Brusreducerande hörlurar

Det fungerade! Tack :)
Nu tog jag tag i ladda ner appen, får se om den är något kul. :) Det var Arbetsförmedlingens audionom som sa att hon kunde hjälpa mig ladda ner den (så jag tänkte att den nog behövs), men hörlurarna hade ju inte kommit till i går när de var på arbetsplatsen med mig.

Har Du föregångarna till dessa? Finns det några andra saker du tänker är annorlunda? Jag såg på Youtube när jag sökte förra gången på de jag skulle ha att när de jämförde med 3 an att det inte var så stor skillnad.
Hemma har jag XM2, på jobbet har jag XM5. Har inte jämfört dem rakt av, men det främsta skillnaden mellan de två versionerna, förutom hur man packar ihop dem, är att på XM2 är kuddarna bredare. Ljudmässigt är det svårt att säga, om man inte har dem i samma läge och testar. Det ska vara bättre brusreducering på XM5, men hur mycket bättre kan jag inte svara på.

Anledningen till köpet av XM2 var att jag skulle flyga till Japan, och hade ingen lust att lyssna på flygmotorerna i 11 timmar, och för det funkade de mycket bra.
 
Hemma har jag XM2, på jobbet har jag XM5. Har inte jämfört dem rakt av, men det främsta skillnaden mellan de två versionerna, förutom hur man packar ihop dem, är att på XM2 är kuddarna bredare. Ljudmässigt är det svårt att säga, om man inte har dem i samma läge och testar. Det ska vara bättre brusreducering på XM5, men hur mycket bättre kan jag inte svara på.

Anledningen till köpet av XM2 var att jag skulle flyga till Japan, och hade ingen lust att lyssna på flygmotorerna i 11 timmar, och för det funkade de mycket bra.
Aha, bättra brusreducering är ju bara positivt!
Något som jag märkt är att när jag har ett par av mina glasögon på knarrar det med kuddarna mot bågarna. De glasögonen har stålbågar och jag använder de framför datorn. De jag har vanligen har plast om hela skalmarna och då låter det inte. Jag har datorglasögon (också speciella zoomtextglasögon, precis som de som knarrar hemma) på jobb, men där knarrade det inte alls på samma vis trots att de också är av stål i skalmarna. Vet inte riktigt vad skillnaden är, men GRYMT irriterande... Jag upplever inte det av mina andra lurar så blev rätt förvånad, vanligen är nog mer att det trycker och ömmar över bågarna efter en stund, men inget irriterande ljud skapas i alla fall.

En annan sak jag märkte på jobbet var att ljudet var lite väl lågt trots full volym på datorn, och jag tänkte genast att neeeej, jag måste kunna ha dem som back up till diktat juuu.... sedan kom jag på att min förstärkare är ju den jag ska skruva upp ljudet på också. Eh... min hjärna är lite trött! :D

Jag har hört om flera som skaffat hörlurar för att slippa ljud när de flyger. Har aldrig flugit själv och tror jag nog aldrig ska göra det, om ljudet är så jobbigt för normalhörande människor :D
 
Vad bra att du också köpt! Kul när man blir nöjd ju! :)

Använde dem i dag på jobbet och även utan brusreducering är de ljudutestängande rätt bra, fick inte chans att testa brusreducering eftersom jag hade sladd (vet inte om det fungerar då) just för att testa i dag (E-utbildningar; informationssäkerhet, basal hygien, brandutbildning, miljö...) men det jag testade i går var verkligen som du skriver "Hejdå världen"!
Jag har för mig att det ska gå att köra brusreduceringen även om en använder sladden. Men hörlurarna måste ändå vara på eftersom brusreduceringen använder ström. Det är dock inget jag har testat själv (har bara använt mina via bluetooth, har XM4)
 
Jag har för mig att det ska gå att köra brusreduceringen även om en använder sladden. Men hörlurarna måste ändå vara på eftersom brusreduceringen använder ström. Det är dock inget jag har testat själv (har bara använt mina via bluetooth, har XM4)
Ah, får testa det i morgon! :D Vad bra, tack!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 823
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 255
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp