Bukefalos 28 år!

Bulbyl - en främmande fågel

Itchie

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av bulbyler? Används de som burfågel? Finns de i Sverige?
 
Sv: Bulbyl - en främmande fågel

Itchie skrev:
Någon som har erfarenhet av bulbyler? Används de som burfågel? Finns de i Sverige?

Att de finns i vilt tillstånd har jag hört, men aldrig hört att de används som burfågel.
 
Sv: Bulbyl - en främmande fågel

Såg en annons, det är därför jag undrar (lite diskret).
 
Sv: Bulbyl - en främmande fågel

Ja, jag googlade också. ;)

Men hur är det med burhållning här i Sverige?
 
Sv: Bulbyl - en främmande fågel

Pycnonotus cafer. Bulbul, bulbyl.

Red_Vented_Bubul.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bulbyl - en främmande fågel

Ring djurskyddsmyndigheten och fråga..borde väl vara smidigast.
 
Sv: Bulbyl - en främmande fågel

Ja, det verkar vara svårt att hitta info... Dominikaneränka (Vidua macroura) är CITES-listad, men inte Pycnonotus cafer.

Ett litet förtydligande: jag har alltså hittat annonser på nätet med dessa arter till salu. Eftersom jag aldrig hört talas om dem innan blev jag misstänksam till om man får hålla dem som burfåglar i Sverige, därav denna tråd...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Djur Såg en fågel när vi var ute och åkte idag som jag undrar vad det var för sort. Den var som en skata i storlek, möjligtvis något större...
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: Tilly_85
·
Övr. Djur Dessa sötnosar har varit här väldigt mycket senaste dagarna, någon som vet vad det är för sorts fågel?
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Mirre
·
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
416
Senast: MissFideli
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
618
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp