brun med mycket vitt i ljumskarna

S

SomethingCorporate

Förlåt om jag lagt tråden fel, detta kändes som det mest vettiga stället.

Min 07:a föddes brun med bläs och några vita kotor. Inga vita hår någon annanstans.
Men har börjat få vitt i ljumskarna, mycket vitt!

Han är regeistrerad som brun men jag som inte kan mycket om färg tycker han är skimmel i ljumskarna.

Men vad förstår så föds dom ju då med vitt runt ögonen eller ansiktet och att dom börjar skimmla av där.
Vilket han inte hade eller gjorde.

Ska försöka ta kort någon dag också så ni får se,
men räknas dom som bruna när dom har mycket stickel hår i ljumsken?

vill även nämna att båda föräldarna är bruna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: brun med mycket vitt i ljumskarna

min var med mörk mörk fux innna men har med åren blivit stickelhårig nu 2,5 år gammal. hon är dessutom nästan vit i jumskarna. men hon kommer garanterat hålla sin färg =9
 
Sv: brun med mycket vitt i ljumskarna

stickelhår är just bara stickelhår, färgen är fortfarande brun

Det är förmodligen ett sabinoanlag som spökar på din häst, eftersom du säjer att den har både bläs och vita ben. Det kan ge även lite stickelhår.
Det kan inte bli en skimmel om båda föräldrarna är "ickeskimlar".
 
Sv: brun med mycket vitt i ljumskarna

okej, tack för ditt svar.
Skönt att jag får behålla min bruna häst, var inte sugen på en skimmel till :p
 
Sv: brun med mycket vitt i ljumskarna

Men brun + brun kan väl bara bli brun eller har jag fel där? Jag kanske har blandat ihop färgerna.
 
Sv: brun med mycket vitt i ljumskarna

Mitt förra avelssto (e: Dragon-Ganesco) hade vita stänk i ljumskarna. På henne som var isabell (Visserligen en väldigt mörk sådan.) tänkte man inte på de där stänken. När hon sedan fick en avkomma som var riktigt mörk svettfux (såg nästan svart ut) och som också hade samma stänk, syntes det vita väldigt tydligt. Han hade också skunksvans.
Hon fick sedan en avkomma med ett vitt n i ena ljumsken. Tyvärr syntes inte n:et föränn han hade tappat fölpälsen, annars hade han fått heta Niklas..Jag har ingen aning om vad detta kan bero på för anlag. Sabino var det inte, och stänken var inte stickelhåriga heller, utan prickar av ungefär samma storlek som de mörka prickarna på en fluskimmel. Hon fick en sabinoavkomma här också, men den var efter Turban Rose, så det var inte så konstigt.
 
Senast ändrad:
Sv: brun med mycket vitt i ljumskarna

Men brun + brun kan väl bara bli brun eller har jag fel där? Jag kanske har blandat ihop färgerna.
Brun + brun kan bli antingen brun, fux eller svart, beroende på vilka färganlag som ligger dolda. Men skimmel kan det aldrig bli, precis ameo skriver. Du kanske tänker på fux? Fux + fux kan bara bli fux.

Carina på Silver Arabians
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·
T
Avel Mitt svarta sto fick för två år sedan ett svart stoföl. Nu när "ungen" är två år alltså, så har hon en massa vita hår i ljumskarna. På...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 959
Senast: dramatik
·
Avel Jag har en lite welshhingst som föddes den 13 juni. Nu ser det ut som om han fått eksem på mulen och även mitt i pannan där virveln...
2
Svar
22
· Visningar
3 877
Senast: Lahtel
·
Avel Här kommer en uppföljning. Enligt en mkt insatt i färger som jag började diskutera med och sedan sände över bilder till råder det ingen...
Svar
4
· Visningar
1 537
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp