Bryggerijäst

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Vildvittra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 515
V

Vildvittra

Hej!
Är det någon som vet maxgiva på bryggerijäst? Pris ungefär?
Innehåller det några andra vitaminer än div b-vit?

/Vildvittra

Ja det är väl knappast den enda frågan som varit uppe flera gånger här :devil:

Har dock sökt och hittat lite, bla där det står att man "vid problem kan ge uppåt 100g/100 kg häst om dan". Nu är det så att jag fått ihop den "perfekta foderstaten", vad gäller samtliga kvoter, men behöver då ge 200g. bryggerijäst/dag till mina islandshästar. Då jag tippar på att de väger minst 350 kg lär det ju inte vara nåt problem, men jag skulle vilja ge detta hela tiden (om de äter det vill säga) och inte under en "problemperiod", därför undrar jag.
Hittar inget i Plancks bok om maxgiva nämligen.

/Vildvittra

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
714
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 003
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag behöver tillsätta mangan, koppar och zink till min Foderstat. Vet ni någon mineralblandning som innehåller hög andel av dessa... 2
Svar
32
· Visningar
1 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka