Budgivningsfråga

Det är nästan 20 år sen vi köpte gården. Och, som sagt, vi valde att inte göra någon affär av det då.
(det var tillräckligt meckigt ändå, eftersom säljarna låt mitt i en smutsig skilsmässa och inte ens ville vara i samma rum samtidigt när pappren skulle skrivas på...)
När vi köpte vårat hus pratade vi aldrig med ena säljaren utan mäklaren Hade kontakt med henne genom hennes advokat. Mannen däremot träffade vi och han var även där vid kontraktsskrivning. Kvinnan hade skrivit på vid ett tidigare tillfälle för att inte träffa sitt ex ..
 
När vi köpte vårat hus pratade vi aldrig med ena säljaren utan mäklaren Hade kontakt med henne genom hennes advokat. Mannen däremot träffade vi och han var även där vid kontraktsskrivning. Kvinnan hade skrivit på vid ett tidigare tillfälle för att inte träffa sitt ex ..
Det hade ju dessa kunnat göra om de var smarta. Men det gick till så att mäklaren ringde upp kvinnan i säljarparet när vi och mannen redan var hos mäklaren, så att hon fick gå från jobbet för att komma och skriva på pappren. (mycket märkligt förfarande, kan jag tycka - mäklaren ifråga är inte verksam längre, tackochlov..)
 
Jag köpte mitt hus på det sättet. Vi var fler budgivare från början, men bara två på slutet.
Jag förlorade budgivningen, men säljaren återkom då den andre inte fått ok från bank.
Priset blev mitt sista bud. Efteråt kände jag att priset borde varit sista budet mot de andra budgivarna, men det hade dragit igång budgivningen igen.

Huset var ett dödsbo så jag tröstade mig med att eventuellt överskott skulle gå till den då 2-årige sonen.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Crossline
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 129
Senast: Badger
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 912
Senast: kolblakkur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 695
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp