Sv: Bussgods

Jag har skickat med bussgods ett par gånger. Det tar alltid längre tid än posten, men inte jättelång tid. Det har dock varit billigare än posten alla gånger, så hur du fick det till samma pris förstår jag inte riktigt...

Däremot tycker jag inte riktigt om lösningen med hur de betalar ut pengar om man skickar mot efterkrav. Jag fick ringa & påminna om mina pengar ett par gånger, och det kändes sådär. De hade inte riktig koll, utan det var - jaha, här har jag den lappen.
Kändes lite nervöst när det rörde sig om ett antal tusenlappar som var på vift ett antal veckor. :crazy:
Annars är det kanon att man slipper att ha bankgiro/plusgiro.

Tror också att det skiljer väldigt mkt mellan ombuden!

Hej!
På mitt jobb är vi ombud för bussgods, tycker inte att ni bara ska klaga på ombuden. Det beror på vilken chafför som kör bussen, om de är lata så struntar de att hämta paketen, tex om det är dåligt väder.
Vi har heller ingen scanner att läsa paketen med.

Jag har skickat med bussgods ett par gånger. Det tar alltid längre tid än posten, men inte jättelång tid. Det har dock varit billigare än posten alla gånger, så hur du fick det till samma pris förstår jag inte riktigt...

Däremot tycker jag inte riktigt om lösningen med hur de betalar ut pengar om man skickar mot efterkrav. Jag fick ringa & påminna om mina pengar ett par gånger, och det kändes sådär. De hade inte riktig koll, utan det var - jaha, här har jag den lappen.
Kändes lite nervöst när det rörde sig om ett antal tusenlappar som var på vift ett antal veckor. :crazy:
Annars är det kanon att man slipper att ha bankgiro/plusgiro.

Tror också att det skiljer väldigt mkt mellan ombuden!

Har för mig att bussgods kan hålla pengarna i 10 dagar från det att paketet blivit utlöst.

Har för mig att bussgods kan hålla pengarna i 10 dagar från det att paketet blivit utlöst.

Jo, nåt sådant är det, men mina pengar var på vift betydligt längre än så. :crazy: Jag lät det gå 2 veckor innan jag började ringa har jag för mig.

Men det finns säkert ombud som sköter sig jättebra, jag hade kanske otur.

det senaste jag fick från bussgods skickades den 27aug o var framme igår sent på kvällen men jag tror det beror på vart i landet det skickas o vart det ska därför kan det ta lite tid.

Ni kanske kan låna Göteborgs då, de använder ändå inte sin.

Sen kan jag ju tycka att man SKA ha en scanner och använda den om man ska vara Bussgodombud.

Det är konstigt att inte samma krav ställs på ombud med scanner och dylikt!
Tycker inte detta verkar vara ett seriöst företag.
Börjar tycka synd om säljaren till min sadel om hon ska behöva vänta på sina pengar.
Som sagt ,enda plus med bussgods är nog tyvärr att det inte krävs plus- eller bankgiro.
Så här i efterhand skulle vi ha löst det på ett annat sätt,så hade jag haft sadeln nu

Och jag har fortfarande inte fått sadeln!
Riktigt arg och funderar på att gå vidare med detta.

Sådana här oseriösa företag ska inte få finnas,även om det behövs konkurenter till Posten,så måste det ju vara seriöst!

Ingen telefontid idag heller och dåliga utlämningstider=big nono för mig!:devil:

När jag väntade på min sadel så tog det inte mera än 2dagar. det gick väldigt snabbt och smidigt. bara att hämta i lyckeby där dom säljer eu-moppar. gamla konsum..ja du vet.

Vad gäller pengatransaktionen: numera använder jag Internetgirot, Bussgods bestämde sig för att hålla en större summa pengar för mig vid ett tillfälle. Det var INTE roligt.

Antar att det var riktat till mig!
En riktig "tantsadel"!;)
Kieffer Inn ,hoppsadel med STORA STÖD och MOCKA i sätet!
Älskar min Kentaur,men ska jag våga hoppa högre behöver jag mer stöd!
Åldern?:devil:

Haha.....
Nej,ingen sadel i sikte och heller ingen som svarar i telefon i Lyckeby!

Tyvärr,det blir ALDRIG bussgods för mig mer!

Ni kanske kan låna Göteborgs då, de använder ändå inte sin.

Sen kan jag ju tycka att man SKA ha en scanner och använda den om man ska vara Bussgodombud.
Jag håller med dig om att ombuden borde ha scanner. När det gäller Göteborg har de använt den när jag har lämnat in gods. Jag kanske har haft tur och det kanske beror på vem som jobbar just då. Killarna där verkar inte vara anställda för sin servicekänsla.

Tror det var riktat till mig!
Nej,den är skickad mot efterkrav,men jag kan ju inte skylla säljaren för Bussgods urusla service:devil:

Sadeln har avancerat knappa 15 mil på 3 dagar:bump:
Är detta företaget från he............
Ingen som svarar så man kan få några svar heller...........

Jag har skickat sadlar med bussgods 3-4 ggr. Har varit billigare än med posten och jag har varit jättenöjd. Det har säkert tagit ung en vecka men inte ha jag jagat upp mig för det... En vecka tycker jag är ok, är det mer än det skulle jag ringa och prata med dem.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka