MoQ

Trådstartare
Någon som vet något om leveranstider?
Det går inte att utläsa något på deras hemsida!
Har för första gången fått en sadel skickad med bussgods och efter två dagar har ingenting hänt!
Är de så mkt långsammare än posten?
Priset är ju i princip detsamma,så detta var nog första och sista gången jag använde bussgods!

Sv: Bussgods

Brukar ta ca 2-3 dagar, har skickat massor av grejor genom dom och alltid lika nöjd.
Du följer paketet med fraktsedelnumret.
Om det inte står något när du skrivit in det så ring och kolla med de.

Priset tycker jag skiljer såpass att jag alltid skickar med bussgods om det är större paket.

När jag har skickat paket och fått skickade till mig så har det tagit ca 3 dagar, om det inte är jätte långt det ska..
Har skickat allt med bussgods och det är bra mycket billigare än posten när det är större paket som ska iväg.

Så jag skickar alltid med bussgods ;)

Prismässigt var det ingen större skillnad på att skicka med bussgods jämfört med Posten.
Problemet och anledningen till att det blev Bussgods denna gång var att Posten kräver Plusgiro,om man ska skicka mot postförskott,medan det inte krävdes hos Bussgods!
När jag skickat/fått skickat med Posten har paketet i allmänhet kommit dagen efter,medan det redan har gått 3 dagar imorgon på detta paket,så tyvärr kommer jag ALDRIG att anlita Bussgods igen!
Ska ringa imorgon och hoppas att i alla fall få sadeln imorgon,annars........:devil:

Jag har använt Bussgods flera gånger. Det har tagit 1-3 dygn för godset att komma fram till mottagaren. Beror på hur långt det är och när godset lämnades in. Ta reda på kollinumret. Då kan du spåra det på Bussgods hemsida. Har du det kan du hämta ut godset så snart det har kommit fram. Annars får man vänta på en avi i postlådan har jag för mig och det tar någon dag extra. Minns inte om det går att få sms-avisering.

Dom ringer upp en när varan kommer fram, om tele finns på fraktsedeln, jätte praktiskt :laugh:

Tack för svaren!
Har kollinumret och enligt detta finns paketet kvar där det lämnades in.......
Förb...... är bara förnamnet:devil:
Ska ringa imorgon och återkommer om uppdatering!

Det kan ta lång tid med bussgods men tycker ändå de är bättre än posten.
Har svårt att förstå hur det kan ha blivit samma pris med posten som bussgods?
Jag skickade en sadel för inte så länge sen och det var en del som skiljde...

För mig har det alltid tagit lång tid med bussgods. Sen har det aldrig fungerat att följa varan med kollinumret. Men det är ju toppen att man kan skicka mot postförskott även som privatperson.

Lycka till. Jag har haft en sadel på vift med Bussgods i minst en vecka - utan att någon kunde säga var den fanns. Och nej det gick inte att spåra med hjälp av kollinumret eftersom vissa Bussgodsombud struntar i att läsa in paketen.

Bussgods är ingen enhetligt företag utan består av ombud som alla verkar ha sina egna regler.

Det beror på vilka orter som är inblandade. Mindre orter har inte direktbuss och inte lika många avgångar. Jag köpte en pryl från Östersund i onsdags. Den lämnades in på onsdagen och jag hämtade den i Karlstad torsdag förmiddag.

Det blev inte alls billigare med bussgods och mitt paket på 10 kg!
Posten är 4 :- billigare med postförskott än Bussgods och har faktiskt aldrig tagit mer än max 2 dagar (oftast 1).
Så jag vidhåller att det ALDRIG mer blir bussgods.
Har däremot skickat med DHL och det var smidigt,men det är en annan historia!
Hoppas att min sadel inte dröjer 2 veckor i vart fall,som någon skriver!
Den har lyckats ta sig ca 50 mil till Stockholm på 3 dagar!

De olika Bussgodsombuden har inte samma prislistor. För mig har priset varit ungefär detsamma om jag skickat sadlar med Posten eller Bussgods.

Jag lämnade in en sadel i måndags eftermiddag innan dom stängde precis. Och idag fick hon sadeln, då har den gått från Vetlanda, Jönköpings län upp till Lycksele. Hon hämtade ut sadeln lite efter 12 idag.

Grejen med bussgods är ju att du kan skicka skrymmande saker. Posten tar inte paket som är hur stora som hellst.
vi skickade bussgods från Östergötland till Stockholm och det tog närmare 6 dagar. Det stora problemet (om man inte betalar extra) är att få på det på en buss, att det finns plats. När det väl kommer på brukar det gå fort. Dock är ett råd att åka till närmsta större stad och lämna in det, landsbygden är lite svårtrafikerad.

TS pratar om en sadel - de är inte "hur stora som helst".

Problemet som jag ser det är att vissa Bussgodsombud inte bryr sig om att scanna paketen så de går inte att använda deras sökfunktion och man har ingen jäkla aning om var sadeln befinner sig + att de saknar enhetlig prislista. Storstad eller inte har inte varit nån skillnad för mig.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka