bruksridningstråden 2008

Sv: bruksridningstråden 2008

Har du fått anmälningsblankett än? Jag har inte fått nån.. Fick en länk som inte gick att använda :p
 
Sv: bruksridningstråden 2008

*kl*
någon som vet om det finns några bruksridnings träningar/tävlingar runt enköpingsområdena eller norra stockholm?
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Det ska vara dommarkurs i bruksridning i veddige i halland. Kolla JUF hemsidan. sen blir det nog DM i halland i september. ska nog försöka fixa en tävling innan dess.
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Har du fått anmälningsblankett än? Jag har inte fått nån.. Fick en länk som inte gick att använda :p

Man kan nu fylla i ett formulär och anmäla sig till rallyt via deras hemsida. Har ännu inte bestämt mig om jag ska dit, har flera olika roliga aktiviteter på gång i sommar. Får se vilken av dom som det blir.
www.hastrally.se
 
Sv: bruksridningstråden 2008

De brukar ha ett hästrally i Nordanstig(norra Hälsingland) varje sommar (olika byar varje år). Jättetrevligt:)! Brukar vara med som funktionär.
Fråga gärna mig om du/ni vill veta något (hoppas kunna svara:p)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: bruksridningstråden 2008

De brukar ha ett hästrally i Nordanstig(norra Hälsingland) varje sommar (olika byar varje år). Jättetrevligt:)! Brukar vara med som funktionär.
Fråga gärna mig om du/ni vill veta något (hoppas kunna svara:p)

Hade tänkt att åka dit, ska se om jag har tävlingsbar häst då :D
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Det blir nog inget ut och åka för oss i sommar, varken rally eller bruks.
Jag har ingen transport! Jag känner ingen med häst som lånar ut, vår egen är obesiktigad och lär inte gå igenom smärtfritt, och vad jag vet är det ingen här som lånar ut till mig om jag inte ska till sjukhus.. De håller hårt i sina kärror..

Dessutom ska jag flytta till hösten, mitt i bästa tävlingssäsongen, så jag tror det får räcka med det i år.. När man har nästan 20 mil enkel resa till närmsta tävling vilket län man än väljer så är man inte så kaxig längre.. Då får man nog prioritera om lite.
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Den 12 Juli är det träningstävling i brukskörning å bruksridning i Veddige i hallands län. det blir lite enklare regemente än på DM å med dommare som håller på att gå utbildning.
:bump:
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Hmm, det låter onekligen intressant :p och nu har jag ju en kontakt att låna transport av, och så svårt akn det ju itne vara att köra transport..
Måste kolla med kalendern om jag får åka! Det blir ett riktigt tävlingsår i år om jag gör det, herregud två tävlingar samma år! :D
 
Sv: bruksridningstråden 2008

kl
Brukstävlingar,träningar i Östergötland 8/6, någon dag i första halvan av juli samt 28/9
I Sörmland 9/8
PM:a mig om ni vill veta mer.
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Hej! Jag visste inte att det fanns en tråd om bruksridning! :D Skojj ju!

Jag ska tävla Bruksridnings DM imorgon:o är sjukt nervös nu.
Som tur är så ska jag inte tävla min egna kamel (som fö. är rädd för allt) utan det är en av nordisarna i stallet som jag ska tävla med. Får hålla tummarna nu. :D

Tävlingen är fö. i Degeberga.:D
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Vad kul! Hur gick det?

Som jag har letat efter någon klubb som håller på med bruksridning här i Skåne (utan resultat). Typiskt att jag såg ditt inlägg först nu. Vad var det för klubb som anordnade DMet?
 
Sv: bruksridningstråden 2008

*kl*

Kan egentligen ingenting om bruksridning men det jag har hört/ sett har verkat väldigt roligt:bump:
Kan ni inte skriva lite utförligare vad det egentligen är och övningar som man kan göra själv hemma! :laugh:
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Låter intressant med träningstävling. Finns det vagn där att låna då?
 
Sv: bruksridningstråden 2008

Västernorrlands körsällskap ska anordna 2 tävlingar/träningar i bruks ridning/körning en i augusti och en i september :)

kolla in på http://home.hkust.se/vks/
där finns det även bilder från tävlingar mm.

jag har bara regelboken för 2006, har den nya några förändringar?


Vet du vad Ranch Trail är? det är ganska likt bruksridning. (förutom att man inte behöver westernsadel mm)


Först så är det Funktionskontroll, då ställer man upp hästen (utan sadel) inför domaren och sedan visar man hästen i skritt och trav. efter det ska man sadla och hoppa upp på max 5min.

Hinder man kan stöta på är Bro, vändning i trångt utrymme (tex i en fyrkant), Portar (rida mellan koner), Skritta över bommar, rida över gatubrunn, Halter (där man ska stanna med framhovarna på utsatt ställe), Lydnadshinder (gå förbi fladdrande saker mm), Ryggning i vinkel, Hoppning (1 till 3 hinder, max 80cm), Flytta föremål från ett ställe till ett annat, Hoppa på och av hästen mot ett föremål, med mera :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
582
Senast: shebeen
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
20 21 22
Svar
426
· Visningar
26 613
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
1 695
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp