Sv: Bussgods

Jag tycker också en vecka är ok så länge DET FINNS NÅN SOM KAN TALA OM VAR SADELN BEFINNER SIG om den nu inte går att söka som det ska gå att göra. Visa ombud går inte ens att ringa.

Nej,jag tycker inte en veckas leveranstid är ok.
Har alltid skickat med posten och det har nästan ALLTID gått på 1 dag och ALDRIG längre än 2.
Så varför ska man betala mer för en sämre tjänst???????????
Hoppas bara att sadlen inte är skadad när och om den kommer fram,för då ska de få se på annat.:devil:

Anser fortfarande att det är urdåligt och ska ta vidare kontakter för att utröna om det går att göra något gentemot företaget........

Jag tycker bussgods är för bedrövliga i sin service. De kan inte erbjuda en exakt tidtabell, ej heller en konsekvent leveranstid. Och det absolut värsta av allt är att de tar orimligt lång tid på sig att betala ut pengarna när man skickat mot efterkrav, upp till nio dagar har vi fått vänta på pengarna - helt oacceptabelt!

Jag kommer i framtiden undvika bussgods så gott jag bara kan!

Idag har sadeln kommit och den passade perfekt:bump::banana:
Men,gräsligt otrevligt ombud som skulle tala om hur billigt det var med Bussgods:devil:
Är helt säker på att jag ALDRIG kommer att nyttja deras tjänster mer!

Skönt att den kom fram tillslut.

Det verkar vara lite olika service. Jag har både skickat och tagit emot sadlar via bussgods och det har varit mycket billigare än Posten, och har tagit max 3 dagar. Och då bor jag ändå i Jämtland och tycker att det brukar vara längre leverenastid hit.
Och jag har inte haft några problem att få fram pengarna fort heller.

Bra att den kom fram nu! Verkar inte ha tagit så väldigt lång tid ändå?

Här där jag bor, kostar det olika mycket att skicka paket beroende på om det ska vara prio eller ej. :angel: Prio, då uppfattar jag det som att varan skickas direkt. Om man ej har prio, då får paketet vänta tills det finns plats på rätt buss. Jag har fått en känsla av att de också medvetet låter vissa paket vänta om man inte har betalat extra för prio-tjänsten. :devil: Både paket jag skickat och tagit emot med bussgods, har tagit uppemot 2 veckor att få levererade... Har man dessutom begärt efterkrav, har de också ibland hållit på pengarna väl länge, och då har det rört sig om summor omkring 15tusen. Känns inte så jättebra alla gånger förstås.

Skickar man med posten, men vill ha försändelsen spårbar, så måste man antingen skicka brevet som rekomenderad försändelse, eller så får man skicka det som paket.
Internetgirot är ju en bra lösning för alla parter, då ser man om köparen har betalat och samtidigt får man som köpare möjlighet att inspektera paketet och godkänna det. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka