bucklor i hatten

doleron

Trådstartare
vet inte om tråden hör hemma här eller på utrustning, men vi provar här. moderator får flytta i annat fall.
jag har precis köpt en ny hatt, men under transport har den blivit lite 'bucklig' i kanterna, nästans som att den blivit vikt i skärmen. någon som har nått tips på hur man kan räta ut den?

Sv: bucklor i hatten

är den av filt?

jag har hört att om man her hatten över ett ångande vattenbad så att hatten blir lite uppvärmd och fuktig, så kan man böjja till den som den ska vara.

dock jag har ej provat själv.

ja just det. det kanske vore bra att skriva. jo den är filt.
har funderat på det, men borde inte stärkelsen försvinna lite om man gör så? tänker om den inte håller den 'nya' formen

De funkar med vatten. Min har ju ett antal år på nacken (typ 10 år) så "stärklsen" har endå försvunnit. Men jag brukar spray den med en blomflaska så den blir rejält blöt och sen om det ör tex en buckla, trycka ut den med nånting och låta den torka, med det trycket på.

Liknande trådar

Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
859
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 879
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 145
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 343
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V