Bruksprovet 2019

Jag håller inte med dig i bedömningen du gör av den. Även om den inte funkade för uppgiften idag /igår betyder det ju inte att den för den skull inte passar i avel om den får några år på sig vilket ju även är bedömningen den fått. Den kommer inte godkännas på Bruksprovet så det finns ju inget att oroa sig för där . Att oroa sig för att den inte passar i avel senare /blir godkänd ser jag inte relevans för alls faktiskt.

Håller helt och hållet med dig.
För 4 år sen var Gamelus på bruksprov och gick inte ens vidare till fas 2 - han gav ungefär samma intryck som Chacco's Air, känslig som inte klarade uppgiften för dagen. Efter ett ryttarbyte och ett antal månader senare så vann hann Breeders och kom igen som 5-åring och hoppade fantastiskt både med egen ryttare och med testryttare. Nu är hans avkommor ännu unga, men de jag har sett har varit riktigt fina och det blir spännande att se framtiden för dessa. Jag tror att det absolut kan vara liknande för Chacco's Air
 
Håller helt och hållet med dig.
För 4 år sen var Gamelus på bruksprov och gick inte ens vidare till fas 2 - han gav ungefär samma intryck som Chacco's Air, känslig som inte klarade uppgiften för dagen. Efter ett ryttarbyte och ett antal månader senare så vann hann Breeders och kom igen som 5-åring och hoppade fantastiskt både med egen ryttare och med testryttare. Nu är hans avkommor ännu unga, men de jag har sett har varit riktigt fina och det blir spännande att se framtiden för dessa. Jag tror att det absolut kan vara liknande för Chacco's Air

Och Helena kan inte ha haft honom så länge så funkar han med henne känns det som de kan jobba med det rätt snabbt?
 
Jo jag förstod det. Men han har ju gått på ettstolicens i många år, jag fattar inte hur skillnaden ska vara så stor? Trodde det bara var en formalitet att de skulle visas upp.
Endast en testikel enligt Lövsta själva. Intyg lämnat tidigare så det kunde kanske bedömts/kollats upp innan visningen ??
Det saknades visst uppgifter som måste inkomma innan godkännande.
Endast en testikel enligt Lövsta, intyg inlämnat tidigare så det kunde väl ha kollats upp/bedömts innan BP kan jag tycka
 
Endast en testikel enligt Lövsta själva. Intyg lämnat tidigare så det kunde kanske bedömts/kollats upp innan visningen ??

Endast en testikel enligt Lövsta, intyg inlämnat tidigare så det kunde väl ha kollats upp/bedömts innan BP kan jag tycka

Ok. Så de har isf lämnat ett falskt intyg innan då (Beerbaum?)?
 
Ok. Så de har isf lämnat ett falskt intyg innan då (Beerbaum?)?
Det verkar väldigt konstigt, tydligen kan ärendet inte behandlas av AVN förrän i nästa vecka, men man undrar verkligen hur han kan ha fått ettstolicensen innan?
Från Lövstas sida "Många undrar varför tydliga besked gällande godkännande på Bruksprovet av legendaren Coupe de Coeur (Calido I- Lincoln) inte har lämnats. Lövsta har lämnat in veterinärintyg som visar att han sedan 2010 bara har en testikel pga akut kolik. AVN säger att de tyvärr inte kan behandla ärendet förrän nästa vecka."
 
Det verkar väldigt konstigt, tydligen kan ärendet inte behandlas av AVN förrän i nästa vecka, men man undrar verkligen hur han kan ha fått ettstolicensen innan?
Från Lövstas sida "Många undrar varför tydliga besked gällande godkännande på Bruksprovet av legendaren Coupe de Coeur (Calido I- Lincoln) inte har lämnats. Lövsta har lämnat in veterinärintyg som visar att han sedan 2010 bara har en testikel pga akut kolik. AVN säger att de tyvärr inte kan behandla ärendet förrän nästa vecka."

Man vill ju gärna tro att det vet intyget följde ansökan om ettstolicens också? Men ja vi måste väl vänta till nästa vecka då. Sicket trams.
 
Har inte sett nånting alls under veckan och tittar på sista delen med gångartshingstarna nu. Jag gillade Dantes Vincero, lätt från marken, aktiv och fina bakben plus att han såg ut att ge en väldigt trevlig ridkänsla. Nämnden verkade dock inte särskilt imponerad och han lär inte gå igenom. Liberace for U tyckte jag såg tung och lite platt ut. Men såg här i tråden att han haft tuffa veckor, så det är nog en häst som inte riktigt kommer till sin rätt idag.

De två som är inne nu, Dantes Specter och en fux med bläs är en snoozefest. Sitter mest och retar mig på ryttarnas händer.
 
Tippar Kintaro som bruksprovsvinnare i hoppning över Balstakko, men det är bara utifrån det jag sett.

I dressyren beror det på hur hårt AVN slår ned på Vivaldons långsamma bakben samt att skritten inte är helt ren ibland när man begär samling i den. Testryttarna gillade honom helt klart, så där kan han ha säkrat segern. För mig personligen är Kane till synes en mer komplett häst, och jag hade gärna sett den som vinnare.
 
Man vill ju gärna tro att det vet intyget följde ansökan om ettstolicens också? Men ja vi måste väl vänta till nästa vecka då. Sicket trams.
Finns ju en tråkig diskvalificerande åkomma som kan ge kolik. Kan vara det de vill kolla upp men hoppas det inte är så
 
Har inte sett nånting alls under veckan och tittar på sista delen med gångartshingstarna nu. Jag gillade Dantes Vincero, lätt från marken, aktiv och fina bakben plus att han såg ut att ge en väldigt trevlig ridkänsla. Nämnden verkade dock inte särskilt imponerad och han lär inte gå igenom. Liberace for U tyckte jag såg tung och lite platt ut. Men såg här i tråden att han haft tuffa veckor, så det är nog en häst som inte riktigt kommer till sin rätt idag.

De två som är inne nu, Dantes Specter och en fux med bläs är en snoozefest. Sitter mest och retar mig på ryttarnas händer.

Snoozefest?Ryttarnas händer?
 
Snoozefest=ganska tråkiga dvs att de inte tilltalade mig alls. Men åtminstone den ena tilltalade nämnden iaf.
Ryttarnas händer=när de filmade långsidan där en enbart såg ryttaren i princip var det tyvärr rätt fula händer som syntes tydligt i sina vita handskar.

Ah nu förstod jag snoozefest.
Fula händer på vilket sätt?På båda ryttarna?
 
Ah nu förstod jag snoozefest.
Fula händer på vilket sätt?På båda ryttarna?
Det plockades mycket med händerna. Jag vill gärna se att ryttaren kan vara stilla i sin hand med en sug framåt från hästen. Särskilt på hingstarna i detta läget då jag vill se hästar som är enkla att rida. Om dessa proffs till ryttare måste hålla på att fixa och greja så mycket ger det inte ett gott intryck. Faktiskt på i princip samtliga visande ryttare idag var det samma, med vissa undantag.
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 052
Senast: Badger
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp