Har både köpt och sålt, men avstår sedan många år eftersom de vid efterkrav behåller pengarna orimligt länge. Tror det tog mig två månader att få pengarna efter att ha sålt en sadel.
Vad väljer du istället? Vill inte bli lurad och som jag förstår det så måste jag som mottagare av paketet först godkänna varan innan pengarna dras med bussgods? Kan man bli lurad?
 
Sälj / köp på Tradera med fakturabetalning?

De tar provision för köpet men det brukar kvittas en del mot att köp via Tradera innebär billigare fraktalternativ.
 
Ja det är också ett alternativ. Jag har förstått det som att bussgods är samma princip med att godkänna varan innan transaktion sker?

Jag har dålig koll på exakt hur bussgods fungerar med betalningar osv, men det har alltid fungerat väldigt bra med blocketpaketet för mig. Har sålt två sadlar och köpt en på det sättet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har köpt lite barnkläder av en tjej på marketplace, det handlar inte om någon jättesumma, men grejerna har inte kommit, tjejen har...
2
Svar
22
· Visningar
2 348
Senast: Renfis
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Har prisökningarna påverkat ert hästägande? Slutat köpa något, köper något annat, köper begagnat, bytt stall, sålt häst, jobbat mer...
2
Svar
34
· Visningar
3 381
Senast: villhöver
·
  • Artikel
Hästnyheter Fler än en gång har man hört berättas om hästar som sålts som ”bomb-proof” men sedan skrämt sina nya ägare och varit spända och på sin...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp