Brusreducerande hörlurar

Jag menar mer på kopplingen mellan dem och enheten som spelar upp ljudet.
Hörlurssladd, men i dagens datorer finns ju ofta bluetooth också, men jag föredrar sladd för det, vilket de flesta nog gör eftersom vi inte behöver gå omkring utan blir sittande.
 
Problemet med Jabra är att de är platta i anläggningsytan och runda istället för ovala, så har man lite mindre huvud hamnar de vid tinningarna eller kindbenet. På mig innebär det också att de trycker på glasögonskalmarna.

Både Sony och Bose är formade efter öronen och huvudets kurvatur.
Aha, ja då går de bort helt :) Jabra alltså.
 
Jag ÄLSKAR mina bose, lever i dom! Dom glider lite vid vissa övningar på gymmet, typ om jag är upp och ner med huvudet eller har lagt mig ner för situps, men bara att rätta till lite.

Enda nackdelen är att jag upplever dom lite ömtåliga.
Visa bifogad fil 121168

Jag har visserligen sällan problem med att några lurar glider oavsett modell så har inte så mycket input där, men älskar verkligen mina från Sony. Blir ordentligt tyst (något test säger ”tyst som i graven”, och jag håller med), har gått från att inte kunna plugga på universitetet utan huvudvärk i mer än någon timme till att plugga heldagar utan problem. Sitter någon nära en och pratar hörs lite vad de säger, men flera som pratar och allmänt bakgrundsljud försvinner helt enligt mig. Jag tycker att brusreduceringen är på även utan att man spelar ljud, däremot stänger de av sig ganska snabbt om man inte spelar något.

Jag har ett par Apple Airpod Max och sätter man på brusreduceringen är det typ som att dra på sig ett par hörselkåpor. Även utan musik. 😅 Jobbar på bygge så det är sjukt skönt att kunna stänga ute ljud utan att behöva lyssna på något.

Över din budget dock.

@Enya

Jag har ett par Jabra 85'or på jobbet och ett par från Sony hemma. Upplever att ljudet/musik/teamsmöten fungerar bäst i jabran medan brusreduceringen är bäst i lurarna från sony :)

Det finns spellistor med olika typer av ljud på Spotify, prova t.ex "Brown noise" . Då aktiveras brusreduceringen men själva ljudet är inte så störande.

Sonys brusreducering är super! (Åtminstone i de dyrare modellerna, har inte provat de billigaste. ) Jag tycker de sitter bättre än tex Bose på mitt lilla huvud. Jabra evolve 85 är förvisso tekniskt bra, men har knepig form, på mig blir det glapp vid kinderna och de trycker på huvudet.

Om in ear är intressant är soundcore både bra och billiga (men inte lika bra i kontorsmiljö som Sony).

Jag har också ett par från Bose, och de är fantastiska! Jag köpte dem när jag jobbade på en arbetsplats där folk tyckte att det var bra att ha igång en skränig radio på så hög volym att det kändes som om hela min hjärna slutade fungera. Med hörlurarna kunde jag lyssna på min egna musik på behaglig volym och inte höra ett smack av den j*vla radion som de andra hade. Kollegor fick testa och var helt chockade över hur de inte alls hörde något från omgivningen med mina hörlurar på :D Dessutom är själva kvaliteten på ljudet/musiken riktigt bra och folk jag pratar med hör mig lätt även när jag är i miljöer där det låter mycket.

Jag köpte dem för 3000kr på rea, men det var flera år sedan och de är fortfarande som nya. Och, batteriet håller i många timmar! (går att koppla in sladd i dem om man vill, jag vill inte) Enda nackdelen är väl just att de kan glida lite. Det är inte extremt alls, jag har inga problem att använda dem på promenader eller just i arbetet där jag rörde mig en del, men jag skulle inte ha dem på joggingrunda eller på gymmet :p

Här är mina, och nej, de går inte riktigt att fälla ihop. Bose Noise Cancelling Headphones 700 heter de tydligen. Tveklöst bästa hörlurarna jag haft.
303162

Vågar ni har era hörlurar ute på promenad när det kan komma nederbörd?

Funderar på att köpa ett par Sony eller Bose men vad jag förstår är dom inte vattentäta och jag vill kunna ha dom på promenader. Självklart kommer jag vilja ha luva eller paraply om det regnar mycket men finns ju risk att det hinner komma några droppar innan jag hinner vara med.
 
Vågar ni har era hörlurar ute på promenad när det kan komma nederbörd?

Funderar på att köpa ett par Sony eller Bose men vad jag förstår är dom inte vattentäta och jag vill kunna ha dom på promenader. Självklart kommer jag vilja ha luva eller paraply om det regnar mycket men finns ju risk att det hinner komma några droppar innan jag hinner vara med.
Jag har haft dem i duggregn utan problem när jag rastat hundarna (Typ 10 min) men har ju helst någon form av regnskydd på, och vid normalt regn så har jag inte på dem alls utan regnskydd.
 
Vågar ni har era hörlurar ute på promenad när det kan komma nederbörd?

Funderar på att köpa ett par Sony eller Bose men vad jag förstår är dom inte vattentäta och jag vill kunna ha dom på promenader. Självklart kommer jag vilja ha luva eller paraply om det regnar mycket men finns ju risk att det hinner komma några droppar innan jag hinner vara med.

Är lite nojjig. Men förra veckan kom det ösregn, jag hade inget att skydda lurarna med och dom funkar fortfarande :)
Ska jag promma och vet att det regnar så tar jag jacka med luva så jag kan täcka dom!
 
Vågar ni har era hörlurar ute på promenad när det kan komma nederbörd?

Funderar på att köpa ett par Sony eller Bose men vad jag förstår är dom inte vattentäta och jag vill kunna ha dom på promenader. Självklart kommer jag vilja ha luva eller paraply om det regnar mycket men finns ju risk att det hinner komma några droppar innan jag hinner vara med.

Jag har ju soundcore privat, och de är IPX4-klassade. Regn ska inte vara ett problem. Något annat hade inte varit tänkbart här. :)
 
Jag har inte tänkt på regn eftersom de ska användas på jobbet mest, men har nog aldrig reflekterat över att hörlurar inte är vattentäta, utan alltid haft luva när det regnat för att skydda dem. Så för min del känns det inte som ett problem faktiskt. Trivs inte att regn på mig så luva har jag alltid vid regn.

Blev ett par Sony wh 1000xm4 eller vad de nu heter, ska bli intressant att använda dem sedan och se om de gör sådant underverk som jag hoppas och tror på.
 
Jag har inte tänkt på regn eftersom de ska användas på jobbet mest, men har nog aldrig reflekterat över att hörlurar inte är vattentäta, utan alltid haft luva när det regnat för att skydda dem. Så för min del känns det inte som ett problem faktiskt. Trivs inte att regn på mig så luva har jag alltid vid regn.

Blev ett par Sony wh 1000xm4 eller vad de nu heter, ska bli intressant att använda dem sedan och se om de gör sådant underverk som jag hoppas och tror på.

Jag testade dom på en butik i helgen och tyckte att dom satt väldigt bra, lagom mjukt över öronen och gjorde inte att öronen kändes alldeles instängda.

Jag gillar inte heller regn men med hund (som du vet) är man ute i alla väder och det känns jobbigt att behöva vara orolig för att luvan ska blåsa av eller behöva ha vinterjackans tjocka luva bara för att det kommer lite snö.
 
Jag testade dom på en butik i helgen och tyckte att dom satt väldigt bra, lagom mjukt över öronen och gjorde inte att öronen kändes alldeles instängda.

Jag gillar inte heller regn men med hund (som du vet) är man ute i alla väder och det känns jobbigt att behöva vara orolig för att luvan ska blåsa av eller behöva ha vinterjackans tjocka luva bara för att det kommer lite snö.
Det låter lovande att du också tycker så om dem! :) Har inte fått mina ännu, kommer väl nästa vecka när jag börjar på jobbet, men jag har sett flera genomgångar av olika hörlurar på Youtube och det är samma intryck jag fått av de som testat dem. Det har varit intressant att se olika hörlurar och höra folks recensioner om dem, och se dem på huvudet på andra också. Jag såg också på Sonys hemsida tror jag det var, en japansk tekniker som beskrev hur de gjort hörlurarna, finesserna och vad som varit viktigt i framtagandet av dem. Nu tillhör enligt mig japanska ett av världens två vackraste språk (koreanska är det andra, odelat första plats pga att jag kan inte välja vackrast av dem) så jag är väl lite såld pga språket, men jag tyckte det var så intressant när han beskrev, nästan lite ... gulligt hur han nördigt beskrev allt- och fångade lyssnaren (mig) rakt av också i det! :o Och vilken tur också att så många verkar nöjda med dem, annars hade jag blivit lite ledsen, så varm och hjärtligt berörd som han talade sig om "sina" hörlurar :D

Jag brukar ha luva när jag har jacka så vid regn drar jag bara upp den så har aldrig tänkt på ifall hörlurarna är vattentäta faktiskt, just eftersom jag ogillar att få regn på mig är jacka med luva nästan ett måste för mig. Har jeansjacka när det är somrigt och soligt, men annars blir det sommarjacka med luva på. På de andra lurarna jag har har det regn som har hunnit falla innan luvan kommit upp inte skadat dem alls i alla fall, tänker att de här inte borde vara känsligare än billigare lurar? Så, jag hade inte varit orolig :)

På vintern kan du kanske ha en extra stor mysse med öronlappar så att du täcker hörlurarna också och fryser inte heller, ifall det snöar :D

Det borde göras regnskydd till hörlurar om de är känsliga! Något för @Trott att börja sy :D
 
Jag har inte tänkt på regn eftersom de ska användas på jobbet mest, men har nog aldrig reflekterat över att hörlurar inte är vattentäta, utan alltid haft luva när det regnat för att skydda dem. Så för min del känns det inte som ett problem faktiskt. Trivs inte att regn på mig så luva har jag alltid vid regn.

Blev ett par Sony wh 1000xm4 eller vad de nu heter, ska bli intressant att använda dem sedan och se om de gör sådant underverk som jag hoppas och tror på.
Lite synd att du ska behöva betala för att använda på jobbet. Men så är det ju hos många arbetsgivare, man erbjuder inte de anställda de verktyg som behövs.
 
Lite synd att du ska behöva betala för att använda på jobbet. Men så är det ju hos många arbetsgivare, man erbjuder inte de anställda de verktyg som behövs.
Jag är anställd med lönebidrag via Arbetsförmedlingen, som också är de som står för hjälpmedel, och detta går som hjälpmedel som tur är. :) Så jag behöver inte betala för dem utan det gör de, så de blir ju mina att använda, men är ju ett arbetshjälpmedel så de kommer ju främst användas på jobb, men kanske även på resor om vi ska någonstans i jobbet, längre bort typ. Privat har jag vanliga Urbanears plattan 2 med bluetooht som börjar bli till åren och funderar på att köpa ett par billigare brusreducerande när jag får lön sedan. Såg att Claes Ohlsson har JBL 760 eller vad de heter för 799, de kostar egentligen 1499 kr. De var ett av de märkena jag testade och de satt bra, men vet ju inte hur de är ljud- eller frunktionsmässigt egentligen. Så jag funderar fortfarande... Jag får ju använde de från AF även privat, de är ju mina, men det är ju ett arbetshjälpmedel så ska väl helst användas till det är ju tanken. Kanske ska prata med dem om det innan jag beslutar mig för något.

Annars vet jag inte hur det är just där jag ska jobba (ny arbetsplats, på sjukhus i ny region), jag vet att många arbetsgivare inom yrket köper de billigaste hörlurarna de kan hitta och så får man nöja sig med dem tyvärr. Riktigt usla tycker jag.
https://www.dikteringsbutiken.se/ho...rlurar-tradbundna/olympus-e-103-stereo-horlur
Några arbetsgivare tänker lite längre och köper in det som man faktiskt känner att man behöver, som just brusreducerande hörlurar, tex Bose, Sony som nämns här, eller även Phillips, många sekreterare jobbar ju inte i egna rum så då är brusreducerande bra på mer än ett sätt. Jag har själv inte stött på arbetsgivare som gjort det ännu, utan man har fått använda de där trista de köper in. Sekreterare satsar man ytterst sällan på tyvärr.
Jag använder ju mina hörapparater och får ljudet direktkopplat i dem så jag har inte behövt köpa andra hörlurar, men hade jag använt hörlurar som andra för att skriva diktat så hade jag garanterat köpt egna vettiga om inte arbetsgivaren gjort. :)

Nu ska jag däremot byta hörapparater också men väntetiden är ett år ungefär, mina hörapparater är redan strax över 6 år gamla och känns "svajjiga" i funktionen numera (man brukar rekommendera byte vid 4 år), så då är det ju riktigt utmärkt med ett par vettiga hörlurar som stand in om det krisar. Med en sådan väntetid kan mycket hända med så gamla hörapparater tyvärr.
 
Hämtade ut hörlurarna i kväll. Hade bestämt mig för ett par Sony WH 1000XM4 men i kartongen låg ett par WH 1000XM5 istället! Jahapp, var inte helt på det klara med att det fanns en nyare variant av XM4 an, men tja, bara att testa dem :D

Och OJ! vilket ljud! :love: Jag är käääär!!! Det ska finnas en app, men jag har inte installerat den, har inte koll på vad det är för en, inte orkat gå igenom det där ännu, men jag älskar musik med bra ljud! Så himla ironiskt när det kommer från en hörselskadad, jag vet! :D

Oj förlåt, det var brusreduceringen som var det viktiga visst! :D Det jag har testat är bra, riktigt bra! Jag råkade komma åt en knapp, vilket visst var att man stängde av det och då insåg jag vilken skillnad det blev! Dessa lär bli bra för mig! Ser fram emot att testa dem på jobbet!

Än så länge är enda negativa att man inte kan fälla ihop dem så föregångarna... Att det fortfarande görs hörlurar man inte kan vika ihop är förvånande!
 
Hämtade ut hörlurarna i kväll. Hade bestämt mig för ett par Sony WH 1000XM4 men i kartongen låg ett par WH 1000XM5 istället! Jahapp, var inte helt på det klara med att det fanns en nyare variant av XM4 an, men tja, bara att testa dem :D

Och OJ! vilket ljud! :love: Jag är käääär!!! Det ska finnas en app, men jag har inte installerat den, har inte koll på vad det är för en, inte orkat gå igenom det där ännu, men jag älskar musik med bra ljud! Så himla ironiskt när det kommer från en hörselskadad, jag vet! :D

Oj förlåt, det var brusreduceringen som var det viktiga visst! :D Det jag har testat är bra, riktigt bra! Jag råkade komma åt en knapp, vilket visst var att man stängde av det och då insåg jag vilken skillnad det blev! Dessa lär bli bra för mig! Ser fram emot att testa dem på jobbet!

Än så länge är enda negativa att man inte kan fälla ihop dem så föregångarna... Att det fortfarande görs hörlurar man inte kan vika ihop är förvånande!

Så härligt de blev bra 😍 Jag tog äntligen tag i att köpa brusreducerande som funkar under hörselskydden jag trivs bäst med på jobbet (in-ear, därför jag inte tipsat om dem här). Förr hade jag dubbla hörselskydd på jobbet och trivdes ok med det men många dagar går det så mycket lättare för mig om jag kan lyssna på podd eller musik också. Brusreduceringen är verkligen guld värt, hejdå världen ❤
 
Hämtade ut hörlurarna i kväll. Hade bestämt mig för ett par Sony WH 1000XM4 men i kartongen låg ett par WH 1000XM5 istället! Jahapp, var inte helt på det klara med att det fanns en nyare variant av XM4 an, men tja, bara att testa dem :D

Och OJ! vilket ljud! :love: Jag är käääär!!! Det ska finnas en app, men jag har inte installerat den, har inte koll på vad det är för en, inte orkat gå igenom det där ännu, men jag älskar musik med bra ljud! Så himla ironiskt när det kommer från en hörselskadad, jag vet! :D

Oj förlåt, det var brusreduceringen som var det viktiga visst! :D Det jag har testat är bra, riktigt bra! Jag råkade komma åt en knapp, vilket visst var att man stängde av det och då insåg jag vilken skillnad det blev! Dessa lär bli bra för mig! Ser fram emot att testa dem på jobbet!

Än så länge är enda negativa att man inte kan fälla ihop dem så föregångarna... Att det fortfarande görs hörlurar man inte kan vika ihop är förvånande!
För transport tycker jag att XM5 har tappat lite jämfört med de tidigare varianterna, helt klart. Appen är inte helt nödvändig, finns några inställningar du kan göra, men generellt tror jag du klarar dig bra utan, om du inte orkar med att installera.
 
För transport tycker jag att XM5 har tappat lite jämfört med de tidigare varianterna, helt klart. Appen är inte helt nödvändig, finns några inställningar du kan göra, men generellt tror jag du klarar dig bra utan, om du inte orkar med att installera.
Eftersom de inte går att vika ihop som tidigare? De tar rätt mycket plats i jämförelse med mina Urbanears som man ju viker ihop och stoppar ner. Läste att väskan tom blir ca 40 % mindre, men nja, delar inte riktigt den åsikten, eller så förstår jag inte hur "vika ihop" av väskan menas...

Jag kunde koppla hörlurarna till datorn i går men har inte lyckats till min surfplatta. Förstår inte vad jag gör fel. Med datorn tryckte jag bara igång hörlurarna och bluetoothen på datorn och sökte efter dem och kopplade sedan ihop, men det verkar inte som om surfplattan hittar dem. Samma gör jag med Urbanears på surfisen, bara att slå på så söker plattan fram dem.

Vad gör jag för fel?

har jag missat något men är det verkligen inte en manual på svenska med...? :O
 
Så härligt de blev bra 😍 Jag tog äntligen tag i att köpa brusreducerande som funkar under hörselskydden jag trivs bäst med på jobbet (in-ear, därför jag inte tipsat om dem här). Förr hade jag dubbla hörselskydd på jobbet och trivdes ok med det men många dagar går det så mycket lättare för mig om jag kan lyssna på podd eller musik också. Brusreduceringen är verkligen guld värt, hejdå världen ❤
Vad bra att du också köpt! Kul när man blir nöjd ju! :)

Använde dem i dag på jobbet och även utan brusreducering är de ljudutestängande rätt bra, fick inte chans att testa brusreducering eftersom jag hade sladd (vet inte om det fungerar då) just för att testa i dag (E-utbildningar; informationssäkerhet, basal hygien, brandutbildning, miljö...) men det jag testade i går var verkligen som du skriver "Hejdå världen"!
 
Eftersom de inte går att vika ihop som tidigare? De tar rätt mycket plats i jämförelse med mina Urbanears som man ju viker ihop och stoppar ner. Läste att väskan tom blir ca 40 % mindre, men nja, delar inte riktigt den åsikten, eller så förstår jag inte hur "vika ihop" av väskan menas...

Jag kunde koppla hörlurarna till datorn i går men har inte lyckats till min surfplatta. Förstår inte vad jag gör fel. Med datorn tryckte jag bara igång hörlurarna och bluetoothen på datorn och sökte efter dem och kopplade sedan ihop, men det verkar inte som om surfplattan hittar dem. Samma gör jag med Urbanears på surfisen, bara att slå på så söker plattan fram dem.

Vad gör jag för fel?

har jag missat något men är det verkligen inte en manual på svenska med...? :O
Håll inne startknappen länge
 
När headsetet är avstängt.
Det fungerade! Tack :)
Nu tog jag tag i ladda ner appen, får se om den är något kul. :) Det var Arbetsförmedlingens audionom som sa att hon kunde hjälpa mig ladda ner den (så jag tänkte att den nog behövs), men hörlurarna hade ju inte kommit till i går när de var på arbetsplatsen med mig.

Har Du föregångarna till dessa? Finns det några andra saker du tänker är annorlunda? Jag såg på Youtube när jag sökte förra gången på de jag skulle ha att när de jämförde med 3 an att det inte var så stor skillnad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 822
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 253
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp