Brynäs Zoo

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Queen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 279
Q

Queen

Har dom råttor och/eller möss på Brynäs Zoo i Valbo/Gävle?

Sv: Brynäs Zoo

Queen skrev:

Enklast är väl att ringa och fråga, men kolla noga vad för typ av uppfödare de kommer ifrån! Råttor som kommer från grossister bär med 99% säkerhet på både mycoplasma och annat skit, de sista jag fick från zoo-butik både snörvlade och hade löss redan som 6-veckors ungar! Jag lämnade tillbaka dem och köpte från en uppfödare istället. Kolla med svemus och SRS ifall du har en uppfödare nära istället!
www.svemus.org
www.srs.st

Lycka till!

Sv: Brynäs Zoo

Queen skrev:

JAAA det har de och de verkar vara hur bra och skötta som helst och brukar komma från uppfödare och inte grossister.....=D

Liknande trådar

Fritid Halloj! Jag och min funderar på en weekend i Gävle lite senare i vinter, i februari eller mars. Det är vår närmsta relativt större... 2
Svar
37
· Visningar
1 689
Senast: LadySara
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 214
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: Nepenthe
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 067
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka