Sv: BVC-tråd

Nog en smaksak?

Men anledningen till att vi inte valde flytande var för att risken är större att det kommer upp igen och då vet man inte hur mycket alvedon som "stannat" eller om allt kom upp ...

Idag har Theo varit på BVC för att få vaccinering nr två. Och naturligtvis vägning och mätning.

Vaccineringen gick jättebra! Han vara ledsen ca 5 sekunder, sen var han glad igen trots att han var jättetrött.

Vikt: 7300 g
Längd: 63,7 cm
Huvudomfång: 42,7 cm

Han är idag 5 månader och tre veckor.

Citerar mig själv för att jämföra!

Efter dagens besök:

Vikt: 8160 g
Längd: 66,4 cm
Huvudomfång: 43,5 cm

Theo är idag 6 månader och 19 dagar! Jäklar vad han växer!:eek:

Citerar mig själv för att jämföra!

Efter dagens besök:

Vikt: 8160 g
Längd: 66,4 cm
Huvudomfång: 43,5 cm

Theo är idag 6 månader och 19 dagar! Jäklar vad han växer!:eek:

Min plutt är 6 månader och 13 dagar, när han var 6 månader "blankt" så såg det ut som följer,

Vikt: 9855 g
Längd: 71 cm

Stooor kille :D

Min plutt är 6 månader och 13 dagar, när han var 6 månader "blankt" så såg det ut som följer,

Vikt: 9855 g
Längd: 71 cm

Stooor kille :D

Jo, jag vet att han inte är så stor egentligen.Han är dock född 3 veckor förtidigt och har legat under "normalkurvan" hela tiden, men nu var han nästan där!

Han har dock följt sin egen kurva kanonbra hela tiden!

Kändes skönt att veta att han (troligen) inte får i sig för lite mat i alla fall! Känns som att jag hade bättre koll så länge han åt ersättning.

*kl*

BVC i dag, Melwin blir 6 månader i morgon

Vikt: 8440 g endast gått upp 144 g på en månad :crazy:
Längd: 68,5 cm endast växt 0,5 cm på en månad
Huvud: 47 (tror jag det var :o )

VAr läkar kontroll i dag oxå, det gick bra, dock blev det lite ståhej, då jag sa att Melwin luktar så mkt "aceton" i munnen ständigt, så det blev blodsocker tagning o sånt...det var ok iaf :laugh: Men ska dit och väga han om en månad igen på xtrakontroll för att se om han ökat mer......
Han som alltid minst gått upp ca 800 g på en månad, han äter bra o så och är inte superaktiv som gör att han bränner allt han äter.....
Men han är pigg och aktiv och glad det är bra iaf!

Hej!

Varit till BVC idag, Martin 5 månader och 11 dagar:

Vikt: 8165g
Längd: 69cm
huvud: 43cm

En riktigt stadig liten klump :love:

*kl*

Besök idag, 3 månaders kollen inkl vaccination.

5630g tung
60,5 cm lång

Evelina var jätteduktig, gnydde vid första sprutan, när hon fick spruta nr:2 i det andra låret så gallskrek hon. Tog en liten stund innan hon slutade gråta i min famn.

Stackars liten vi är båda jättetrötta, har vakat över gamlingen inatt som hade kolik. Hon var förtvivlad över att min mamma fick ta henne igår tills
lls hon somnade, jag varit ute i stallet hela natten.

kl

Besök igår.
Sonen är nu 11 veckor.
Vikt: 6160 g (5780 för 2 v sen)
Längd: 60,1 cm (59,7 cm 20 dgr sen)
H omf: 40,5 cm (39,8 cm 20 dgr sen)

Om två veckor ska vi tillbaka och då ska han vaccineras!

Lillan är nu 8 veckor, och har varit på läkarbesök:)

Längd 59 cm
Vikt 5 400....nånting:D

Vägde 3 550 vid födseln och tappade 100 g, sedan dess har det pekat uppåt.

Knapplån

Milton som blev fem månader igår vägde in på 7710 gram och till det 67 cm idag. Nu tycker jag att han kan sluta växa. :angel:

4 månader:
Vikt: 7180 g (tror jag det var :o)
Längd: 67 cm
Huvud: 42,5 cm

Idag är Ludwig 5 månader (jisses!) och det firade vi med ett par sprutor :p

Vikt: 7915 g
Längd: 68,5 cm
Huvud: 44 cm

BVC tycker fortfarande att han är väldigt stadig för sin ålder, kul att höra sånt :laugh:

Hjärtat blev vaccinerad idag. 3 månader gammal.
första sprutan ganska ok.. bara liiite ledsen
andra sprutan jäääääääääääääääätte ledsen och gallskrek och lugnade inte ner sig riktigt förrän vi kom hem.
kände mig som världens hemskaste mamma och hade svårt att hålla tillbaka tårarna själv... stackars lill loppan.'
annars är Lova numera 61 cm lång och väger 5380 gram.

*kl*
Idag var vi in till BVC jag och Sebastian.
Jag satte ned honom på golvet som jag brukar och han kröp genast iväg och reste sig mot skötbordet de har inne på rummet. Sköterskan tittade på honom och sa, "-Nej men, så där ska väl inte du kunna göra? Du är ju bara 8 månader! ;)" Resa sig upp och gå längs saker, pincettgrepp och tittutlekar, det är tydligen "10-månaders saker"!!! Jaha tyckte jag, han har stått upp mot allt i typ två veckor!! *stolt*

Grabben vägde in på 9450 gram och mätte 73 cm, 8 månader och 8 dagar!

Första besöket för Moa i onsdags, 11 dagar gammal

<Födelse: 49 cm, 3540 g, huvud 35,5cm
hemgång 3440g

onsdags: 52 cm, 3790g, huvud 36cm

Juste här hade jag ju tänkt skriva, vi var på bvc för första gången i onsdags. :)

Nyfödd: 48 cm 3505g
2 veckor: 53 cm 3970g

Hon växer så det knakar! :laugh:

KL

John nästan 6 månader

Vikt: 8305 gr
Längd: 67,5 cm
Huvud:-----

Vaccinerades och denna gången gick det kanon! Inte en tår eller sur min.
Jag stannade hemma och hans pappa fick gå dit;)

kl

Idag var vi hos barnläkaren, vi glömde checkhäftet som man måste ha med sig för vaccinerna så vi måste tillbaka imorgon för vaccineringen men dom andra sakerna kunde vi göra iaf.

Emilia blir 8 månader på söndag

Vikt: 7860 g
Längd: 71 cm lång
Huvud: 44 cm

En perfekt bebis på alla sätt och ligger långt före i utvecklingen.

Sen måste jag fråga, hur ofta går ni till BVC med bebisar mellan 6 månader och 1 år?

Liknande trådar

Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: Araminta
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 072
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 556
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka