Buketräff?

Enya

Trådstartare
Någon som vill gå på buketräff hos mig om några veckor? Typ vecka 44, då är jag helt barnledig och kan alltså själv delta ;) I övrig tid är det nog snålt med barnledig tid.

Barnen åker lördag vecka 43 så från söndag och fram till antingen lördag eller söndag vecka 44 är jag anträffbar.

Jag nämnde ju något om inflyttningsfest så det är nog dags för det nu så här nästan 2 månader (i morgon) efter jag flyttade in. 2 månader!!!! :D :D

Någon som kan tänka sig att våga träffa mig?

En skåning. Med rälig dialekt. Trassligt skumt hår där hårbotten syns. Med lite sneda tjocka glasögon och hörapparater, men som ändå säger "va?!" ibland. Som är hemskt blyg innan jag lärt känna folk och innan dess knappt säger bu eller bä, som kommer vara nervös och glo i golvet, men sedan vet hur man babblar.

Jag HAR en TV ifall någon känner sig blyg eller uttråkad! :bump:

Jag bor i Oxelösund, förresten, ni vet en liiiiten, sömnig pensionärsstad vid havet där det ofta är dimma och många stenar. Eller klippor säger man kanske här i Sörmland? Berg skulle vi nog kalla det i Skåne! Fint! Säger jag.
 
Jag skulle våga träffa dig, men det hade varit bättre om du hade haft en utflyttningsfest. Nu bor du så långt bort. ;)
 
Ja, utflyttningsfest, det tänkte jag inte på! :D Men kan du inte åka vilse med tåget upp hit då? Du kan gömma tåget i mitt garage under tiden! Vore ju kul, för du är dessutom nog den enda som vill träffa mig! :) Du är modig! :D :bow:
 
Visserligen kör jag på Gamla TGOJ ibland, men då är det sträckan Flen - Eskilstuna. Till Oxelösund kommer jag tyvärr inte med pågatåg.

Så modig behöver man nog inte vara för att träffa dig. :) Vill inte @Poxz träffa dig också?
 
Toknyfiken på alla bukefalister ja, men har ingen möjlighet att resa tyvärr :(
 
Visserligen kör jag på Gamla TGOJ ibland, men då är det sträckan Flen - Eskilstuna. Till Oxelösund kommer jag tyvärr inte med pågatåg.

Så modig behöver man nog inte vara för att träffa dig. :) Vill inte @Poxz träffa dig också?
Vad synd att Pågatåg inte går hit! :D Här borde verkligen gå vettiga tåg! Det jag saknar här är just mitt tågpendlande, så här i efterhand förstår jag hur viktigt det var för mig. Nu kan jag bara kasta en längtande blick på godstågen här och lyssna på ljudet och räkna vagnar. Det finns något gammalt persontåg av något slag, vet inte vad det är, men det liksom står på spåret och rullar typ aldrig, finns inga tåg för människor här. Det tåget tittar jag dock på och tänker att jag skulle vilja undersöka det därade tåget noga, det ser så gammalt ut och häftigt. Dock får man ju inte gå på spåren och inte heller undersöka något tåg sådär. :meh::p

Men vad gör du mellan Flen och Eskilstuna? Det är där de där tågen som är samma typ som de där gamla pågatågen går. Som jag fnissat åt flera gånger och inte fattar varför Sörmlands tåg och tågnät inte är som Skånes! :D Skåne är bäst på tåg!
 
Vissa arbeten på X61 (de nya pågatågen) utför Alstom i Tillberga. Det är också där nylevererade pågatåg anpassas för svenska förhållanden. Det är alltså pågatåg som jag ibland kör från Helsingborg respektive Trelleborg till Tillberga.
 
Ja hoppas på att det blir en buketräff här "på min sida av Sverige" så småningom om:)
 
Vissa arbeten på X61 (de nya pågatågen) utför Alstom i Tillberga. Det är också där nylevererade pågatåg anpassas för svenska förhållanden. Det är alltså pågatåg som jag ibland kör från Helsingborg respektive Trelleborg till Tillberga.
Vad intressant! Kör du dit i ett svep?

Känner du för att träffas en dag när du är i typ Flen så hojta, det ligger något närmare än Eskilstuna. Jag tar tå..buss och buss (tror jag) dit då ;)
 
Alltså varför fortsatte du inte en till stund norrut? Till typ Dalarna?
Skulle gärna träffa dig men du ska ju envisas med att vara så långt borta *suck*
Men HALLÅ! Jag kom inte ens fram dit det var tänkt! :eek::D Men det är ju faktiskt närmare till mig nu än förut! Förut var det 50 mil extra :D

Jag vill träffa dig också men jag hittar nog inte till Dalarna med tå...antagligen buss eftersom vi inte är i Skåne nu ju.. :D
 
Men HALLÅ! Jag kom inte ens fram dit det var tänkt! :eek::D Men det är ju faktiskt närmare till mig nu än förut! Förut var det 50 mil extra :D

Jag vill träffa dig också men jag hittar nog inte till Dalarna med tå...antagligen buss eftersom vi inte är i Skåne nu ju.. :D

Alltså du bodde väl i närheten av Höör? Till Höör åker man ju ändå liksom till, till Oxelösund åker man typ aldrig?

Joo du hittar till Dalarna, hittar du till Oxelösund så hittar du till dalarna så det så! ;)
 
Men varför kan inte NI flytta hit :D ;)

Är ni många där uppe? Här verkar vara bukefalist-som-vill-träffa-mig-tomt i Sörmland! :D

Yepp ett helt gäng här uppe faktiskt. Nä alltså man flyttar inte från Dalarna hur som helst, man kan göra som jag och flytta till Dalarna men inte från.
Det får man liksom inte faktiskt.

Så det är faktiskt bara att du pallrar dig hit :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan! Jag skrev tidigare en tråd om våra hundar och det var ang runmsren heten.. Valpen är idag 9 månader och är en fransk bulldog...
Svar
4
· Visningar
1 555
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp