Bruna ridstövlar?

Praefatio

Trådstartare
Ja, hur är det med dem egentligen?

Känns som att jag är en av de få som tycker att bruna stövlar är snyggast, hittar inte så mycket. Allra helst vill jag ha ett par med snörning. Recitlinge Tampa känner jag till och jag älskar deras bruna stövlar men tydligen ska de vara fula runt vristen och dessutom verkar de inte tillverkas i brunt längre. Är det dags att ge upp drömmen om bruna stövlar med snörning? :p Har någon annan hittat?

Sv: Bruna ridstövlar?

Just Recitlinge Tampa som du nämnde sitter inte vidare snyggt, har ett par (dock svarta). Har nog faktiskt inte sett någon dom sitter bra på...

Jag gillar också bruna stövlar! Men har precis som du haft svårt att hitta några... Skulle egentligen vilja ha ett par bruna hoppstövlar men har redan ett par svarta. Tävlar bara i hoppning men om jag nån gång skulle börja tävla dressyr, får man/anses det vara okej att rida i bruna stövlar då?

haha man FÅR men dressyrnissar brukar ofta vara inbitna på svarta saker så n¨gra blickar blir det nog :P men du FÅR ha gröna om du vill det ;)

Anky, Jan Brink (finns måååånga fler i GP eliten, eller fd. för den delen också) som tränar hemma i bruna dressyrstövlar så det där var ju "lite" fel även om jag förstod vad du menar. :p
Tävlingsmässigt så är det väl 99.X % som har svarta ridstövlar även om jag har sätt några som har tävlat i bruna stövlar.

Har inga tips tyvärr, men ge inte upp, bruna är SNYGGAST :)
Jag vil ha brunt allt, eller tom. mixa brunt och svart så det blir ungefär 'jämt' av båda på utrusting (halshugg mig inte...och nej jag är inte hoppryttare :P)

Hejja för brunt!

PS.jag har en av Kyras böcker och i den rider hon med svart sadel, brun stövlar o brunt träns ;) (ok på träning men ändå)

Har ett par bruna med snörrning som jag köpte på hööks får något år sen. :)
satt väldigt bra på mina ben, men nu ligger dom mest här hemma.
Men nu är det dags att damma av dem nu när jag köpt brun sadel till ena hästen och all utrustning ska vara brunt till henne...

Vet att granninge har/hade bruna stövlar för några år sen. Men kommer ej ihåg om det var snörrning eller ej. men tror det var det.

Sen vet jag att jag sett några sidor på internet som haft också.

Tretorn Advance. Bruna med snörning :angel:

Kanske inte är något för er dressyrnissar, nästan säker på det :grin:

Det var de jag kunde komma på nu..:o

Äsch, jag har två par bruna men bara ett par svarta. Tycker brunt är snyggare. Men svart är ju helt klart vanligast, som med sadlar.

Jag har ett par billiga Treadstone med snörning. Verkligen ingen höjdarkvalité men de håller trots att jag har misshandlat dem. Tretorns bruna tycker jag är snygga, men jag hade tröttnat på dem efter en vecka.

Har också ett par bruna Cavallo (någon dressyrmodell) som jag fick köpa för 2500 kr eftersom de inte fick sålt dem. Så snygga att man kan dö, hade gått förbi dem fler gånger i skyltfönstret och dräglat, men insett att de var på tok för smala för mig. Så visade det sig av en slump att det var exakt mina mått! Drömmen! Men jag har dessvärre inte använt dem så mycket, de är fortfarande höga bak och skaver när man går, och nu har jag ingen häst heller.

Edit; såg att mina Treadstone heter Field och finns fortfarande - i brunt. Ungefär 2000 kr kostar de nu (jag köpte mina för 1200 kr)

Senast ändrad:

Cavallo och Königs har runt 3-4 olika nyanser var man kan välja bland på färgen brun när man beställer deras stövlar.

Vill man bara ha ett par stövlar att ha hemma och träna i skulle jag nog rekommendera polostövlarna, så fina!

Bruna stövlar är skitsnyggt!

Själv struttar jag omkring med bruna skor med tillhörande stövelskaft.

Beställde dem när jag jobbade i Saumur i Frankrike. Många sprang omkring i sådana som jag köpte och även i hela stövlar. Bruna med snörning. Men då får man åka dit och måttbeställa själv.:p Önskar jag hade råd att göra det igen.

*går o köper en trisslott och hoppas på det bästa*

Tretorn Advance. Bruna med snörning :angel:

Kanske inte är något för er dressyrnissar, nästan säker på det :grin:

Det var de jag kunde komma på nu..:o

Precis. Tretorn Advance har bruna stövlar med snörning. Men som det skrivs i det jag citerat så kanske de är mer till för hoppning? Annars har jag ett par helt nya liggandes som jag försöker bli av med...

bruna stövlar är väldigt snyggt och alla bra märken kan göra bruna stövlar i olika nyanser. tex petrie, cavallo, königs osv.

jag har mörkbruna, svarta (på väg iaf) och skulle inte tacka nej till ett par mellan/ljusbruna heller! :d

Tack allihopa! Väldigt bra svar. Det får nog bli ett par Treadstone Field tror jag. Har egentligen inte pengar till att köpa nya stövlar... :p

Bruna stövlar är as snyggt:d Billiga finns i Pioneer (2500:-). Har själv hittat ett par som tyvärr är lite för dyra för min budget, Soubriacs dyra modell för 6000. Men oj så snygga!!! PM om du vill ha länk till sidan:)

Har själv ett par M Decima i chokladbrunt. Som dock börjar bli lite slitna men fortfarande är sjukt snygga!

Älskar mina bruna.

b2.jpg

Jag har ett par mörkblå Decima men dragkedjan har nog pajat 100 ggr. vet inte om det är lönt att laga dom igen.

Va jag har haft mina i typ 6 år utan att behöva byta dragkedja någongång. Funkar fortfarande fin fint. Just nu tjänar de som "vinterstövlar" för har töjt sig så i skaftet att de är för stora om jag inte har långkalsonger och tjocka strumpor på mig:D

Vad snyggt med mörkblåa! har du någon bild på dom:d

Det är sjukt snyggt att dressyrträna i bruna stövlar, men på tävling, njaa, då är jag så klassisk så tkr att det alltid ska vara svarta.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 085
Senast: Ajda
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Donald Trumps andra presidentperiod (2)
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka