swe

Trådstartare
Vad har ni betalat för era buté sadlar? Funderar på att köpa en och undrar om ddet lönar sig att leta efter en begagnad.
Hur står de sig i värde?

Sv: Buté

Butet ligger på ca 25000:-
Vet ingenstans där de säljer dem billigare.

Andrahandsvärdet är högt. Vet en nästan 20 år gammal butet som såldes för 13.000:-.

Sadlar med ett par år på nacken får du nog runt 20.000:- för.
Finns inte så många beg. på marknaden.

jag köpte iofs en ingen hoppbutet utan en dressyr men gav 10'000kr för min inkl. fin amerigo-gjord.
min kompis köpte sin beg. hoppbutet för en spottstyver, kommer inte ihåg hur mycket, jag får se till att hon kommer hit o svarar själv. men inte var det mycket pengar! ett riktigt kap.

Köpte min Butet i slutet av februari förra året för 24.500 ny.
De flesta begagnade hoppsalar ligger mellan 16-20 vad jag har sett

jag hade också tänkt köpa en beg butet först, men det finns typ inga, och de som finns kostar typ 2000-5000 kr mindre än nypris, så då kan du lika gärna köpa en ny som passar både dig och hästen perfekt.

Jag håller med de andra, man kan lika gärna köpa sig en ny, för de kostar bara några tusenlappar extra. Och har man 20 000 har man 25 000 också.....
Jag har faktiskt sett ett par Butet för 10-14 000 som har varit väldigt fina, men de har sålts på ett par timmar. Så det gäller att vara snabb.

Ser att jag var morgontrött och stavade fel. Vilken tur att ni förstod att det var butet jag menade. Tack för alla svar! Ska nog satsa på en ny, det kändes skönt att höra om andrahandsvärdet.

Tror de står sig ganska så bra i andrahandsvärde. själv fick jag en ny till min pålle. Tror vi betalade kring 26-27 000. Är integrerade paneler och sydd efter mina benmått.

Ska du sitta riktigt bra rekommenderar jag att köpa en ny där vulstrerna anpassas efter dina ben,eller leta noga bland begagnade så kan du hitta en som passar.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 136
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 356
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31