Brusreducerande hörlurar

glömde skriva att mina funkar med brusreducering även utan några andra ljud igång. Funkar absolut bäst på trafikljud
 
Jag har ett par Bose QC35ii och ett par Airpods Pro

Bose:
Bra brusreducering
Bra ljud
Dålig mikrofon, dvs jag hörs dåligt då jag använder dem i möte etc.
Älskar att bara ha de på när jag flyger utan att lyssna på något
Tyvärr passar de inte ett litet huvud som mitt, så de glider och sitter inte på ordentligt. Passar bäst när man sitter stilla
Håller länge på en laddning

Apple Airpods Pro
Sitter bra trots in-ear, jag kan ha de när jag springer utan att de tenderar att trilla av
Fantastiskt ljud både lyssna och prata
Bra brusreduceringa
Behöver laddas efter 4 timmars användning. Men man kan ladda en omgång i fodralet.
 
Sonys brusreducering är super! (Åtminstone i de dyrare modellerna, har inte provat de billigaste. ) Jag tycker de sitter bättre än tex Bose på mitt lilla huvud. Jabra evolve 85 är förvisso tekniskt bra, men har knepig form, på mig blir det glapp vid kinderna och de trycker på huvudet.

Om in ear är intressant är soundcore både bra och billiga (men inte lika bra i kontorsmiljö som Sony).
 
Testa hur du upplever det om du spelar vitt brus på svag volym. För mig är det mer kognitivt vilsamt än "ren tystnad".

Men det får inte vara för mycket bakgrundsljud så man liksom konkurrerar med att överrösta då blir det bara som mer ljud av allt. Har själv aldrig testat hur det upplevs i brusreducerande lurar (pga dyr investering), men skulle önska mig det. Ingen hörselskada inblandad för mig så har ingen aning hur just det funkar ihop.

Det ar helt olika hur man funkar. Det ar inte alls ovanligt att vissa tycker att det ar lattare att plugga ... MED TVn PA:eek: Min hjarna skulle saga upp sig direkt, ena sonen pluggade bast framfor TVn. JAG klarar inte av det, men jag vet att han inte ar ensam om att kunna koncentrera sig battre nar ljud, eller till och med bade ljud och bild fladdrar forbi samtidigt.

Jag skulle recommendera att du kollar pa "Bose Noise Cancelling Headphones 700". De har helt overlagen "noise cancelling" (brus reducering?) och om du ska be jobbet om dem kan det ju vara bra att borja i toppen, sa att saga.😁
 
Jag vet att du inte pratar om ljudkvaliteten, det är jag som gör det om du läser mina inlägg. Jag blir bara irriterad av att jag skapar en tråd och ber om tips om brusreducerade hörlurar där prio ett är att brusreduceringen ska vara bra och passformen också, ljuder är alltså inte lika viktigt. Och du föreslår hörselkåpor. Nej tack liksom? Brusreducerande hörlurar som har högt betyg på brusreduceringen jämfört med betyget på ljudet är vad jag menar. Tydligare så?

De ska för övrigt kunnas användas till diktat på jobbet, alltså tal, om ifall något händer med mina hörapparater eller mina öron. Och till diktatlyssnande har jag en förstärkare eller vad det kallas, som ställs in, så där är jag inte beroende av topp-brusreducering, eftersom det redan "finns i" förstärkaren.

Vad är det för funktion de behöver ha för diktatet?
 
Jag har också ett par från Bose, och de är fantastiska! Jag köpte dem när jag jobbade på en arbetsplats där folk tyckte att det var bra att ha igång en skränig radio på så hög volym att det kändes som om hela min hjärna slutade fungera. Med hörlurarna kunde jag lyssna på min egna musik på behaglig volym och inte höra ett smack av den j*vla radion som de andra hade. Kollegor fick testa och var helt chockade över hur de inte alls hörde något från omgivningen med mina hörlurar på :D Dessutom är själva kvaliteten på ljudet/musiken riktigt bra och folk jag pratar med hör mig lätt även när jag är i miljöer där det låter mycket.

Jag köpte dem för 3000kr på rea, men det var flera år sedan och de är fortfarande som nya. Och, batteriet håller i många timmar! (går att koppla in sladd i dem om man vill, jag vill inte) Enda nackdelen är väl just att de kan glida lite. Det är inte extremt alls, jag har inga problem att använda dem på promenader eller just i arbetet där jag rörde mig en del, men jag skulle inte ha dem på joggingrunda eller på gymmet :p

Här är mina, och nej, de går inte riktigt att fälla ihop. Bose Noise Cancelling Headphones 700 heter de tydligen. Tveklöst bästa hörlurarna jag haft.
303162
 
Det ar helt olika hur man funkar. Det ar inte alls ovanligt att vissa tycker att det ar lattare att plugga ... MED TVn PA:eek: Min hjarna skulle saga upp sig direkt, ena sonen pluggade bast framfor TVn. JAG klarar inte av det, men jag vet att han inte ar ensam om att kunna koncentrera sig battre nar ljud, eller till och med bade ljud och bild fladdrar forbi samtidigt.

Jag skulle recommendera att du kollar pa "Bose Noise Cancelling Headphones 700". De har helt overlagen "noise cancelling" (brus reducering?) och om du ska be jobbet om dem kan det ju vara bra att borja i toppen, sa att saga.😁
Hahah, och nu läste jag ditt inlägg där du nämner samma hörlurar :D
 
Jag har bose qc 35 ii och jag upplever de som i största laget även om de sitter bra på mitt normalstora huvud. Jag har lurarna inställda på minsta storleken, dvs bygeln är inte utdragen alls.

De ramlar av ibland när jag böjer mig ner mycket, här senast när jag staplade ved. Men jag kan löpträna utan att behöva korrigera dem.

Har haft mina sen typ... 2019 tror jag? Jag ångrar inte mitt köp, den fungerar felfritt fortfarande och ser nästan inte använda ut. Det även fast lurarna är inne på sitt andra småbarn som hittar dem och kastar i golvet, biter och böjer:crazy: valde mellan sony och bose men det blev bose för att den har fysiska knappar. Läste mycket negativt om att sonys lurar kunde strula av vid kyla och stora temperaturförändringar.
 
Jag har ett par Bose QC35ii och ett par Airpods Pro

Bose:
Bra brusreducering
Bra ljud
Dålig mikrofon, dvs jag hörs dåligt då jag använder dem i möte etc.
Älskar att bara ha de på när jag flyger utan att lyssna på något
Tyvärr passar de inte ett litet huvud som mitt, så de glider och sitter inte på ordentligt. Passar bäst när man sitter stilla
Håller länge på en laddning

Apple Airpods Pro
Sitter bra trots in-ear, jag kan ha de när jag springer utan att de tenderar att trilla av
Fantastiskt ljud både lyssna och prata
Bra brusreduceringa
Behöver laddas efter 4 timmars användning. Men man kan ladda en omgång i fodralet.
Ah, tänkte inte att det kan vara en tanke att ha även på teamsmöten. Vet inte hur många sådana jag ska ha, men vi hade flera sådana på gamla jobbet, så inte fel att ha det i åtanke ju.
 
Sonys brusreducering är super! (Åtminstone i de dyrare modellerna, har inte provat de billigaste. ) Jag tycker de sitter bättre än tex Bose på mitt lilla huvud. Jabra evolve 85 är förvisso tekniskt bra, men har knepig form, på mig blir det glapp vid kinderna och de trycker på huvudet.

Om in ear är intressant är soundcore både bra och billiga (men inte lika bra i kontorsmiljö som Sony).
In ear är inte intressant. :) Jag tycker inte om att ha saker i öronen (säger den hörselskadade med hörapparater... som i går fick "skäll av audionomen på AF för att jag inte använder hörapparaterna som jag ska....:o).

Jag har läst och tittat på lite youtube klipp om sony och bose och det verkar lite som att sony är bättre, sitter bättre också och har bättre förmåga att stanna kvar på ett litet huvud som jag nog har ändå. Intressant att du skriver glapp vid kinderna- jag har inte mina hörlurar i närheten av kinderna alls utan mer på bakhuvudet nästan, det är bekvämast så, känns så "fångat" när jag sätter dem som "man ska".
 
Det ar helt olika hur man funkar. Det ar inte alls ovanligt att vissa tycker att det ar lattare att plugga ... MED TVn PA:eek: Min hjarna skulle saga upp sig direkt, ena sonen pluggade bast framfor TVn. JAG klarar inte av det, men jag vet att han inte ar ensam om att kunna koncentrera sig battre nar ljud, eller till och med bade ljud och bild fladdrar forbi samtidigt.

Jag skulle recommendera att du kollar pa "Bose Noise Cancelling Headphones 700". De har helt overlagen "noise cancelling" (brus reducering?) och om du ska be jobbet om dem kan det ju vara bra att borja i toppen, sa att saga.😁
Som tonåring pluggade jag framför TVn och såg ett avsnitt av en serie jag följde eller en intressant film samtidigt som jag lyssnade på musik i lurar... och pluggade alltså. Jag är lite sån fortfarande, spelar wordfead medan jag tittar på film/serie eller gör något annat samtidigt-när jag kunde läsa böcker så läste jag.
Plugga helt i tystnad kan jag inte. Däremot jobba i tystnad går bra, men det verkar som att inlärning inte fungerar på samma vis för mig som att jobba med något.

Tack för tips! Det har stått mellan Bose och Sony, men lutar just nu mer åt Sony. De verkar passa mig bra ändå.
 
Jag har också ett par från Bose, och de är fantastiska! Jag köpte dem när jag jobbade på en arbetsplats där folk tyckte att det var bra att ha igång en skränig radio på så hög volym att det kändes som om hela min hjärna slutade fungera. Med hörlurarna kunde jag lyssna på min egna musik på behaglig volym och inte höra ett smack av den j*vla radion som de andra hade. Kollegor fick testa och var helt chockade över hur de inte alls hörde något från omgivningen med mina hörlurar på :D Dessutom är själva kvaliteten på ljudet/musiken riktigt bra och folk jag pratar med hör mig lätt även när jag är i miljöer där det låter mycket.

Jag köpte dem för 3000kr på rea, men det var flera år sedan och de är fortfarande som nya. Och, batteriet håller i många timmar! (går att koppla in sladd i dem om man vill, jag vill inte) Enda nackdelen är väl just att de kan glida lite. Det är inte extremt alls, jag har inga problem att använda dem på promenader eller just i arbetet där jag rörde mig en del, men jag skulle inte ha dem på joggingrunda eller på gymmet :p

Här är mina, och nej, de går inte riktigt att fälla ihop. Bose Noise Cancelling Headphones 700 heter de tydligen. Tveklöst bästa hörlurarna jag haft.
303162
Det finns mycket ljud på arbetsplatser man vill sålla bort. Jag upptäckte att en nackdel är ju att höra när de håller på i köket tex, diskmaskinstömning låter. Massor! Eller när folk går i korridorerna och pratar. Inget störande i sig, men min hjärna noterar det och det blir intryck. Jag måste vara uppmärksam konstant. Jättesvårt att förklara, speciellt när jag pendlat i alla år och hävdar att det inte var så jobbigt. Jag vilade ögonen där och behövde inte bry mig om alla pratande människor alls, det var typ aldrig de ville mig något, bara att fortsätta blunda och vila hjärnan och ögonen och stänga ute världen. Men på jobbet måste jag vara på helspänn hela tiden, uppmärksam och ha stenkoll konstant. Det sliter. Jag är det utan att göra det medvetet liksom. Avskärmande hörlurar visade sig vara jättebra. Lyssnade på ljudbok eller musik beroende på vad jag gjorde en del på jobbet när jag hade sådana arbetsuppgifter det fungerade med.
 
Jag har bose qc 35 ii och jag upplever de som i största laget även om de sitter bra på mitt normalstora huvud. Jag har lurarna inställda på minsta storleken, dvs bygeln är inte utdragen alls.

De ramlar av ibland när jag böjer mig ner mycket, här senast när jag staplade ved. Men jag kan löpträna utan att behöva korrigera dem.

Har haft mina sen typ... 2019 tror jag? Jag ångrar inte mitt köp, den fungerar felfritt fortfarande och ser nästan inte använda ut. Det även fast lurarna är inne på sitt andra småbarn som hittar dem och kastar i golvet, biter och böjer:crazy: valde mellan sony och bose men det blev bose för att den har fysiska knappar. Läste mycket negativt om att sonys lurar kunde strula av vid kyla och stora temperaturförändringar.
Bose och sony verkar vara de bästa på marknaden med andra ord. Det är bra, de ska vara bekväma att använda och bra brusreducering. :)

De kommer användas inomhus så som tur är är jag inte beroende av det här problemet med kyla osv, men fysiska knappar är ju något att tänka på. De jag har, som inte är brusreducerande utan vanliga har också touch så viss vana har jag, men jobbigt att lära nytt också.
 
Intressant att du skriver glapp vid kinderna- jag har inte mina hörlurar i närheten av kinderna alls utan mer på bakhuvudet nästan, det är bekvämast så, känns så "fångat" när jag sätter dem som "man ska".

Problemet med Jabra är att de är platta i anläggningsytan och runda istället för ovala, så har man lite mindre huvud hamnar de vid tinningarna eller kindbenet. På mig innebär det också att de trycker på glasögonskalmarna.

Både Sony och Bose är formade efter öronen och huvudets kurvatur.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 823
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 256
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp