Bygga för häst - fråga på innehållet

the_connemara

Trådstartare
Häften man kan beställa gratis från Ridsportsförbundet, s. 14 angående Spolplats sista meningen: "Det skall finnas högt placerade bindringar och i spolplatser med tillräcklig bredd, gärna en avspärrningsbom."

Vad menas med det sista? En bom i hästens längdriktning? Varför?
 
Sv: Bygga för häst - fråga på innehållet

Det måste väl vara en bom i tvärledd? Så att du har väggar på tre sidor och bom på den fjärde? Så att hästen inte kommer lös om den skulle slita sig från uppbindningarna...
 
Sv: Bygga för häst - fråga på innehållet

Eller så kan det vara (om det finns plats) för att man ska kunna stå på ena sidan och spola utan att hästen ska kunna kliva på dig?Typ som det kan se ut i vissa stallgångar?Hittar nga bilder nu men har sett bilder på ett runt stall med stallgång i mitten som är avgränsat av bommar....
 
Sv: Bygga för häst - fråga på innehållet

Eller så kan det vara (om det finns plats) för att man ska kunna stå på ena sidan och spola utan att hästen ska kunna kliva på dig?Typ som det kan se ut i vissa stallgångar?Hittar nga bilder nu men har sett bilder på ett runt stall med stallgång i mitten som är avgränsat av bommar....

Så tänkte jag med.

Men gärna mer funderingar!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 151
Senast: Liten
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 501
Senast: zolan
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 035
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp