Häst som går från bukig till fin fram och tillbaka.

krek

Trådstartare
Halloj,
Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda.

Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen riktigt skitväder har han fått stå inne en del.

Jag upplever att han blir mindre bukig när han står inne på box.

Han får ganska fritt till halm och sen utfodring med den goda maten, precis som om han skulle vara ute.

Den enda skillnaden jag förstår är att han rör sig mindre.

Han går från en preggo nordsvensk till en nätt liten sportponny i utseendet över en natt liksom.
Tankar och idéer på vad det kan bero på?
 
Halloj,
Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda.

Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen riktigt skitväder har han fått stå inne en del.

Jag upplever att han blir mindre bukig när han står inne på box.

Han får ganska fritt till halm och sen utfodring med den goda maten, precis som om han skulle vara ute.

Den enda skillnaden jag förstår är att han rör sig mindre.

Han går från en preggo nordsvensk till en nätt liten sportponny i utseendet över en natt liksom.
Tankar och idéer på vad det kan bero på?
Skulle gissa att han äter mindre när han inte är ute helt enkelt, dom behöver inte äta lika mycket inne för att hålla värme osv.
 
Skulle gissa att han äter mindre när han inte är ute helt enkelt, dom behöver inte äta lika mycket inne för att hålla värme osv.
Jag tror faktiskt inte det. När han är ute får han inte äta lika mycket som han gör inne pga lite dumma kompisar
 
Jag tror faktiskt inte det. När han är ute får han inte äta lika mycket som han gör inne pga lite dumma kompisar
Men har han verkligen fri tillgång på hö inne? Det är svårt att lyckas ha helt fri tillgång inne. Jag tror att han nog får äta mer än vad du tror ute under dom 24 timmarna, dom andra hästarna står ju inte vid höt hela tiden antar jag.

Och om han har fri tillgång på hö inne så tror jag nog ändå att han äter mindre för behovet av att äta inne minskar en del mot vad dom har när dom är ute i kylan.
 
Halloj,
Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda.

Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen riktigt skitväder har han fått stå inne en del.

Jag upplever att han blir mindre bukig när han står inne på box.

Han får ganska fritt till halm och sen utfodring med den goda maten, precis som om han skulle vara ute.

Den enda skillnaden jag förstår är att han rör sig mindre.

Han går från en preggo nordsvensk till en nätt liten sportponny i utseendet över en natt liksom.
Tankar och idéer på vad det kan bero på?
Många blir ganska bukiga av halm.
 
Jag har en häst som blir väldigt bukig nu i det här vädret när han har möjlighet att gräva fram gräs under snön. När det smälter och det kommer fram mer gräs så blir han än bukigare.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 911
Senast: Stereo
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 694
Foder & Strö Jag har en foderhäst som kom till mig i somras, då så stor och fet att folk trodde att hon var dräktig... Hon har de senaste 6 månaderna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 521
Senast: Diabetikern
·
Foder & Strö Har försökt knåpa och funderat mycket över det här med foderstat till hästen. Som många andra i landet så har även jag haft problem med...
Svar
5
· Visningar
1 276
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp