Bukhinneinflammation

Re: Fan Fan Fan

Jo, jag skulle också känna så, att ska jag försöka få fram kanske 30 000 kr, så ska prognosen för tillfrisknande vara så hundraprocentig som man kan garantera (sen kan ju oförutsedda saker hända ändå, men).

Men jag förstår vilket helvete du går igenom nu, och jag kramar tummarna blå att de ska lösa sig på något vis!
 
Re: Fan Fan Fan

Usch vilken mardröm... Men om det kan trösta något så skulle jag gärna skänka nån hundralapp till dina räkningar, och om fler gör samma sak kanske du kommer upp i några tusen från Bukefalosare.. Tänker på när Jen80 fick sin häst köpt av folk på Buke, visserligen var det bara 5000, men det visade ju hur fina människor som finns här på Buke..! Men det fattas väl kanske mer än 5000 för dig..? Ja jag vet inte, men om du bestämmer dig för att ha kvar honom i livet så kan jag tänka mig att betala en liten del.
 
Re: Fan Fan Fan

Vilken bra idé Nina, jag är också med på det!
Ganska så fattig är jag, men många bäckar små.....
 
Re: Fan Fan Fan

Ååå vad gullig du är!

Pratade just med vet och hon tror att han kan bli frisk och att försäkringsbolaget inte kommer att ersätta för liv om jag väljer att ta bort honom nu. Hon skulle prata med dem och höra. Efter diverse uträkningar och förfrågningar har jag kommit fram till att jag har sex dagar (inkl idag) på mig innan försäkringen är slut. Och vet tyckte att han svarat så bra på behandlingen hittills att han kanske skulle kunna komma hem med penicillin och hippotrim(?) i början av nästa vecka. Hon skulle höra med sina kollegor.

Fortsatt ovisshet för min del alltså...
 
Re: Fan Fan Fan

Underbara nyheter ju!!!

Jag hjälper också gärna till med en slant!!
Önskar få goda nyheter på Tisdag när jag kommer hem!!

*Håller alla tummar och tår*
 
Re: Fan Fan Fan

Här har du en som fått hjälp från buke förr...känns som om det är dags att ge igen lite :bow:.
Räkna med mig om du behöver hjälp! *JÄTTEKRAM*
 
Kolla betalningsrutinerna med Strömsholm

Hur gör de med betalningarna? På Ultuna får man ju en räkning och kan man inte betala den så blir det avbetalningsplan. Nu för tiden lämnar de förvisso över detta till ett inkassobolag och så får man göra upp med dem och även om det inte känns så kul är det inte något du får övrig betalningsanmärkning för! Kanske har Strömsholm ett liknande system?

Så kolla med Strömsholm om du får räkning eller måste betala när du hämtar hästen + möjligheter att få betala av.


Anneli
 
Re: Kolla betalningsrutinerna med Strömsholm

Tack för ditt svar, jag ska kolla med dem imorgon. jag måste hursomhelst låna pengar till klinikavgiften annars. jag får inte prengar förrän den 19:e.
 
Re: Fan Fan Fan

Låter ju ganska hoppfullt, trots allt! :)
Ställer också gärna upp med en slant om det behövs!
 
Re: Kolla betalningsrutinerna med Strömsholm

Vad skönt att det finns en ljusning i alla fall. Jag fortsätter hålla tummarna!

Och jag skulle gärna bidra, men eftersom jag själv är överröst med veterinärräkningar (och ny kommer om 2 veckor) som jag behöver låna både högt och lågt att klara av så har jag tyvärr ingen möjlighet. Men jag hoppas mina tummar duger lika bra!
 
Re: Kolla betalningsrutinerna med Strömsholm

Hoppas allt ordnar sig för er, själv är jag "bara" uppe i 5600 kr på vet. vård och mediciner för juli, augusti och september.
På lördag ska jag ner till Enköpning och köpa en pall hösilage åt vår ponny för pengar som jag inte har. Hoppas verkligen att hon inte behöver mer medicin.

Tänker på er, kram
 
Re: Fan Fan Fan

Rusa in på senior, där finns en tråd - många som hjälper till! :banana: (om du inte redan sett eller skrivit i tråden...jag blir så virrig av alla PM :o)
 
Usch då och jag som tycker min är otursdrabbad...

Har själv en okänd summa att betala så jag vågar inte hjälpa till i dagsläget, om min faktura kommer snart så vet jag läget bättre...
 
Blev hon diplomsto? Gud så kul efter allt elände ni haft! GRATTIS! :bump:
 
Japp och idag fick hon dressyr/gångartsdiplom och missade hoppdiplomet med en ynka poäng :D

Hoppas din kryar på sig!!
 
Jag vill också vara med och hjälpa till! Fast är det svårare att överföra pengar från mitt konto, när det finns i Finland? Nån som vet?
 
Hej hej hur går det med den lilla araben?
Hoppas att allt löser sig, jag vet hur det är att ha en häst på klinik, det är inge kul usch.

Vad var det för stam på din lilla, jag har glömt?
 
Liten uppdatering

Ni har hittills samlat ihop 8500 kronor till oss!
Måndagens bukpunktat var bättre men inte bra. Förra fredagen hade han 407 000 elaka celler i provet. Tisdagen efter var det 26 400 och igår strax över 12 000 (det ska ligga under 1000 för att vara normalt). Det går alltså åt rätt håll, men det är viktigt att han får stå kvar på Strömsholm tills värdena är normala. Den medicin han får, Gentaject, måste ges intravenöst av veterinär. När han kan byta till vanligt, intramuskulärt penicillin får han komma hem. Han har ingen feber, förstopnningen är borta och han är pigg men ruskigt uttråkad. Han står mest och kollar ut genom fönstret säger de (tur han har ett!). Han har skött sig utmärkt på promenad när han hade förstoppningsvarning och han verkar vara ganska populär
Pengarna ni samlar in kommer alltså till väldig nytta! Sitter precis och betalar räkningen från Stav förra fredagen... hua. Försäkringstaket är nått för länge sedan och varenda liten krona gör nu att han kan få stå kvar längre på Strömsholm. Jag räknar med att betala över sjutusen utöver det som ni samlat in dessutom.

Kram på er alla fantastiska människor som hjälper och stöttar oss, inte bara ekonomiskt!

KESO: Jag tittade på din hingst igår! Gud vad han är fin! Han var väldigt lik Faldor i färgen fast F är inte apelkastad alls. Faldor är e Gard u Fairy ee Nimbusz ue Wieden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp