Bruna ridstövlar?

Sv: Bruna ridstövlar?

Jag kan ta en bild - när de krafsats fram ur gömmorna i sadelkammaren. Mina är också för vida så om jag lagar dem ska jag se om det går att ta in dom.

Guuud vad mycket snygga stövlar de hade där. Vad ligger de i för prisklass? Finns det någon återförsäljare i Sverige, och om inte så hur får man tag på ett par?

Förr brukade de säljas på mässor som Parlantis stövlar ofta gör nu. De är dyra eftersom de är måttsydda, 6000:- och uppåt. Equalityline har en modell av Fabbris stövlar som är billigare (Glengordon by Fabbri).

Bruna stövlar är ju egentligen det som är det korrekta för hemmaridning. :)

Svarta är bara för uppvisning och tävling (och jakt - tror jag).

Rödbruna Königs, gärna de i lack, är dessutom det snyggaste som finns. :love:

Jag tycker att det finns alldeles för lite bruna ridstövlar på marknaden! Jag är en "matchningsfascist" & tycker att det ska vara svarta stövlar till svart sadel & träns & bruna stövlar till brun sadel & träns. Har suttit nu & kollat på Kürfinalen i EM & sett vissa kombinera brun sadel & träns med svarta stövlar & marinblå frack & hatt!!! :eek: Helt absurt ju!

kl

här är en bild på mina bruna

sommer07009.jpg

Älskar mina Recitlinge Tampa :love:
Dom blir bara skönare och skönare för varje ridtur.
ska försöka få med de på bild när jag rider.
28808057.jpg

cavallo har ju en del stövlar som är bruna,

piaffe plus (dressyrstövel), (dock utan snörning)

olymp (hoppstövel)
Fieldboot Plus (hoppstövel)
Gigant (hoppstövel)
Athen (hoppstövel)
Rick (hoppstövel)
Sydney (hoppstövel)

Junior jump (juniorstövel)

samtliga av hoppstövlarna liksom juniorstöveln har snörning om jag inte missat något i produktkatalogen... och det är bara en av många tillverkare.

Alla Cavallo stövlar går att få i brunt, det är bara att välja mellan de tre-fyra olika nyanserna som går att få.

Samma gäller Königs.

Nu är denna tråden väääldigt gammal ;) MEN jag har snöat in på bruna Arezzo stövlarna på Hööks! Nån som har?

Jag kör allt i brunt även vid tävling=) jag har brun körsele/träns, hjälm, piska, stövlar, handskar, skydd, skrittäcke, benlindor. schabrak. Ja hela vi är bruna ibland:laugh:
Brunt och guld:love:

En kompis har köpt dem hyfsat nyligen. Hon älskar dem! Så till den grad att hon försökte övertala mig att köpa likadana. Jag har dock inte mått som funkar i standardstrl. Så det är inte möjligt.
Hon har klagat flera år över sina "steeenhårda Königs som bara står och samlar damm". Nu ska de säljas och hon fortsätta älska sina nya, faaantastiska stövlar. ;)

@tuaphua

Haha låter ju ännu bättre!
Dock får jag vänta till de fått in nya då min stl tagit slut :( har 41-42 och måste ha 42: or. Jag har gått å klämt på dem läääänge men igår såldes dem :(

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 086
Senast: Ajda
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka