Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
SD är lite intressant där. De bildades bl.a av gråsossar som växt upp med det socialdemokratiska folkhemmet som ideal och kände sig övergivna och bortglömda. Så SD har länge haft en populistisk version av S politik, eg starkt socialförsäkringsnät, a-kassa, jämställdhet, höj pension osv - på bekostnad av klimat, migration, integration och bistånd. Nu, efter att ha hängt på M så kommer villkoren för många av dessa gamla (och nya) gråsossar att förändras till det sämre.
Hur vill SD försämra A-kassa?

Det förs ett förenklat resonemang. Och för att fortsätta i det spåret, hur ska Sverige fortsatt kunna försörja de som inte arbetar?

Vi befinner oss i slutet av en lång högkonjunktur. Trots det står redan nu en hyfsad stor del av befolkningen utan inkomst från arbete.

Det är bl a därför SD är populärt......
 
Nej men däremot har det blivit en enorm inflyttning av vänsterfolk och invandrare som givetvis röstar vänster. Högerväljare flyttar ifrån Malmö i stor utsträckning.
Ok, är det alltså därför brottsligheten går ned nu? (Med undantag för gängrelaterad brottslighet)

Tror du att de som röstar vänster är efterblivna och röstar mot ett bra Malmö som de så gärna flyttar in till?
 
Fast jag hör också de som röstar vänster för att de inte vill ha sänkta ersättningar som de just nu uppbär. Det är lika mycket plånboksröst. Jag kanske lever i en bubbla där det är få som hänvisar till egen plånbok i alla politiska läger - utan istället gärna diskuterar det i ett större perspektiv.
Jag hör också mycket sådant, folk i båda lägren tycker att de inte har råd med motståndarsidans politik.
 
Det är nästan man får en viss längtan att flytta till Malmö i detta nationellt blåbruna mörker, om det nu stämmer att det blåbruna folket lämnar i horder för andra mindre urbana miljöer.

Men det var mycket mer brunt (16,5%) i Malmö än Stockholm (10,5%) och Linköping (11%) förra söndagen i alla fall, så än har de inte hunnit fly för att söka skydd annorstädes.
 
Men kan du inte göra något annat än att gnälla på hur andra skriver? Derailar tråd efter tråd med detta. Varför inte bara skriva det du saknar själv?
Åh..jag väntade på en sån kommentar. Tack.

Vem och vilka får jag kommentara? Berätta gärna så jag gör rätt nästa gång jag har tid och andan faller på.
 
Vem som helst får diskutera ämnet, men då är det ju bättre att bidra till själva diskussionen och anmäla inlägg som du tycker går över gränsen istället om du inte gillar svaren.
Jag reagerade på att det krävs svar av vissa här och en del kan skriva/påstå lite vad som helst.

Jag frågade om ett inlägg. Behöver jag innan person svarat hur fel det kan vara?

Sjukt less på tyckande så frågar varför eller hur. Innan jag påstår någon är vidrig.
 
Det blir problematiskt att diskutera till och från, då vi alla kommer med åsikter, som vi inte alltid har möjlighet att backa upp med fakta. Det kan vara för att det inte finns fakta som visar A eller V, att vi har fel, att vi inte för stunden hittar källa eller inte har tid/ork att göra det. Jag vet att jag är fullständigt usel på diskussioner, rent generellt. Även om jag ibland lyckas hitta bevis för att mitt tyckande kan vara korrekt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Senast: Sasse
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 314
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
24 25 26
Svar
514
· Visningar
15 261
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp