Bukeromanen ....

Sv: Bukeromanen ....

Den blå mördarmicron har ju sin självskrivna plats i Världslitteraturen, men jag tycker att det blev lite enahanda att varenda replikskifte innehöll repliken "Källa på det?". Fullt så nära bukeoriginalet hade det ju inte varit nödvändigt att låta handlingen utspela sig. :p
 
Sv: Bukeromanen ....

Jag vet. Mina advokater ligger i startgroparna, jag räknar med att kunna casha in rejält för förtal där.
 
Sv: Bukeromanen ....

Oh så spännande! Och mina föräldrar som häromdagen undrade vad jag önskar mig i julklapp :)
 
Sv: Bukeromanen ....

Den blå mördarmicron har ju sin självskrivna plats i Världslitteraturen, men jag tycker att det blev lite enahanda att varenda replikskifte innehöll repliken "Källa på det?". Fullt så nära bukeoriginalet hade det ju inte varit nödvändigt att låta handlingen utspela sig. :p

Ge mig ETT vettigt skäl?:D
 
Sv: Bukeromanen ....

Förlaget var VÄLDIGT tveksamma till om det kunde finnas något intresse för en bok för vuxna där det faktiskt förekommer hästar i handlingen. Jag hoppas att jag kan bevisa att de hade fel!
 
Sv: Bukeromanen ....

jag hoppas du läser in den som ljudbok också, så man har tid att ta sig igenom den... :idea:

och först nu fattade jag vem du är... :p det har säkert avslöjats någon annanstans också men det har jag uppenbart missat. :o

För övrigt har jag (tidigare i livet, när det fanns tid för läsning) uppskattat Dick Francis böcker som utspelas i hästmiljöer.
Hästarna i denna bok har kanske större del av handlingen än i ovan nämnda, men varför inte? Får man inte vara hästintresserad bara för att man är "vuxen"?
 
Sv: Bukeromanen ....

Förlaget var VÄLDIGT tveksamma till om det kunde finnas något intresse för en bok för vuxna där det faktiskt förekommer hästar i handlingen.

Nävisst, det finns bara en sjutton miljoner svenska kvinnor som har hästar som ett enormt betydelsefullt inslag i sin vardag:mad:

Samtidigt vräker de ut tonvis med mordgåtor - alltså något som mycket få människor är inblandade i. Och de som faktiskt kommer i närheten av det vill garanterat inte läsa skitdåliga fiktiva skildringar av det.
 
Sv: Bukeromanen ....

och först nu fattade jag vem du är... :p det har säkert avslöjats någon annanstans också men det har jag uppenbart missat. :o

Jag har försökt hålla en låg profil och vara så anonym som möjligt, men just i de här fallet är det ju av uppenbara skäl lite svårt ...;)

Eventuellt får jag väl byta nick efter det här om jag inte vill att alla ska veta vem jag är.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glass
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp