Bucas täckenas passform?

Harbor

Trådstartare
Har köpt ett Celtic täcke till gossen, men tycker det är lite spänt mellan bog och manke. Provade också ett Fullneck täcke av samma märke på honom och det var också lustigt trångt runt halsen. Han har ganska kraftig hals och nacke. Är det så att Bucas är lite trånga runt halsen? Vilket märke kunde vara bättre??

v.php

http://www.aijaa.com/v.php?i=6901861.jpg

Här e en bild på gossen.

Senast ändrad:
Sv: Bucas täckenas passform?

Jag upplever att Bucas är allmänt tajta kring bogpartiet. Har två täcken, ett halvhals och ett helhals, som sitter aldeles för tajt om bogen. Hästen är inte onormalt bred, ganska normal...

På min nätta tunnbogade pålle sitter Bucas bra.

På min lite grövre häst funkar Horseware och Shires bäst!

Ja, jag har HW täcken och de sitter helt ok. Borde kanske beställa ett nytt därifrån då.

Köpte ett Hansbo fullneck och det sitter perfekt! Ja, man lär ju sig med tiden vilka modeller som passar och ej.

Jag har ett äldre Celtic och ett nytt Freedom till min tunna häst, Celtictäcket sitter inte alls bra och är för stort i bogen medan Freedomtäcket är "lagom litet". Celtictäcket passade nästan bäst på vår nordsvensk :grin:

Så lustigt. Att du tycker Celtictäcket var stort. Men jag tycker också att det nästan inte har nån passform över ryggen heller. Det är inte alls skuret så att det sitter. Kommer nog ändå att skicka Bucas i fortsättningen.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 493
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 374
Utrustning Min häst har behov av flug-/insektstäcke. Under sommaren har jag haft ett Rambo Protector till honom och det har suttit bra och skyddat...
Svar
12
· Visningar
1 772
Senast: Wembley
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka