Bruno delgrange vs Equipe expression

Mirabilis

Trådstartare
Hej!

Jag har i dagsläget en ny Equipe Expression special, 17,5 i sits, normal kåpa och MW bom som passar mig bra, men har fått prova en kompis sadel på en annan häst som jag satt så jääääkla bra i.

Hennes sadel är en Bruno delgrange Partition 17,5 i sits och 5X kåpor (jag har jäkligt långa ben, är 177 cm lång) MEN är 27 i bom = motsvarande normal. Jag får naturligtvis låna den och prova på min häst, men hur stor är chansen att den passar sett till att bommen är snäppet smalare än den jag har i dag? 😬 använder i dagsläget en padd under Equipen (utprovad med den) då herr häst är lite känslig i pälsen ibland.
 

Liknande trådar

Utrustning Har i dagsläget en prestige Bellagio med bomvidd 33 som passar hästen bra, men då sadel inte passar mig behöver jag byta och är just nu...
Svar
2
· Visningar
1 859
Senast: Reville
·
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 427
Senast: Design05
·
Utrustning Såna är ju alltid lärorika så här kommer en till. Har precis haft en ut en utprovare men känner mig inte särskilt mycket klokare. Har en...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Bluefish
·
Utrustning Hej. Jag håller på att leta ny sadel till min häst då min nuvarande, prestige Meredith D, inte passar min häst längre trots att jag...
Svar
2
· Visningar
10 978
Senast: Lemeie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp