Bruntfärgat läder det bästa?

Parrot

Trådstartare
Fick höra i veckan att det finaste lädret är det läder som sedemera blir bruna produkter på markanden. Svart läder går att trixa med, till exempel fylla igen ojämnheter i ytan med.

Konklutionen va alltså att det finaste lädret går till brun utrustning.
Jag som endast har svart:p

Sv: Bruntfärgat läder det bästa?

Jag tror det beror lite på...
Finns väl dåligt och bra svart läder och dåligt och bra brunt läder?
Men jag har både svart och brunt läder (svart mest dock) och om man jämför mina lite billigare träns så blir det i brunt läder mycket mjukare och trevligare än det i svart. (båda är samma märke)
Tror det nog kan stämma att finare läder går till bruna träns... :o

Sv: Bruntfärgat läder det bästa?

Japp så är det, svart läder är ju färgat läder.
Ju ljusare ett läder är destå högre krav ställs det på kvalitén.
Så vill man ha den bästa kvalitén är det typ londonfärgat läder som gäller.
Men allt brunt läder är inte i bra kvalité heller, det finns ju läder som är färgat ljust så är man ute efter den bästa kvalitén är det ljust ofärgat läder som gäller.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 169
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 125
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 386
Senast: Görel
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 599
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka