Bukefalos 28 år!

Buke trivia

Det är verkligen inte schyst. Säger man till någon att man känner igen henne härifrån bör man tala om vem man själv är också. Annars kan man hålla tyst, tycker jag.

Jag vill tvärtom jag. Om någon vet vem jag är, så vill jag att den meddelar mig det. Även om jag aldrig skulle lämna ut något jag inte kan stå för IRL, så vill jag veta om någon jag känner sitter och läser om mina problem utan att jag vet om det.

En annan, men relaterad fråga: är det okej att gå på en Buketräff utan att berätta vilket alias man har på Buke?
 
Helt ärligt: min nyfikenhet hade gjort mig skvatt galen om någon hade varit med på en träff utan att tala om vilket alias hen var. Så i så fall hade jag suttit och luskat ledtrådar hela träffen och sedan gått hem och stalkat Bukefalosprofilers gamla inlägg från anno dazumal och framåt för att lösa mysteriet. Ända tills jag åtminstone hade trott mig räkna ut vem det var, och kunnat gå vidare i livet med lite mer lugn i själen.
 
Helt ärligt: min nyfikenhet hade gjort mig skvatt galen om någon hade varit med på en träff utan att tala om vilket alias hen var. Så i så fall hade jag suttit och luskat ledtrådar hela träffen och sedan gått hem och stalkat Bukefalosprofilers gamla inlägg från anno dazumal och framåt för att lösa mysteriet. Ända tills jag åtminstone hade trott mig räkna ut vem det var, och kunnat gå vidare i livet med lite mer lugn i själen.

Haha! Jag inser ju att jag själv hade reagerat ungefär likadant :angel: Därför har jag hittills avstått från de Buke-träffar jag varit nära att gå på, för att inte orsaka oroliga Buke-själar :p
 
Vilken befrielse att läsa att det är fler än jag som inte förstår ett jäkla dugg av ulv-/varulvslekarna! Ibland kikar jag lite i lektrådarna, men eftersom det får mig att känna mig båda trögtänkt och utanför:p ignorerar jag dem oftast.
 
Nejdå, alla som kommer inkognito kommer hädanefter vara Thaliaste, så du behöver inte oroa dig. Vad säger att @Thaliaste inte är ett mumintroll?

Jag skulle kunna bli! Efter mycket minttu och ännu mer Tove Jansson så kanske jag kan lyckas lura nån :angel:
Fast risken är ju att den där suspekta tjejen utan namn som sluddrar på någon märklig dialekt blir ännu mer misstänkt och jag får skämmas för all framtid...:arghh::cool::cry:

Men jag kanske iaf kan få en tråd uppkallad efter mig :banana:
 
Ok, vi har en plan! som @Lobelia föreslår får vi ha en träff för AB, Anonyma Bukefalister. På träffen bjuds alla på ohemula(pun intended) mängder Minttu(fast jag vägrar dricka tandkrämshelvetet!:yuck:). Sedan talar vi alla sluddrig finlandssvenska och kallar varandra Thaliaste. Lysande!
 
Ok, vi har en plan! som @Lobelia föreslår får vi ha en träff för AB, Anonyma Bukefalister. På träffen bjuds alla på ohemula(pun intended) mängder Minttu(fast jag vägrar dricka tandkrämshelvetet!:yuck:). Sedan talar vi alla sluddrig finlandssvenska och kallar varandra Thaliaste. Lysande!
Och ältar gamla oförrätter...

Och Ulvleken för kvällen går uta på att lista ut vem som är den äkta @Thaliaste
 

Liknande trådar

Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 766
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp