Brunt läder, svart schabrak & luva?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 981
L

Lawendel

Skulle det se knäppt ut?
Jag har bruna lädergrejer till min ljusbruna ponny, och funderar nu på om jag ska inhandla schabraket och luvan som Hööks nu även har i svart. Men jag tvekar lite, för skulle det se knasigt ut? Eller skulle det kunna bli snyggt? :p

Sv: Brunt läder, svart schabrak & luva?

det blir nog bra det!!! själv har jag brun utrustning o grå ridbyxor o schabrak.. o tycker det går fin fint!!! ;)

Det finns snyggare varianter, men jag tycker helt klart det fungerar iaf i vissa fall. Var inne på just det till mörkbruna stoet jag hade, mörkbrun utrustning, svart schbrak + luva, med silverpasspoal.

På en annan färg på häst är jag mer tveksam, och på en fux te x så never ever. Ljusbrun har jag lite svårt placera in utan kort, men spontant så mjo mja? Ingen bild på totton? Och på nyansen på de bruna grejerna?

Enligt mig går det alldeles utmärkt. Kan bli riktigt snyggt till vita ridbyxor och svart kavaj, tror jag! :idea:

(Visserligen mörkbrun häst här, men ändå... Och sadeln är lite mörkare i verkligheten)

Visst, här kommer min totto :D ;).. På den här bilden syns det bäst vilken färg han har..
6140403.jpg

Funderat ännu mer, och det kanske skulle se fult ut :crazy:..

Sadeln är mörkbrun som sagt, och tränset mellanbrunt. Ska försöka få tag på ett mörkbrunt träns och en förbygel, så det är mer matchat :p

Han är ett gränsfall tycker jag nog faktiskt.

Hur mörkbrunt är mörkbrunt, såpass att det ser nästan svart ut på håll?

Du kan inte tänka dig annan färg?

HELT fel tror jag dock inte det blir, så vill du ha svart - kör på svart =)

Min dam som jag tänkte ha så på och tyckte det var snyggt var såhär pass mörk: https://lagring.storegate.se/user/P...8-4654-8cc1-fb0064050445&Image=1851473&Size=1

Och svarta ben ända upp till knä/has.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 142
Senast: Blyger
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 442
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 924
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter... 2
Svar
34
· Visningar
4 550
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka