Bukefalos 28 år!

Buke trivia

Haha! Känner mig mest som ett UFO :D. I början fattade jag nada, nu mer och mer faktiskt. Visste att en definitivt var ulv och blev superstolt över mig själv när det visade sig vara sant. Snöpligt då att vara en creepy smygläsare bara :p. Är det för invecklat fattar jag inte mycket alls dock. Vilket väl är mest hela tiden :o.

Här är anmälningstråden till nästa lek
http://www.bukefalos.com/threads/varulvslekarnas-anmalningstrad-ii.1213382/page-88
 
Men om jag är med kan jag ju inte sura över att vara utanför. Du sabbar min approach:cry:

jaja, du får väl göra som niffe och torrsimma - inte för att jag vet om det creddar imagen (vilken snygg svenska jag får till, men käre far svenskläraren skulle vrida sig som en mask om han visste)
 
Dubbelnick verkar inte så många använda sig av. Jag har haft flera, fast alltid bara för att skämta.

Det senaste jag kommer ihåg var en jul för flera år sedan. Det snöade som f** och en bukefalist skapade en tråd om två kvinnor hon stött på i affären. Själv var hon typ översnöad från topp till tå efter att ha skottat gårdsplan med en matsked och de båda väklädda snorkiga kvinnorna hade mage att gnälla över att deras män tvingats köra med Bobcaten hela morgonen för att få undan snön.

Helt enligt Bukedynamiken blev TS kölhalad. Hon hade hoppats på sympati men trådens galla östes istället över henne själv som hade MAGE att klaga på folk som hade Bobcat osv.

Då reggade jag nicket Bobbycat, googlade fram ett gammalt engelskt jaktstick som avatar och klev in i tråden som odräglig och rik. Har för mig att jag skrev om grannbönderna som brukade ploga åt oss också och som tack gjorde jag fina julkorgar åt dem eller nåt (har för mig att min make hette Karl-Bertil). Det var hur kul som helst (för mig :p)

Haha, den minns jag. Stackar KungTulle, nästan lynchad, för vad begrep jag inte riktigt.
 

SÅ funkar ulvlekarna. Seriöst, jag har försökt fatta men det går inte. Jag tror det är lite Kejsarens nya kläder.
 
Om man ska beskriva en ulvlek med en bild,
är detta ett bra försök.

Not+global+warming....+whats+going+on_163dce_3996079.jpg
 
Jag tycker verkligen alla ni som [tror ni] inte fattar ulvlekar ska ta och anmäla er till en genast! Första gången jag spelade hade jag aldrig ens hört talas om ulvlek, jag hade ingen aning om vad det var eller vad det gick ut på. Om jag inte minns fel var det en lek med mycket story också, så folk levde sig in i bakgrundsberättelsen och pratade om hur mörkt och kallt det var i stugorna osv. Jag fattade noll och intet. Men jag fick en roll och plötsligt var leken igång, inte fattade jag mer för det men det gick att spela ändå! :p
Och kul var det! Jag fattar fortfarande inte så mycket, och bara för att jävlas har LL alltid några nya roller och regler i varenda jäkla lek... Det går ändå.

Mina insidertips:
  • Alla är dina fiender :eek:
  • Om någon verkar vettig och pålitlig - döda henom genast! :cautious:
  • Det gör ingenting om du har ihjäl någon på fel sida, det gör så att fienderna har färre att gömma sig bakom :up:
  • Vad du än säger och gör kommer någon att tolka dig fel - förmodligen med avsikt, så det är säkrast att döda dem! :sneaky:
  • Var inte rädd för att dö, det gör inte ont - för det mesta är det en enorm lättnad! :angel:
  • Håll koll från början, läsa om hela tråden dag fyra för att kolla nåt du tror du kanske minns, eventuellt, fast du är inte säker på vem som sa det? Det är ingen höjdare... :meh:
  • Allvarligt. Var inte rädd för att dö. Vi skola alla den vägen vandra...
  • Se till att ha tröstregler typ punkt 3 redo för när du har fel. Du har alltid fel. Och har du mot förmodan rätt kommer en fiende att döda dig innan du hinner göra något åt det. Eller en vän... :banghead:
  • Spela!
 
Mina insidertips:
  • Alla är dina fiender :eek:
  • Om någon verkar vettig och pålitlig - döda henom genast! :cautious:
  • Det gör ingenting om du har ihjäl någon på fel sida, det gör så att fienderna har färre att gömma sig bakom :up:
  • Vad du än säger och gör kommer någon att tolka dig fel - förmodligen med avsikt, så det är säkrast att döda dem! :sneaky:
  • Var inte rädd för att dö, det gör inte ont - för det mesta är det en enorm lättnad! :angel:
  • Håll koll från början, läsa om hela tråden dag fyra för att kolla nåt du tror du kanske minns, eventuellt, fast du är inte säker på vem som sa det? Det är ingen höjdare... :meh:
  • Allvarligt. Var inte rädd för att dö. Vi skola alla den vägen vandra...
  • Se till att ha tröstregler typ punkt 3 redo för när du har fel. Du har alltid fel. Och har du mot förmodan rätt kommer en fiende att döda dig innan du hinner göra något åt det. Eller en vän... :banghead:
  • Spela!

Låter som en genomsnittlig buketråd? :confused:
 

Liknande trådar

Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 894
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp