Bukefalos 28 år!

Buketräff?

I Höör finns det en mysig liten Konsumbutik, en söt liten bäck med en liten "skog" å precis utanför finns ett jättemysigt stall med otroligt fina hästar.
Sen finns det ju ett gäng personer som bor där som är helt underbara, såklart man måste semestra lite i Höör :love:
Ja det finns nååååågot bra där också :D Jag brukade handla lite på Konsum, har Färs och Frostas sparbank, gått i bäcken, hyrt släp på Preem och gått i Kvarnskogen! :)
 
Jag har varit i Flen, i alla fall en gång. Då var jag kissnödig så det blev inte så mycket guidad tur då. Men jag tror inte jag åkte igenom Flen när jag åkte från Eskilstuna i maj. Eller var det det jag gjorde? Nej, det var nog Katrineholm. Där har jag också varit! Men inte inne på stationen utan gått runt lite i centrum just och åkt förbi med tåg. Det cvar där jag åkte med pågatåg- look- a- like första gången och höll på att skratta rakt ut!!
Det är alltid besvärligt, när man inte vet var man är, även om det är ännu värre, när man inte vet vem man är.

Vad beträffar tågen är det trots allt så, att de gamla pågatågen (X11) inte är urtypen. De flesta levererades till Stockholm som X10. Sedan byggde man om några till X11, tog bort mittendörrarna, ändrade inredningen och försåg dem med toalett. Därefter har det tillkommit ytterligare två varianter, X12 och X14. Tydligen var någon fordonsansvarig skrockfull.

Även de nya pågatågen har stockholmsk förebild (X60), som är längre än X61.
 
Någon som vill gå på buketräff hos mig om några veckor? Typ vecka 44, då är jag helt barnledig och kan alltså själv delta ;) I övrig tid är det nog snålt med barnledig tid.

Barnen åker lördag vecka 43 så från söndag och fram till antingen lördag eller söndag vecka 44 är jag anträffbar.

Jag nämnde ju något om inflyttningsfest så det är nog dags för det nu så här nästan 2 månader (i morgon) efter jag flyttade in. 2 månader!!!! :D :D

Någon som kan tänka sig att våga träffa mig?

En skåning. Med rälig dialekt. Trassligt skumt hår där hårbotten syns. Med lite sneda tjocka glasögon och hörapparater, men som ändå säger "va?!" ibland. Som är hemskt blyg innan jag lärt känna folk och innan dess knappt säger bu eller bä, som kommer vara nervös och glo i golvet, men sedan vet hur man babblar.

Jag HAR en TV ifall någon känner sig blyg eller uttråkad! :bump:

Jag bor i Oxelösund, förresten, ni vet en liiiiten, sömnig pensionärsstad vid havet där det ofta är dimma och många stenar. Eller klippor säger man kanske här i Sörmland? Berg skulle vi nog kalla det i Skåne! Fint! Säger jag.

Du är väl typ världens minst skräckinjagande människa så nog vågar man träffa dig, dessvärre är de däringa lovveckorna mina tyngsta jobbveckor - dessutom på annan ort. Så det hinns tyvärr inte med :(
 
I Höör finns det en mysig liten Konsumbutik, en söt liten bäck med en liten "skog" å precis utanför finns ett jättemysigt stall med otroligt fina hästar.
Sen finns det ju ett gäng personer som bor där som är helt underbara, såklart man måste semestra lite i Höör :love:
Ja det finns nååååågot bra där också :D Jag brukade handla lite på Konsum, har Färs och Frostas sparbank, gått i bäcken, hyrt släp på Preem och gått i Kvarnskogen! :)
Klart du kan, du bara mellanlandade i den där konstiga staden ;)

Kom hit! Komsi komsi komsi :D
Jag kan ta med dig till Bölänge, där de bla säger att de snöger å snöger å snöger :D
Å räcker inte det som knasig dialekt så kan vi åka till Älvdalen...
Men jag trivs här i staden, den är lagom stor åt mig, du vet liten och stor på sama gång för en föredetta lantortsbo! Och tillräckligt stor för att g vilse i samt tillräckligt stor för att inte vilja ge sig ut bland alla människorna- de är många! Och nära skog och vatten och så ... jag älskar det! :D :p

Dialekter--- jag brukar inte reagera eller tycka det är jobbigt med dialekter vanligtvis. Dock hade jag PMS, glömt ta värktabletterna så jag hade ont, det var varmt, jag och hundskrället väntade på dottern utanför skolan och där stod några vuxna och babblade och jag kände för att be dem vara tysta för jag stod knappt ut med att höra dialekten just då! :nailbiting: Det var precis i början, mycket nytt, mycket okänt och väldigt tufft mentalt just då. Jag tog ett djupt andetag, tänkte en ond tanke och flyttade mig några meter så jag slapp höra dem så tydligt- och blev luuugn i sinnet igen :D

Men vad är snöger??? :eek: Går det att äta??? :d
 
Ja det finns nååååågot bra där också :D Jag brukade handla lite på Konsum, har Färs och Frostas sparbank, gått i bäcken, hyrt släp på Preem och gått i Kvarnskogen! :)

Men jag trivs här i staden, den är lagom stor åt mig, du vet liten och stor på sama gång för en föredetta lantortsbo! Och tillräckligt stor för att g vilse i samt tillräckligt stor för att inte vilja ge sig ut bland alla människorna- de är många! Och nära skog och vatten och så ... jag älskar det! :D :p

Dialekter--- jag brukar inte reagera eller tycka det är jobbigt med dialekter vanligtvis. Dock hade jag PMS, glömt ta värktabletterna så jag hade ont, det var varmt, jag och hundskrället väntade på dottern utanför skolan och där stod några vuxna och babblade och jag kände för att be dem vara tysta för jag stod knappt ut med att höra dialekten just då! :nailbiting: Det var precis i början, mycket nytt, mycket okänt och väldigt tufft mentalt just då. Jag tog ett djupt andetag, tänkte en ond tanke och flyttade mig några meter så jag slapp höra dem så tydligt- och blev luuugn i sinnet igen :D

Men vad är snöger??? :eek: Går det att äta??? :d
Vadå konstig dialekt? Vi pratar väl för fan inte konstigt?? :mad: :D
 
Ja det finns nååååågot bra där också :D Jag brukade handla lite på Konsum, har Färs och Frostas sparbank, gått i bäcken, hyrt släp på Preem och gått i Kvarnskogen! :)

Men jag trivs här i staden, den är lagom stor åt mig, du vet liten och stor på sama gång för en föredetta lantortsbo! Och tillräckligt stor för att g vilse i samt tillräckligt stor för att inte vilja ge sig ut bland alla människorna- de är många! Och nära skog och vatten och så ... jag älskar det! :D :p

Dialekter--- jag brukar inte reagera eller tycka det är jobbigt med dialekter vanligtvis. Dock hade jag PMS, glömt ta värktabletterna så jag hade ont, det var varmt, jag och hundskrället väntade på dottern utanför skolan och där stod några vuxna och babblade och jag kände för att be dem vara tysta för jag stod knappt ut med att höra dialekten just då! :nailbiting: Det var precis i början, mycket nytt, mycket okänt och väldigt tufft mentalt just då. Jag tog ett djupt andetag, tänkte en ond tanke och flyttade mig några meter så jag slapp höra dem så tydligt- och blev luuugn i sinnet igen :D

Men vad är snöger??? :eek: Går det att äta??? :d

Men Falun är lagom åt dig ;) Annars kan du ju flytta till Svärdsjö och @athena_arabians ;)
Vi har skog å vatten här med... Eller vatten å vatten, pölar iaf :P

Borlängeborna säger Bölänge, och snöger det är att det snöar ...
 
I angränsande län kan du få en pratstund med en bukefalist över en latte och bulle. Då kan du få åka spårvagn också, det är bättre än tåg. :)
Ah vad bra! :) Även om latte är odrickbart!:angel:

Jag har aldrig åkt spårvagn, men såg en när jag åkte igenom Norrköping när jag varit i Eskilstuna!

Jag ska dessutom boka in hundpromenad med bukefalisten som sprang på mig en dag :D Hon klev ut så framför mig så jag var tvungen att stanna och jag måste ha sett väldigt chockad ut när hon frågade om jag var Enya. :D Vadå Enya?! Hon, hunden, är ju död och här stod jag med hunden Ayla :D Det tog ett tag att koppla med andra ord!
 
Vadå konstig dialekt? Vi pratar väl för fan inte konstigt?? :mad: :D
Joho, när jag har PMS, ont, svettas och har väntat på ungen i 20 minuter, DÅ pratar ni konstigt :D Jag har för farao fått frågan om vilket språk jag pratar och även från vilket land jag kommer!! Min ena granne vet inte ens vad Skåne är för något! ;)

Min ena son bryter lite, han gjorde det lite med flit från början, ett sätt att passa in lite mer kanske, men nu är det omedvetet det kommer lite konstigt uttalade ord ur hans mun! :p
 
Joho, när jag har PMS, ont, svettas och har väntat på ungen i 20 minuter, DÅ pratar ni konstigt :D Jag har för farao fått frågan om vilket språk jag pratar och även från vilket land jag kommer!! Min ena granne vet inte ens vad Skåne är för något! ;)

Min ena son bryter lite, han gjorde det lite med flit från början, ett sätt att passa in lite mer kanske, men nu är det omedvetet det kommer lite konstigt uttalade ord ur hans mun! :p
Jag får i och för sig också frågan om var jag kommer ifrån. Eller klassikern: "Du är inte härifrån va?".

Nä. Jag är inte härifrån. Jag är från Katrineholm. Du vet, staden som ligger fem mil härifrån. Och som har samma dialekt. Men nej, jag är inte härifrån. Jag har bara bott här sedan 2010.
 
Varför inte Älvdalen direkt? Det måste vara den verkliga utmaningen. :D

För att jag förstår ju knappt älvdalska! :p:D
Dessutom är det jättelångt bort å så hittar jag typ inte dit....
Å åker man vilse där så är man så jäkla jätte vilse liksom...
Men klart @Enya vet ju hur man överlever ute i vildmarken med tält och sånt så det kanske är lugnt :)
 
Vad fin du var på den första bilden! :love:
Alltså det ska väl en knasig skåning till för att åka till Oxelösund bara sådär?
Men det är roligt att du verkar trivas så bra där :)
Men du skulle trivas än bättre i Dalarna, eller hur @athena_arabians ? ;)

Å jo knarra är ett ord, ett viktigt ord tom :)
Tack! :) Utsikten gör sitt till där. Taget i... juli, helt underbart vackert där! Barnsligt kul att gå på gångbroarna! :D

Jamen meningen var att jag skulle till nyköping för att bukefalister tyckte det var en lagom stad och när jag tittade på bilder så såg det så fint ut (jag älskar staden fortfarande, favvis), och har stått på kö på lägenhet länge. Men så satte jag in en "depserat-annons" och fick hyra den här lägenheten och jag tänkte att jag inte hade mycket till val att hoppa fritt rakt ner för stupet just då för min hyresvärd ville att jag skulle flytta då han behövde gården igen. Bättre med en tvåa här än en akutlägenhet av soc. i Höör :D

Egentligen tyckte jag staden verkade tråkig första gången jag var här. Inget speciellt. Men nu... ja, jag stannar här, blir inte Nyköping på några år om jag kan undvika det! Nyköping kändes hemma redan första gången jag var där, men hemma här har vuxit sig starkt under den här tiden här.

Jag tröttnade på skåne, på det platta, på åkrar och på mytcket. På min familj som höll på att ta knäcken på mig till slut. De är inte som jag och jag kände mig inte hemma som medlem i deras familj. Och trots att jag faktiskt inte rest något och knappt varit i Sverige, så tycker jag om det och har alltid tittat längtansfullt när jag sett SJtåg rullat i väg. Godstågen skulle jag vilja köra, det verkar så kul, så jag har liksom alltid haft en längtan Bort från vad jag haft.

Jag har aldrig varit i Dalarna. Tror jag. Om man inte åker igenom det med tåg när man ska till Umeå ;)

Men det snöar väl massor i Dalarna??? Jag är ju skåning från början, vi har ju ingen snö där nere :eek::eek::nailbiting::nailbiting:
 
För att jag förstår ju knappt älvdalska! :p:D
Dessutom är det jättelångt bort å så hittar jag typ inte dit....
Å åker man vilse där så är man så jäkla jätte vilse liksom...
Men klart @Enya vet ju hur man överlever ute i vildmarken med tält och sånt så det kanske är lugnt :)
Hahaha, ja tält ja, aldrig tältat ensam före den gången och är hemskt mörkrädd, men kul var det och nöden har ingen lag, jag längtade så det gjorde ont efter Nyköping ;)

Det var liksom bara att hänga på tält och allt på min ryggsäck, 22 kg har jag för mig det blev, och bege sig och trängas på tåg och sedan i lugn och ro på berget slå upp tältet och så ENVIST INTE tänka på yxmördare och zombisar och gå in och lägga sig i tältet INNAN det blev mörkt och inte kliva ut igen förrän det var ljust! :D Och det var kallt, sista natten var det enligt min vän 3-4 minusgrader och jag kunde inte sova alls utan låg bara och skakade av kyla!

Och ni har det kallt i dalarna, bara så du vet det!!!:eek::eek::eek::eek:
 
Jag har aldrig varit i Dalarna. Tror jag. Om man inte åker igenom det med tåg när man ska till Umeå ;)

Men det snöar väl massor i Dalarna??? Jag är ju skåning från början, vi har ju ingen snö där nere :eek::eek::nailbiting::nailbiting:

Då är det väl dags att du besöker Dalarna ;)

Jo det kan snöa en del här å det kan bli -30 men det är ju bara mysigt, vi behöver ju inte tälta just då ;)
Galoppera i snön, kasta sig i snön, göra snöänglar, åka skidor, åka långfärdsskridskor osv myyyyysigt!

Typ såhär mysigt ute på sjön :)
1503482_10153731060065223_1619387488_n.jpg


Såhär kan det se ut på ridtur
1017354_10152994278530223_992361323_n.jpg


Å såhär mysigt på sommaren :)
1380711_10153334007650223_994453119_n.jpg
 
Senast ändrad:
Så coolt! :)

Oh vad jag saknar att åka tåg! Jag vantrivs med bussarna här. De är så knäppa, de ropar inte ut hållplatserna och har ingen infoskylt, man får GISSA sig fram var man är och jag hatar det, blir så stressad!!! :arghh: Jag skulle behöva åka till både jysk och öb i Nyköping, men jag vet inte var bussarna stannar, inte vilken buss jag ska ta och ... jag vet inte vart det är ens! Jag är PURKEN!!
 
Tack! :) Utsikten gör sitt till där. Taget i... juli, helt underbart vackert där! Barnsligt kul att gå på gångbroarna! :D

Jamen meningen var att jag skulle till nyköping för att bukefalister tyckte det var en lagom stad och när jag tittade på bilder så såg det så fint ut (jag älskar staden fortfarande, favvis), och har stått på kö på lägenhet länge. Men så satte jag in en "depserat-annons" och fick hyra den här lägenheten och jag tänkte att jag inte hade mycket till val att hoppa fritt rakt ner för stupet just då för min hyresvärd ville att jag skulle flytta då han behövde gården igen. Bättre med en tvåa här än en akutlägenhet av soc. i Höör :D

Egentligen tyckte jag staden verkade tråkig första gången jag var här. Inget speciellt. Men nu... ja, jag stannar här, blir inte Nyköping på några år om jag kan undvika det! Nyköping kändes hemma redan första gången jag var där, men hemma här har vuxit sig starkt under den här tiden här.

Jag tröttnade på skåne, på det platta, på åkrar och på mytcket. På min familj som höll på att ta knäcken på mig till slut. De är inte som jag och jag kände mig inte hemma som medlem i deras familj. Och trots att jag faktiskt inte rest något och knappt varit i Sverige, så tycker jag om det och har alltid tittat längtansfullt när jag sett SJtåg rullat i väg. Godstågen skulle jag vilja köra, det verkar så kul, så jag har liksom alltid haft en längtan Bort från vad jag haft.

Jag har aldrig varit i Dalarna. Tror jag. Om man inte åker igenom det med tåg när man ska till Umeå ;)

Men det snöar väl massor i Dalarna??? Jag är ju skåning från början, vi har ju ingen snö där nere :eek::eek::nailbiting::nailbiting:

Det slår mig nu, när du talar om Nyköping, att Oxelösund är beläget riskabelt nära Vagnhärad. Där bor den vän, som förvandlade mig till dräng. Hon kommer att förvänta sig att jag några dagar besöker hennes lantliga gym, om jag finns i närheten. ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan! Jag skrev tidigare en tråd om våra hundar och det var ang runmsren heten.. Valpen är idag 9 månader och är en fransk bulldog...
Svar
4
· Visningar
1 556
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp