Bukehundar Dalarna!

Sv: Bukehundar Dalarna!

Ja, jag vill vara med! Jag och Liiindus kommer direkt! :D hon bor i blg, men inte jag.

Kan vi inte fara där man kan fika lite utomhus eller så?? :D

Kan presentera mig också, Jag heter Johanna fyller 20år i juni. Har en bordercollie-hane som fyller 1 år den 18april :D
Vi bor tillsammans med husse/pojkvän i Borlänge, i närheten av brandstationen (fler som bor i närheten?? promenad/träningssugen!!) Kommer från början ifrån Gårdvik, ca 2,5 mil utanför Falun. Storasyster till ericaeriksson här på buke :D
Uppväxt på huskykennel, sedan familjens beardis och nu min egna guldklimp Zotis som jag fick av min kära lillasyster :)

Bild005fixad.jpg

Jag bor aldeles i närheten faktiskt. (hytting) Och jag har gärna promenad/tränings sällskap. dock så är min tik liiite misstänksam mot andra hundar men får hon bara titta och ta sin egen tid så funkar det bra :)

Väldigt fin hund:love:

Känner igen mig lite där, tyvärr!
Det är så tråkigt när hundarna bygger upp denna mur ikring sig..
Min hund låter otroligt mycket när vi möter hundar, men så fort han hälsar på hundar har det aldrig varit problem, problemet är bara när vi skall möta andra hundar, alltså inte hälsa på dem. Annars älskar han alla hundar, leker mer än gärna..

Kan presentera mig också, Jag heter Johanna fyller 20år i juni. Har en bordercollie-hane som fyller 1 år den 18april :D
Vi bor tillsammans med husse/pojkvän i Borlänge, i närheten av brandstationen (fler som bor i närheten?? promenad/träningssugen!!) Kommer från början ifrån Gårdvik, ca 2,5 mil utanför Falun. Storasyster till ericaeriksson här på buke :D
Uppväxt på huskykennel, sedan familjens beardis och nu min egna guldklimp Zotis som jag fick av min kära lillasyster :)

Bild005fixad.jpg

Då måste du ha stött på mina 3 hundar. Har 2 leonberger och en Shih tzu blandning. Bor också nära brandstationen och brukar promenera mycket runt cykelvägarna där runt omkring.
Då borde du även veta vem Lovisa är också uppvuxen i gårvik. :idea:

Hej!
Jag bor på örjansgårdarna :)

har ej haft min bc sen han var valp utan jag fick honom när han var 5 månader, då var han otroligt skygg för andra hundar, så det är det enda jag har tränat på, i princip.. det krävs tålamod! hur är dina hundar?
behöver andra hundar att träna på..
han är väldigt glad och sprallig med andra hundar han får hälsa på, aldrig visat något.
MEN ska vi bara gå förbi utan att hälsa på den mötande hunden så blir han frustrerad, han vallar in den andra hunden med blicken (BC-blicken!) sen låter han lite illa, tar et skutt och sen är det bra.. hmm..
behöver träna på det!

vad gör du med dina hundar?

jag vill gärna lära mig att lägga spår, mamma har tävlat i det med sina goldisar, men det var längesen dom levde och det blir aldrig av att hon visar mig :P
vill komma igång och träna honom ordentligt nu :)

oh vad roligt!!
min är också lite misstänksam mot andra hundar, han var rädd för dom när jag fick honom.. nu är han bättre! men han vallar dom med sin BC-blick, vilket inte uppskattas av andra hundar.. :)

hm, två leonberger och en lite vovve.. har nog sett er på håll, vet inte om vi har mötts?
det är en leonbergertik här på området som ägs av två "äldre" människor.. den är min hund livrädd för, vrålskäller så fort han ser henne, men han blev skrämd av henne precis när vi flyttade hit så det sitter nog fast ännu.. är dina leonberger snälla så träffar vi gärna dom som träning!!! han är rädd för alla leonberger vi mött.

ja lovisa!! känner du henne? det är min barndomskompis, var dagbarn hos hennes mamma när jag var min :) hälsa från johanna!

träff är välkomnat!
maj passar mig bra, har mycket i skolan nu...
självklart får min hund hänga med ;)

Ps. Indil! Jag sviker dig inte, du måste bara byta stad:angel::rofl:

Fy fan :mad:

:D

Vi har ju inte så mycket att välja på just nu i vilket fall. Jag hade startat våra regelbundna spårträffar nu med gruppen om det inte varit för att Narmo är så dålig :(. Men vi kommer igen när han är bra! :banana:

Ja, jag vill vara med! Jag och Liiindus kommer direkt! :D hon bor i blg, men inte jag.

Kan vi inte fara där man kan fika lite utomhus eller så?? :D

Bra! :)
Ja, vi får planera lite.. jag funderar på Stångtjärn (Falun). Där finns det många promenadvägar och det finns en hundbadplats där vi kanske kan sitta med allihopa. Alla får plats att parkera. Då tar vi en heldag med promenader och lite träning av olika slag + fika :)

Finns det någon som känner att de vet en annan plats där det blir lite mer medelväg att resa för de flesta så kanske det vore det optimala?

stångtjärn låter bra för min del!
då får min plutt kika närmare på vattnet, han har redan badat i älven - kallt.

Perfa :D
Ju fler, desto rörigare! Eller bättre menar jag, bättre :o

:D

:rofl::rofl::rofl:
Vilken härlig inställning du har:love:

Stångtjärn tror jag blir super, visst var det där vi var och la spår i höstas?
Har setat och klurat om det finns några bra ställen här men kommer inte på något...

Vi måste ju grilla korv!!:d

Jag och min terrier hänger gärna med på en träff i Stångtjärn, men bli inte rädd när han kommer, för han skriker av glädje när han ser andra hundar! -terrier ut i tåspetsarna! :D

26800561.jpg

Flash5 pm väntar :)

Jag och någon av mina hundarn är gärna på :D

Fick promenadsällskap av Sannis igår med hennes stora leonbergerkille!
Zotis reagerade inte speciellt mycket på honom, promenaden gick stillsamt och väldigt bra. Zotis uppskattade den, vi med!
Han skötte sig fint bland andra hundar, både matte och husse var en aning förvånade :P

Men tack för sällskapet, lär bli fler gånger! :D

Ja, vi spårade där! Väldigt fina marker! Tyvärr tycker fler folk det så det kan vara andra där också. Fast det finns så många vägar att gå så det är ju bara för dom att väjja när vi kommer :D

Till alla!
Kul att så många vill! Jag vill reservera mig från att skriva ett datum ännu dock. Som jag tjatat om ska vi till veterinären (28e April) och då får vi se hur det ser ut med allt. Men träffen ska bli av helt klart. Det kanske inte går att ordna förrens i Maj. Men den som väntar på något gott? :)

Senast ändrad:

Fick promenadsällskap av Sannis igår med hennes stora leonbergerkille!
Zotis reagerade inte speciellt mycket på honom, promenaden gick stillsamt och väldigt bra. Zotis uppskattade den, vi med!
Han skötte sig fint bland andra hundar, både matte och husse var en aning förvånade :P

Men tack för sällskapet, lär bli fler gånger! :D

Tack för sällskapet själv, Zotis var ju riktigt duktig :bump:
Kanske min som inte skötte sig som slet sig ner i älven för årets första dopp :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 619
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?
  • Kattbilder #10