Buddenbrock

O

oidipus

Jag ska förmodligen köpa ett sto efter trakehnerhingsten Buddenbrock (hoppas, hoppas).
Är det någon som har någon erfarenhet av hans avkommor?
 
Nix, har inga personliga erfarenheter.
Han är ju född 94, så då behöver man kanke ha bott längre söderut! ;)
Men det är ju en Cellehingst! Och han är ju far till en annan Cellehingst, Connery.
Andra godkända söner är ju Epernay, In Petto och King Arthur (segerhingst 2000).

Hans egen stam andas ju prestation! Hans hingstlinje skall i tre led, ha tävlat på internationell nivå i fälttävlan.. Inte illa!
Om du går in på delmar, vilket jag misstänker att du har gjort, så är det lite kul att han har så mycket anglo och arab, såpass nära.

Köp henne, Buddenbrock lär höra talas om sig, när hans rykte har nått hit om ett par år! ;)

mvh
 
Jag ska köpa henne (om allt klaffar), hon verkar supercool i lynnet och har fått bra omdömen på stotest. Är för tillfället dräktig men det ser jag bara som bra eftersom jag då kan avla på henne längre fram. Först tänker jag se om hon kan bli någon bra dressyrhäst (född så sent som 99).
Jag vet inte vad delmar är. Har bara hittat info på trakehner-verband. Finns det någon adress till delmar?
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 359
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Marvin
·
Katthälsa Någon som har erfarenhet av detta? :( Kanske finns det någon solskenshistoria där ute?… Vår lilla kisse fick detta i helgen...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp