Bukefalos 28 år!

Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Jag köpte bomma förra våren som jag målade, det var jättekul ju mer man målade desto fler färgkombinationer kom man på och även mönster.
Sedan fick sambon dela på ett traktorhjul (bak) det går att anv. som både stöd, infångare och att ha under hindret!!
Snälla pappsen håller på att göra stöd på det traditionella sättet med bildäck på fälj och sedan har han svetsat dit så man kan fästa själva stolpen!
Så här blev mina bommar iaf.
ska köpa fler i sommar så jag har fått tipps och insperation av er här på buke!
Gekshstavd-12.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

japp! menade dig.

Okej, får ni göra sådana stora saker i träslöjden? Det fick inte vi göra!
 
Sv: Bygga egna hinder???

Har du någon bild man kan få se på dina traktor hjul? finns ju några här som ligger och skäpar! är de inte tunga och bära?
 
Sv: Bygga egna hinder???

Kul tråd, bra ideer och jättefina hinder, vill bara komplettera med en av mina kompisars ideer ang. mur och vattenmatta. Hon köpte helt enkelt en vanlig vaxduk att lägga som vattenmatta, ordenligt med grus över kanterna så låg den kvar. Vet att hon har en ide med vaxduk att användw som typ "rullgardin", saftey system hade nåt sånt med en sol på och en som såg ut som en tegelmur bl a.
 
Sv: Bygga egna hinder???

*knapplån* jag har byggt cavalettihinder/markbomsstöd:banana: Vart jättenöjd med dem:) Bilder kommer
 
Sv: Bygga egna hinder???

Förstår vilka du menar, du har inga bilder på hinderna? Det skulle vara kul och se! Väldigt smart faktiskt, finns ju vaxdukar i många olika färger och mönster och det är inte så dyrt att köpa heller :bump:
 
Sv: Bygga egna hinder???

Här kommer dom:

10259811.jpg


Det var svårt att såga hacket på mitten med vanlig såg så det ser lite missbildat ut:p Men nöjd är jag iallafall:D
 
Sv: Bygga egna hinder???

*kl*

Har idag med sambon varit ute och spikat hinderstöd. Äntligen! det blev 6 st.
Vi gjorde dom inte så höga för jag vill att de ska gå att använda till longering oxå. Vi provar med att göra dom 130 cm höga. Vi hoppar ändå inte så högt och jag tror att jag kan hinna med att få över linan då. Ska prova i lugnt tempo först, annars får vi väl såga av dom en bit.
Nu kollar jag tråden för att få inspiration till färgkombinationer till bommar. Tänkte att jag nog ska göra några "plankbommar" för plankor har vi många. Då behöver jag bara köpa runda bommar till två hinder.
Idén med vaxduk var intressant. Ska se om jag hittar nt bra "läskigt" mönster =)
 
Sv: Bygga egna hinder???

KL

Hej vi skall måla om våra hinder nu både bommar och utfyllnad, ngn som har roliga färgkombiantioner gärna litte udda :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
8
· Visningar
750
Senast: LizaGood
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
987
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp