Brun, rak hopp/allroundsadel..

Thera

Trådstartare
Letar efter en begagnad brun hopp/allroundsadel åt damen här hemma, men jag vet inte riktigt vilka märken jag ska leta efter. Sadlar som ligger bra på henne är exempelvis Albion och Trainers, så det är väl rätt raka modeller jag bör rikta in mig på?

Sen, ett krav till, den ska finnas i brunt.

Har funderat på en Griffin RW hopp, men det är svårt att hitta på begagnatmarknaden. Några andra tips på vad jag kan rikta in mig på?

Såhär ser hästen ut för övrigt:

200805211587.jpg

200806231942.jpg

Jättetacksam för tips!

Sv: Brun, rak hopp/allroundsadel..

Varför inte börja leta Albion och Trainers? När du vet att de passar menar jag. Dessutom kan du ju köpa en sprillans ny Trainers för 7.600 och det är ju inte så blodigt ändå :)

Jag har en brun trainers professional jag vill sälja om du är intresserad?

Den e jätte fin i skickat om du pm:ar mig din mailadress kan jag skicka bilder.

hm oj då du bor ju en bit bort kan ju bli svårt o prova då om du inte redan vet att den kommer passa förstås.

Du har en super snygg på pålle:love:

Tack för alla svar! Nu vet jag lite mer vad jag kan leta efter.

Fler som har några förslag?

(Kanske ska tillägga att de allra dyraste modellerna inte är aktuella, då det 'bara' är min foderhäst, och det dessutom finns stor risk att vi får byta sadel igen när hon är igångsatt.)

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 062
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 026
Senast: Barrel
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 501
Senast: Rimfaxe
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka