till någon wow-faktor.
Casallen sa mig ingenting. Fin gång egentligen och snygg men hoppningen kändes inte som något speciellt idag.
 
Finns det film på Chaccos Air från testridningen idag (förutom lilla klippet på Maarse)? Missade det tyvärr, hade varit intressant att se med tanke på att Jennifer hoppade av.
 
Nån som såg hur det såg ut när Jennifer red Chacco's Air..? Nyfiken på om det såg okontrollerbart ut eller om det var hennes känsla enbart.
 
Tyckte Darc Cash var ojämn i sin hoppning, ibland kom han knappt av marken och ibland såg det trevligt ut. Verkade vara avspänd i lynnet.

Chaccos Air såg stressad ut och verkade inte känna sin egen kropp eller vara redo för uppgiften. Fin, men jag tycker inte den skall få fortsätta provet för alla inblandades skull.
 
Precis. Han började travhoppa och hästen exploderade i spången. Han sprang på sidan på ett hinder och flydde i panik då. Även DM sa att han hade för mycket blod och fick panik när han la om benen.

Aj då. Då låter det som han behöver mogna lite mer. Kanske få gå i hage... ;)
 
Saltado var en riktigt kvick liten smällkaramell. Kan nog gå riktigt fort, men tyckte ibland att han visste precis vart han skulle oavsett vad ryttaren tyckte :p Häftig.

Kintaro såg väldigt mogen ut för sin ålder. Hoppar säkert, fin inställning, balanserad, positiv. Min favorit hittills.
 
Saltado var en riktigt kvick liten smällkaramell. Kan nog gå riktigt fort, men tyckte ibland att han visste precis vart han skulle oavsett vad ryttaren tyckte :p Häftig.

Kintaro såg väldigt mogen ut för sin ålder. Hoppar säkert, fin inställning, balanserad, positiv. Min favorit hittills.

Jag tyckte Saltato inte alls hoppade bra, han kom öht inte upp med bogen och frambenen. Bytte knappt rent en enda gång. Tack men nejtack på den.

Kintaro var jättesnygg, men kom ju knapp framåt i galoppen, ingen elasticitet alls - ffa inte framåt. Tyckte jag. Tror dock att ridkänslan inte säger samma som jag tyckte

Min favorit var antingen Main Cornet som visserligen var trött men gjorde jobbet bra men fina språng hela tiden eller Chacgeorge eller Kjaton (som var lite valpig men hade massor av kvaliteer).

Jag tror att Balstakko blir bruksprovsvinnare - fast han inte är min favorit
 
Jag har dessutom sett mamman riden innan hon sattes i avel, massor med kapacitet men svår...
Nån som såg hur det såg ut när Jennifer red Chacco's Air..? Nyfiken på om det såg okontrollerbart ut eller om det var hennes känsla enbart.
Fogh gjorde helt rätt! Det såg riktigt illa ut. Dave Maarse höll med och han menade att hingsten behöver två år på sig och är rädd för sin ryttare. Inget psyke man vill ha in i aveln
 
Fogh gjorde helt rätt! Det såg riktigt illa ut. Dave Maarse höll med och han menade att hingsten behöver två år på sig och är rädd för sin ryttare. Inget psyke man vill ha in i aveln

Fast det är väl stor skillnad på att inte passa i aveln och inte för dagen vara redo för bruksprovet . Att en ung och känslig häst inte pallar att nya ryttare hoppar upp i och ska visa den i denna miljö där och då är ju i sak inget som dömer ut hästens kvaliteter utan den behöver helt enkelt mer tid på sig. Eller hur menade du?
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
697
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 172
Senast: Badger
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 106
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp