Buke laggar

Jag tror jag lyckades se det ett litet tag, totalsegning.
Jag provade att stänga ner alla bukefalos-fönster men tror det dök upp igen.
Nu verkar det fungera som det skall igen sedan några minuter?
 
Laggar här med hela tiden. Är det en annons i en tråd måste jag stänga ner hela Buke och börja om annars laggar det något enormt. Väldigt störande och gör definitivt jag spenderar mindre tid här inne. Har inte problem med någon annan websida.
 
Laggar här med hela tiden. Är det en annons i en tråd måste jag stänga ner hela Buke och börja om annars laggar det något enormt. Väldigt störande och gör definitivt jag spenderar mindre tid här inne. Har inte problem med någon annan websida.
Känns lite konstigt tycker jag, förutom gårdagens problem och någon seghet med ojämna mellanrum har jag inte märkt av några problem.
Har du en gammal svag mobil eller kan det vara något annat som ställer till det för just dig.

Om andra har genomgående liknande problem får ni gärna skriva det här, jag försöker fortfarande ta reda på vad som hände igår.
 
Känns lite konstigt tycker jag, förutom gårdagens problem och någon seghet med ojämna mellanrum har jag inte märkt av några problem.
Har du en gammal svag mobil eller kan det vara något annat som ställer till det för just dig.

Om andra har genomgående liknande problem får ni gärna skriva det här, jag försöker fortfarande ta reda på vad som hände igår.
Har en Samsung Galaxy 2 år gammal. Inga problem på andra sidor, kan se videos eller streama utan laggning. Enbart Buke laggar och fryser.
 
Känns lite konstigt tycker jag, förutom gårdagens problem och någon seghet med ojämna mellanrum har jag inte märkt av några problem.
Har du en gammal svag mobil eller kan det vara något annat som ställer till det för just dig.

Om andra har genomgående liknande problem får ni gärna skriva det här, jag försöker fortfarande ta reda på vad som hände igår.
Konstigt? Vi är ju många med samma problem nu o h det här har ju hållit på ganska länge.
 
Har en Samsung Galaxy 2 år gammal. Inga problem på andra sidor, kan se videos eller streama utan laggning. Enbart Buke laggar och fryser.
Ungefär samma för mig, angående både typ av mobil och andra internetsidor. Fastnar ALDRIG någon annanstans, men ofta när jag surfar på buke hänger sig sidan med någon annons i mitten. Hemifrån surfar jag nästan alltid från dator, så inga problem där helt generellt.
 
Känns lite konstigt tycker jag, förutom gårdagens problem och någon seghet med ojämna mellanrum har jag inte märkt av några problem.
Har du en gammal svag mobil eller kan det vara något annat som ställer till det för just dig.

Om andra har genomgående liknande problem får ni gärna skriva det här, jag försöker fortfarande ta reda på vad som hände igår.
Samsung s10e ca 2 år gammal och det är enbart på buke det hänger sig och alltid när en annons ligger "mitt i skärmen".
Har pågått ganska länge och flera gånger/dag.
 
Jag tror det handlar om minst tre problem.

Problemet som var upphov till just denna tråd tror jag var ett större serverproblem.

Sedan har det diskuterats andra problem med seghet som inträffar ibland. Detta problem trodde jag mig ha löst genom att slå av push-notiser. Många sa då att problemen inte fanns längre.

Sedan verkar det för vissa vara problem med vissa annonser som gör att det segar.
Om jag förstått det rätt verkar just dessa problem drabba mobiler med chrome som webbläsare.

Frågan här är då om det verkligen varit något problem med push-notiser eller om även det är kopplat till annonser.
Kanske det hela beror på att något är konstigt med servern.

Jag skall försöka titta på om något kan ställa till det med annonserna. Jag har dock inte ändrat något där på länge och det handlar om google-annonser som används på en massa andra sidor så jag förstår inte varför det i så fall bara skulle visa sig här. Möjligen kan det vara ett antal specifika annonser som är dåligt gjorda och ställer till det.

Ytterligare ett annat problem verkar vara att några på något sätt drabbats av något som vill öppna popup-fönster. Där undrar jag om det skulle kunna vara någon form av annons-trojan eller liknande som infekterat era enheter?

Samtidigt får jag intrycket av att det fungerar bra för många, men att det är fler än jag trodde som har problem, vad det nu kan bero på.

Jag kommer försöka söka vidare och prova olika saker för att lösa detta.
 
Där undrar jag om det skulle kunna vara någon form av annons-trojan eller liknande som infekterat era enheter?
Min tfn är iaf soprent från sånt mög. Skyddar den lika bra som laptopen, så jag har ett bra skydd mot intrång i nätverket, mycket bra antivirus och autoscanning 1 g/dygn och jag tänker att om det vore så så skulle väl samma fenomen förekomma på fler sajter, googleannonser finns ju lite här och var på nätet.
 

Liknande trådar

Bukefalos Idag har det hänt flera gånger att buke inte kunde laddas och jag kom till den där sidan med en reload-knapp. Funkade inte att klicka på...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: CarroT
·
Bukefalos Buke är helt plötsligt mer utzoomat som grundläge och texten är därmed mindre. Det är som att inläggen nu är bredare. Om jag zoomar in...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 268
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp