Bruno Delgrange bomvidd

Minnaa

Trådstartare
Letar febrilt efter en hoppsadel till min kära häst och har hittat en Bruno Delgrange med vid bom som är av intresse. Sadeln i frågan är en äldre modell. Undrar om någon här vet hur de är i bomvidderna (generösa?) eller kanske t.om. ungefär hur många grader en W BD ligger på?

Det innebär rätt mycket krångel för mig att ta hem den och prova så därför testar jag att fråga här innan för att försöka få en uppfattning om det ens är lönt att ta hem den.

Sv: Bruno Delgrange bomvidd

Jag tycker att de är ganska vida i storleken. Prestige 36 är som smal mot vid i BD ungefär. Så jag skulle säga att de är mer vida än smala i storlek absolut.

Sv: Bruno Delgrange bomvidd

Jag tror tvärtom och säger att de äldre ofta är smala i bommen. Jag har haft en äldre BD med normal bom och den såldes då den var allt för smal för mina hästar som jämförelsevis har 33 i Prestige.

Jag tycker generellt att äldre franska sadlar är ganska små i storlekarna och att de sällan har så bred kanal som de flesta hästar bör ha men det är klart att det finns undantag och givetvis så beror det ju på hur gammal den är.

Liknande trådar

Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 495
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Måste erkänna att jag är på väg ut i sadelträsket igen. Jag har en viss uppfattning om vilka modeller som kan passa mig och hästen...
Svar
4
· Visningar
1 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka