Sv: Bukfylla

Du får väl testa dig fram, men om man vill använda belöningsgodis så brukar man ju dra av det på fodermängden dom äter, alltså ta bort en näve av torrfodret och använd som belöning under dagen!

Hm är det jag som förklarar för dåligt:confused: All mat han får tränar han för, men den liksom räcker inte till:idea:

Nu vet jag inte hur ditt foder ser ut, går det att dela varje kula i mindre bitar alt. att få tag på ett foder som har mindre foderkulor.
Tänkte förslå lightfoder också men det förstod jag det som att du redan gav.

Jag ger min ena tik morötter i maten då hon efter sin kastrering har lätt för att gå upp i vikt trots mycket träning och motion. Eftersom hon fungerar bra på sitt färskfoder vill jag inte byta till annan mat utan har i stället valt att minska den dagliga matransonen och lägga till morötter. När det gäller morötter kan man välja att finriva dom = hunden kan tillgodogöra sig vissa näringsämnena eller ge hel/skivad = enbart bukfylla.

Han tränas 100% med klicker,så inklickad är han;), men som sagt var klick=alltid godis el.leksak,men han jobbar bättre för matbelöning+att leksak tar för lång tid när man vill ha snabba reps.

Poppcorn har vassa skal som kan fasstna i halsen mellan tandköttet mm :crazy: skulle alldrig ge en hund poppcorn..hitta på bättre bukfylla om den nu är hungrig..flera har ju gett bra ideer här i tråden :)

Vi fick tipset av veterinär att köpa doggys light ringar att ge som bukfyllnad. Rekommenderad giva för en 35 kg hund är nästan 2L, det säger en del om närings innehållet:P. Men våra hundar får detta som bukfyllnad när det behövs.:) Annars är vanligt överkokt ris bra!

Jodå jag har fått många idee´r;) Det är egentligen konstigt att han gillar popcorn,för det + cornflakes var vad han fick att äta när han satt på Dogpoundet på Irland i väntan på att ngn skulle adoptera honom.Och jag kan säga att när vi hämtade honom på Arlanda var han allt annat än fet:cry:

Nu ger vi ju såklart inte 2L utan enbart 2 dcl vid middagstid om jag märker att de börjar bli hungriga eller i samband med hemmalagad mat om det inte finns så mycket eller om det endast består av kött! Men vi har en tik på dagtid nu som väger läs 10kg för mycket och det var henne vi fick rådet till hon får RC light foder på morgonen har sänkt den lite sen får hon doggy på dagen typ 1-2 nävar pga av att hon då blir vrålhungrig och helt manisk sen får hon en alldelles för stor giva av RC på kvällen av sin ägare. Men både vet och djurskyddsinspektören tyckte detta var det bästa alternatvet för bantning.

Liknande trådar

Hundhälsa Finns det någon anledning att inte klippa en hund som har tjock päls sommartid? 2 3
Svar
45
· Visningar
2 962
Senast: farin
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 458
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 754
Senast: Nota
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 047
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka