Bryta upp med sambo (långt)

Äh, skit i de där tankarna. DITT liv, DIN planering. Resten får väl var och en ta hand om, tänker jag.

Njut av att hitta ditt eget liv i din egen takt. Det är sååå mycket värt. När jag separerade för en halv miljon år sedan var det så underbart skönt att ha eget, möblera själv, bestämma porslin - allt. Komma och gå utan någon form av samordning. Ljuvligt.

Njut och ta resten som det kommer.

Det låter som EXAKT det jag verkligen (alltså tror inte ens jag själv fattar hur mycket) ser fram emot att uppleva!

Bodde hemma i tusen år och sen inneboende i England och sen tillsammans med sambon...
Vadå, ska jag gå resten av livet utan att uppleva en EGEN lägenhet? Blotta tanken ger mig panik. Nej, jag ser verkligen fram emot att rå om mig och mitt.

Och det går ju faktiskt att ha både och, om det skulle falla sig så. Med rätt person bara :)

(Försöker släppa alla tusen tankar på om och men och kanske haha, men det är ett work in progress kan man säga 😅)
 
Äh, skit i de där tankarna. DITT liv, DIN planering. Resten får väl var och en ta hand om, tänker jag.

Njut av att hitta ditt eget liv i din egen takt. Det är sååå mycket värt. När jag separerade för en halv miljon år sedan var det så underbart skönt att ha eget, möblera själv, bestämma porslin - allt. Komma och gå utan någon form av samordning. Ljuvligt.

Njut och ta resten som det kommer.
Jag är helt enig. Att inte behöva diskutera hur saker ska vara, inte behöva berätta att man ska iväg efter jobbet, inte behöva komma överens om vad som ska ätas till middag... Helt underbart!
 
Äh, skit i de där tankarna. DITT liv, DIN planering. Resten får väl var och en ta hand om, tänker jag.

Njut av att hitta ditt eget liv i din egen takt. Det är sååå mycket värt. När jag separerade för en halv miljon år sedan var det så underbart skönt att ha eget, möblera själv, bestämma porslin - allt. Komma och gå utan någon form av samordning. Ljuvligt.

Njut och ta resten som det kommer.

Detta skriver jag under på. Herregud vad jag aldrig mer vill ha det där vardagsbestyren med nån annan.
 
Detta skriver jag under på. Herregud vad jag aldrig mer vill ha det där vardagsbestyren med nån annan.
Eller behöva leva med nån annans röra. Det minns jag var en oväntad bonus när jag slängde ut exet, helt plötsligt fanns det bara saker jag själv stökat till. Inget oväntat stök dök upp nånstans! För jag kan utan problem ignorera en klädhög på golvet om det är MIN klädhög, nån annans blir jag vansinnig över. Mvh irrationell.
 
Eller behöva leva med nån annans röra. Det minns jag var en oväntad bonus när jag slängde ut exet, helt plötsligt fanns det bara saker jag själv stökat till. Inget oväntat stök dök upp nånstans! För jag kan utan problem ignorera en klädhög på golvet om det är MIN klädhög, nån annans blir jag vansinnig över. Mvh irrationell.
Irrationell två här :up:
Jag kan i och för sig bli irriterad på mig själv också för att jag inte städat diskbänken efter frukosten, eller för att den rena tvätten hänger kvar på tork till det är dags att använda den, eller för att det är saker överallt. Men det är MINA saker, MIN röra och JAG tar hand om det när JAG vill. Och jag kommer aldrig utsätta mig för att leva med någon annans röra igen.
 
Ja hörni :D

Kan bara hålla med!

Här är det nästan tvärtom, jag är mer okej med att lite pinaler ligger kvar framme. Men å andra sidan blir det ändå SÅ mycket mindre prylar och ffa mindre skitigt. Jösses. Livet utan skägghår runt handfatet liksom, here I come!

Spelar liksom ingen roll vem den stökiga var, bara att slippa ANPASSA sig längre. Un-der-bart.
 
Ja hörni :D

Kan bara hålla med!

Här är det nästan tvärtom, jag är mer okej med att lite pinaler ligger kvar framme. Men å andra sidan blir det ändå SÅ mycket mindre prylar och ffa mindre skitigt. Jösses. Livet utan skägghår runt handfatet liksom, here I come!

Spelar liksom ingen roll vem den stökiga var, bara att slippa ANPASSA sig längre. Un-der-bart.
Nu är det länge sedan jag separerade men jag kan fortarande känns hur ljuvligt det var att inte all jag gjorde och sa kommenterades eller värderades. Att kunna köpa precis vad jag ville utan kommentarer, att inte behöva städa bort andras slarv och kunna göra vad jag vill helt okommenterat och och utan att bli bedömd.
 
Ja hörni :D

Kan bara hålla med!

Här är det nästan tvärtom, jag är mer okej med att lite pinaler ligger kvar framme. Men å andra sidan blir det ändå SÅ mycket mindre prylar och ffa mindre skitigt. Jösses. Livet utan skägghår runt handfatet liksom, here I come!

Spelar liksom ingen roll vem den stökiga var, bara att slippa ANPASSA sig längre. Un-der-bart.
Egen lya är underbart.
Jag hade en egen liten stuga på min gård.
Det var ljuvligt.
Men sedan så råkade jag hyra ut den.
Numera så kan jag fly från sambons röra till mitt kollektiva hus norrut. Där hyrs sedan en tid ett rum av en man som är Kung på att städa. Han får psykbryt på oss andra stökfior ibland, men vi ser noga till att kompencera allt vad vi kan.
 
Jag älskade att flytta till eget.
Ingen som skulle bestämma möbler och möblering eller ignorera att det var smutsigt.
Kan diska när jag har lust och möblera om när jag vill.
Jag förstår inte det här. Min partner och jag älskar att åka till Ikea och välja ut saker tillsammans.
Vi tycker att det är roligt (ok, troligen jag mer än han! :laugh:).
Ibland blir saker till problem bara för att folk inte pratar med sin partner ordentligt.
Min partner och jag separerade under ett tag för några år sedan och att lära oss att prata med varandra har gjort en sååå stor skillnad..
 
Jag förstår inte det här. Min partner och jag älskar att åka till Ikea och välja ut saker tillsammans.
Vi tycker att det är roligt (ok, troligen jag mer än han! :laugh:).
Ibland blir saker till problem bara för att folk inte pratar med sin partner ordentligt.
Min partner och jag separerade under ett tag för några år sedan och att lära oss att prata med varandra har gjort en sååå stor skillnad..
Och jag tycker det är så skönt att slippa prata om allt till förbannelse. Bara göra, precis på mitt eget sätt.
 
Jag förstår inte det här. Min partner och jag älskar att åka till Ikea och välja ut saker tillsammans.
Vi tycker att det är roligt (ok, troligen jag mer än han! :laugh:).
Ibland blir saker till problem bara för att folk inte pratar med sin partner ordentligt.
Min partner och jag separerade under ett tag för några år sedan och att lära oss att prata med varandra har gjort en sååå stor skillnad..
Det är just det
Mina partners har ansett att de bestämmer
Punkt slut
 
Jag förstår inte det här. Min partner och jag älskar att åka till Ikea och välja ut saker tillsammans.
Vi tycker att det är roligt (ok, troligen jag mer än han! :laugh:).
Ibland blir saker till problem bara för att folk inte pratar med sin partner ordentligt.
Min partner och jag separerade under ett tag för några år sedan och att lära oss att prata med varandra har gjort en sååå stor skillnad..
Fast det handlar inte bara om kommunikation. Jag och min partner har HELT olika smak. Det spelar ingen som helst roll hur bra vi kommunicerar med varandra när köksbordet han älskar är det jag känner "aldrig någonsin i mitt liv för".

Nu har vi lyckats hitta saker som ingen hatar iaf, men vissa saker har tagit tid. Porslin tex, jag vill byta de vi har, jag har presenterat säkert 50-talet andra som jag gillar. Han hatar alla dem. Så nä. Kommunikation har inte så mycket med smak att göra.
 
Fast det handlar inte bara om kommunikation. Jag och min partner har HELT olika smak. Det spelar ingen som helst roll hur bra vi kommunicerar med varandra när köksbordet han älskar är det jag känner "aldrig någonsin i mitt liv för".

Nu har vi lyckats hitta saker som ingen hatar iaf, men vissa saker har tagit tid. Porslin tex, jag vill byta de vi har, jag har presenterat säkert 50-talet andra som jag gillar. Han hatar alla dem. Så nä. Kommunikation har inte så mycket med smak att göra.
Det är svårare...🧐
 
Jag förstår inte det här. Min partner och jag älskar att åka till Ikea och välja ut saker tillsammans.
Vi tycker att det är roligt (ok, troligen jag mer än han! :laugh:).
Ibland blir saker till problem bara för att folk inte pratar med sin partner ordentligt.
Min partner och jag separerade under ett tag för några år sedan och att lära oss att prata med varandra har gjort en sååå stor skillnad..
Undrar så mycket vad det här inlägget gör i den här tråden. Kommunikation i all ära men ibland är man med fel person och då är det bästa för alla inblandade att inte vara tillsammans längre.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
751
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 933
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 588
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp