Bryta upp med sambo (långt)

Ja jag förstår termen "time out" men ni ska separera ett tag. Och han tror på riktigt att om du under tiden "är med någon annan" så kommer du komma på att han va den rätta för dej men då kommer han vägra ta tillbaka dej ?

Va ?

Han är medveten om att det kommit och gått människor i era liv hela tiden, både innan och efter ni blev ihop.

Håller med alla som säger blocka och spring. Så fort han är iväg så blocka tills du känner att du "orkar/kan" ta diskussionen med vad du kommit fram till UTAN honom... Han är LIVRÄDD att du ska upptäcka att du klarar dej utan honom.
Men det är DITT beslut inte hans !

Word!

I mitt huvud innebar även en paus total frihet. Det bestämmer man såklart sinsemellan men för mig är det verkligen ingen självklarhet att man ska ha några som helst förbehåll när man bestämt dig för en tid isär. Så få ingen att tro att det är det "normala och självklara".
 
Missade några svar, men jag kan bara hålla med.

Mitt i allt som ska lösas och bli bättre, och vi är gjorda för varandra (fint, men dravel)... Så kryper det ju också fram hur totalt han INTE litar på mig. Jaha så sekunden han åkt kommer det dyka upp en massa random män och jag kommer vara helt försvarslös att säga nej tack? Jahaja, tack för det då.

Alltså rent generellt har jag inga problem att säga "okej, vi ligger inte med andra på dessa månader", men då ska ju det räcka. Utan en massa prat om hur orolig han är att det ska ske ändå. Suck.

Och ja haha jag ska göra det jävligt klart att här ska ICKE följas på instagram medan vi är separerade. Det är helt absurt!
Och nej vi ska inte höras efter en månad, vafan. Det är ingen tid alls.
 
Missade några svar, men jag kan bara hålla med.

Mitt i allt som ska lösas och bli bättre, och vi är gjorda för varandra (fint, men dravel)... Så kryper det ju också fram hur totalt han INTE litar på mig. Jaha så sekunden han åkt kommer det dyka upp en massa random män och jag kommer vara helt försvarslös att säga nej tack? Jahaja, tack för det då.

Alltså rent generellt har jag inga problem att säga "okej, vi ligger inte med andra på dessa månader", men då ska ju det räcka. Utan en massa prat om hur orolig han är att det ska ske ändå. Suck.

Och ja haha jag ska göra det jävligt klart att här ska ICKE följas på instagram medan vi är separerade. Det är helt absurt!
Och nej vi ska inte höras efter en månad, vafan. Det är ingen tid alls.
Det är för att han försöker kontrollera dig. Han misshandlar dig psykiskt.
 
Mitt i allt som ska lösas och bli bättre, och vi är gjorda för varandra (fint, men dravel)... Så kryper det ju också fram hur totalt han INTE litar på mig. Jaha så sekunden han åkt kommer det dyka upp en massa random män och jag kommer vara helt försvarslös att säga nej tack? Jahaja, tack för det då.
Är du inkapabel att veta om er relation är bra eller inte och om du borde vara i den eller ej, så är du så klart lika inkapabel att avgöra vad som är det rätta för dig när det gäller ev. relationer med andra män. Fullkomligt logiskt.
Sådan tur för dig då att han är villig att leda dig till vad som är det rätta i ditt liv... :cautious:
 
Nej alltså att om jag råkar vara med någon annan så kommer inte vi ha någon chans efter det. Eller något.
Det är jävligt oklart.

Jag är mest trött på allt tjafs om att han hoppas det inte rör sig om någon annan och att han är "orolig" för mig att någon (denna okända någon) ska "utnyttja situationen" medan vi är separerade. Gäsp.
Jag är inte intresserad av att träffa någon annan medan vi är separerade. Jag kom på det här av mig själv. Han litar uppenbarligen inte på att jag skulle kunna stå emot om någon utnyttjade situationen medan jag är "sårbar". 🙄

Men det fetade tror jag absolut är rimligt.
Är väl därför han så gärna vill att vi ska höras efter bara fyra veckor, och vill följa på instagram och så vidare.

@Eurydome Jävla bra fråga. Det vill jag nog inte egentligen, men är för djupt för att ens fatta det själv. Vill bara separera så jag kan andas. Sova en vecka. Gråta massor säkert. Andas igen och komma vem jag ens är som vuxen människa och vad jag vill ha. Ett förhållande känns inte så högt upp på listan, med nån faktiskt.

Är jättekonstigt med den där paniken som kommer ibland, typ, vem ska jag dela dena här fina kvällen med? Vem ska jag visa solnedgången för?? Hmm för vackra solnedgångar hade iget värde innan jag var i ett förhållande? Nä, eller hur. Heja hjärnan!
Men vadå? Du får väl ligga med vem du vill och när du vill. Det ska han ge fan i. Dessutom så inbillar jag mig att du har en egen vilja och inte bara är ett mähä som blir förförd av en stygging som passar på nu när inte han kan styra bort dem...
 
Missade några svar, men jag kan bara hålla med.

Mitt i allt som ska lösas och bli bättre, och vi är gjorda för varandra (fint, men dravel)... Så kryper det ju också fram hur totalt han INTE litar på mig. Jaha så sekunden han åkt kommer det dyka upp en massa random män och jag kommer vara helt försvarslös att säga nej tack? Jahaja, tack för det då.

Alltså rent generellt har jag inga problem att säga "okej, vi ligger inte med andra på dessa månader", men då ska ju det räcka. Utan en massa prat om hur orolig han är att det ska ske ändå. Suck.

Och ja haha jag ska göra det jävligt klart att här ska ICKE följas på instagram medan vi är separerade. Det är helt absurt!
Och nej vi ska inte höras efter en månad, vafan. Det är ingen tid alls.

Helt ärligt... jag hade blivit skittjurig på hans trams och gått ut och raggat upp första bästa ligg bara för att! :laugh:

Nu säger jag inte att det är smart (för din skull) eller att det är något att rekommendera men mitt 25-åriga jag hade lätt gjort det :rofl: men jag var väl inte alltid smart i den åldern :angel:
 
Är du inkapabel att veta om er relation är bra eller inte och om du borde vara i den eller ej, så är du så klart lika inkapabel att avgöra vad som är det rätta för dig när det gäller ev. relationer med andra män. Fullkomligt logiskt.
Sådan tur för dig då att han är villig att leda dig till vad som är det rätta i ditt liv... :cautious:

Aha! Vi har kommit på det. Ja men visst är det tur. Han tänker faktiskt inte låta den här relationen ta slut hur som helst för han VET att den är bra, kan bli fantastisk, och att vi är rätt för varandra. Och så länge HAN vet det, I mean 🤷‍♀️
Då kan ju inte jag komma här och tycka något annat tokigt.

Men vadå? Du får väl ligga med vem du vill och när du vill. Det ska han ge fan i. Dessutom så inbillar jag mig att du har en egen vilja och inte bara är ett mähä som blir förförd av en stygging som passar på nu när inte han kan styra bort dem...

Hmm nej nej, jag kommer kasta mig i första bästas armar! Vare sig JAG vill eller inte!

@athena_arabians haha ändå sant! Äsch, jag ska bara ha igenom mina två månader, just nu vill jag inte se en karl på ett bra tag :p Kanske kravlar ut igen om ett tag.

Ska bli intressant att se hur diskussionen går när jag berättar att det inte kommer bli något instagram-följande här inte.
Är första reaktionen i stil med att "det är för att du ska kunna träffa MÄN utan att jag VET!" så säger det mer om honom än om mig känner jag 🙄 Man kan liksom inte vara isär "på riktigt" om man ser personen konstant på sociala medier. Känns rätt självklart, tycker jag då.
 
Ska bli intressant att se hur diskussionen går när jag berättar att det inte kommer bli något instagram-följande här inte.
Är första reaktionen i stil med att "det är för att du ska kunna träffa MÄN utan att jag VET!" så säger det mer om honom än om mig känner jag 🙄 Man kan liksom inte vara isär "på riktigt" om man ser personen konstant på sociala medier. Känns rätt självklart, tycker jag då.

Som svar på det fetade är det bara att säga: "Jajamän :up:"

Han har tramsat tillräckligt och bevisat att han är en barnunge så han förtjänar inte att bemötas som en vuxen längre (min åsikt kan vara påverkad av att min PMS den här månaden består av att jag är konstant lätt irriterad och har NOLL tolerans för trams :angel:).
 
Ja men ändå, det innebär ju att han inte anser dig kompetent nog att fatta dina egna beslut och att han har rätt att ifrågasätta ditt beslut. Spelar ingen roll om han tycker att beslutet är fel eller ej, jag tycker att det är respektlöst.

När en gör slut behöver liksom inte båda vara överens, det räcker att en inte vill. Den andra har bara att gilla läget.

Känns det bra att ha en relation med någon som man har behövt övertala till det? :crazy:
:bow:
 
Det är för att han försöker kontrollera dig. Han misshandlar dig psykiskt.
Definitivt kontrollerande beteende.

Så du tror att du vill separera? Det vill du inte egentligen, det är inte sant. Du vet inte ditt eget bästa. Men visst, du får några veckor. Du får inte träffa någon annan medan vi är "separerade"; du är fortfarande min egendom. Jag håller koll på vad du gör via sociala medier o du checkar in regelbundet. Sen blir allt som vanligt igen. Btw, det här med barn. Du vill ha barn egentligen. Att du inte vill det är inte sant, tro mig. Finns säkert nån behandling så att du kommer i kontakt med dina moderskänslor. Egentid? Ja egentligen vill du ju bara vara med mig, det är ju naturligt, tro mig.
 
Usch. Ännu ett problem med att vi varit för mycket tillsammans nu efter (och att det inte accepteras att jag bestämt mig), utan vi har ju pratat och pratat. Och gråtit. Så nu vet jag precis hur ledsen han kommer bli. För det har ju liksom hanterats med mig, snarare än att han pratat med någon annan och varit sårbar (till skillnad från mig som pratar med hela världen, ahem).

Har hållit om och tröstat och båda har gråtit. Och bara tanken på det, och att utsätta honom för den smärtan, och mer, får mig att vilja skita i det och självklart ska vi försöka igen!!

Det kan jag såklart inte, jag hör hur det låter. Kan inte ta på mig hela hans känsloliv och rädda honom.
Så ja, jag hoppas att separationen kan ge mig lite distans också, för just nu är det ett träsk. Och jag ska fortsätta prata med min psykolog, för sådär vill jag inte ha det förevigt :angel: Jag behöver och vill ha verktyg!

MEN!
Iallafall, på fredag åker jag iväg med vänninorna och är borta hela helgen. När jag kommer hem ska han vara utflyttad.
Skitläskigt, asjobbigt och det bästa som kan hända.
 
Aha! Vi har kommit på det. Ja men visst är det tur. Han tänker faktiskt inte låta den här relationen ta slut hur som helst för han VET att den är bra, kan bli fantastisk, och att vi är rätt för varandra. Och så länge HAN vet det, I mean 🤷‍♀️
Då kan ju inte jag komma här och tycka något annat tokigt.



Hmm nej nej, jag kommer kasta mig i första bästas armar! Vare sig JAG vill eller inte!

@athena_arabians haha ändå sant! Äsch, jag ska bara ha igenom mina två månader, just nu vill jag inte se en karl på ett bra tag :p Kanske kravlar ut igen om ett tag.

Ska bli intressant att se hur diskussionen går när jag berättar att det inte kommer bli något instagram-följande här inte.
Är första reaktionen i stil med att "det är för att du ska kunna träffa MÄN utan att jag VET!" så säger det mer om honom än om mig känner jag 🙄 Man kan liksom inte vara isär "på riktigt" om man ser personen konstant på sociala medier. Känns rätt självklart, tycker jag då.
Det är fruktansvärt mycket vad han vill och han tror att saker är. Nu grabbar han efter halmstrån som ger honom känslan att ha kontrollen. Från att vara en fegis som inte klarar av att ta egna beslut har han nu visat sig vara en egocentrerad skitstövel med kontrollbehov.
Jag kan bara råda dig till att inte prata så mycket med honom nu den sista tiden. Ältandet gör att du blir osäker på ditt beslut och att du riskerar att ramla tillbaka till ett mycket, har det visat sig, osunt förhållande.
Vad du gör under efter det att ni har separerat har han inte med att göra oavsett om det handlar om en "paus" eller det mer troliga separation för alltid.

Han ska inte ställa kravet om avhållsamhet från din sida. Det har han inte rätt att göra. Det är enbart ett försök att behålla kontrollen över dig.

Och sedan, när man blir behandlad på det viset som du blivit av din sambo. Hur i hela friden kan han tro att du över huvud taget vill se åt en man inom någon snar framtid? Din sambo är ju inte precis något gott exempel på det manliga släktet... Man blir ju avskräckt för mindre :crazy::wtf::banghead:
 
Exakt!!! Visst att han är sårad och ledsen över att hon inte vill fortsätta relationen, men han måste ju ändå såklart respektera det! Vilket han INTE gör!

Det går inte att ha en relation bara för att den ena vill…
Jag har sett detta på nära håll, och jag förstår verkligen inte. Känns det verkligen bättre att tvinga en person att stanna kvar i en relation, oavsett vad man hotar med, när den egentligen vill bryta sig loss? Det måste ju ändå kännas påtvingat, att personen stannar för att jag hotat med än det ena, än det andra, inte för att hen verkligen vill vara med just mig?

TS - kapa alla band till den här människan nu. Varför ska han få fortsätta ha koll på dig på sociala medier? Jag har två gamla ex/dejter kvar på Facebook, den ena för att vi efteråt faktiskt haft en bra vänskapsrelation och den andra mest för att varken han eller jag brukar skriva något på Facebook överhuvudtaget så jag hade faktiskt glömt att han är kvar. Hade han bett om att få följa på Instagram, som jag skaffat efter att vi var tillsammans, hade jag faktiskt nekat.
 
Jag är mest trött på allt tjafs om att han hoppas det inte rör sig om någon annan och att han är "orolig" för mig att någon (denna okända någon) ska "utnyttja situationen" medan vi är separerade. Gäsp.
Jag är inte intresserad av att träffa någon annan medan vi är separerade. Jag kom på det här av mig själv. Han litar uppenbarligen inte på att jag skulle kunna stå emot om någon utnyttjade situationen medan jag är "sårbar". 🙄

QkEuufM.gif


🤢☠️
 
Men gud så tröttsamt. Det är nästan som man undrar om han VILL att du ska tröttna på hans skit och göra slut med eld och lågor så att han återigen har ett galet ex att skylla allt på. Det är ju mycket lättare för honom om hela separationen var ditt fel för att du var dum och elak... Blocka honom på allt i tre månader och ta det därifrån.
 
Helt ärligt... jag hade blivit skittjurig på hans trams och gått ut och raggat upp första bästa ligg bara för att! :laugh:

Nu säger jag inte att det är smart (för din skull) eller att det är något att rekommendera men mitt 25-åriga jag hade lätt gjort det :rofl: men jag var väl inte alltid smart i den åldern :angel:
25åriga ??? Fast okejrå jag är ju mentalt väldigt ung och omogen men JA det har jag velat skriva att TS ska göra men inser också att TS inte riktigt är "där" än .... men vänta bara :devil: Snart inser TS att "himlen är runt hörnet" :love1:
 
Kalla det vad som helst sålänge det gör att han flyttar och tar med sig alla sina saker. När han väl är borta så kan du meddela att det inte blir någon paus, det är definitivt slut och att du inte vill att han ska kontakta dig alls. Ingen incheckning eller något. Sen blockar du honom och försöker gå vidare i livet!
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 137
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp