Bur.....utställning....

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare oskis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 685
O

oskis

Var på Ransäters utställning igår och ställde min lilla tjej för första gången och fick givetvis mersmak direkt :)
Men jag höll tusan på att "bära armarna av mig"... Första lasset var det full packning med stolar, väskor, kylväska, 4 årig dotter (som visserligen gick själv men ändå..) och en smågalen valp som också gick själv....om man nu kan kolla det för att gå....hoppandes, skuttandes, skällandes, ylandes....ja alldeles till sig helt enkelt...:p
Sedan var det till att lämna ner stolar och väskor och ta med sig dottern och vovvan (lika "galen än) och bege sig till bilen för att hämta hundburen så den lilla kraken kunde få nån ro iaf....
Har en Atlas Car 80 men inga hjul till den...vill inte montera dit hjul som sitter där för jämnan...så det var till att bära...
Sen samma procedur när man skulle hem igen...

Men nu till frågan, vad har ni andra för burar när ni är på utställning? Såg att det var många som hade stålburarna som är hopfällbara, och en del "canvas-burar" också. Men jag är så nöjd med min bur så helst skulle jag nog vilja komma på ett smidigt sätt att köra den fram o tillbaka från parkeringsplatsen utan att behöva skruva fast hjul på den.
Finns det nån smart typ av vagn man kanske kan ha?
Ingen lust att lägga en förmögenhet på detta heller :grin:

Sv: Bur.....utställning....

Det finns någon slags hjul som man hakar fast i buren vid behov. Vet inte vad de kallas eller så, men har sett folk som har det. Kanske skulle vara en bra lösning?

En paketkärra! :idea:

Finns på bland annat biltema för 200-500 kr.

Archive\Product_images\26\Large\26-7451_l.jpg

Såhär ser mitt ekipage ut:

ohlsonvagn.jpg

Vagnen är underredet till en skrinda, 398 kr. på Clas Ohlson.

Hjulen var den stora anledningen till att jag köpte just den, de klarar vilket underlag som helst.

Åhh vilken smart idé! :idea: De där hjulen måste ju va perfekta!
Oerhört sött ekipage också :love:

Jaaa :) Tack :bow:!!
Såna såg jag många som hade och det skulle kunna passa mig, men kunde inte komma på vad de där kärrorna kallades och vart man skulle kunna hitta dem :grin: får skylla på värmen... ;)

Ja om man hittar hjul som man hakar av och på så skulle det absolut kunna vara en lösning :)

Jag har en ram med hjul som min morfar har svetsat. Var bor du? Jag behöver den inte längre.

Ja det är en jäkla massa grejer man ska ha med sig på utställningar :D Vi har en kärra som en bekant har gjort åt oss som man också kan montera ner och tar inte så stor plats i bilen/takboxen och så är det bara att lassa på allt vad man kan och spänna fast allt med "bläckfiskar" :D Så skönt att slippa bära allt.

Jag har trådburar till mina, dels den näst största storleken till Leonbergern (tung bur) och så en mindre till foxarna :) Jag har haft en canvasbur men den passade inte riktigt den stora så det var bara att köpa en annan modell :laugh:

Lite bilder på kärran
21735183.jpg

21735181.jpg

Det är vanliga barnvagnshjul på den.

Supersmart ju!!! :idea:
Hm får väl se om jag kan ha någon bekant som skulle vilja åta sig att tillverka en vagn åt oss....ska bara komma på någon att fjäska ordentligt för :angel:
Ja, det är ju en massa saker som ska med och vill aldrig mer kånka och bära som jag gjorde på denna utställningen, hade fullt sjå att hålla ordning på valp och dottern :grin:
Och fler utställningar ska det minsann bli, detta var ju superkul :banana::bump:

Ja den är himla smidig! :laugh: På den här vagnen lastar vi:

- Stora buren (till Leonbergern)
- Lilla buren (2 foxar får plats i den utan problem)
- Tältet + stativet
- 2, ibland 3 stolar
- Ibland ett litet ihopfällbart bord
- Kylväska
- Filt
- Ryggsäckar
- Vattendunke + skålar

Så man får plats med en hel del som tur är :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form