Sv: Bygga hemsida
Hmm, ett ankare, taggen <a>, är en länk och antagligen den mest frekvent använda taggen
Ordet ankare får mig att tänka på när man använder <a>-taggen som en referens till en plats på din webbsida. Du kan till exempel ha alla stycken på en enda sida och sedan länka till styckena med ett ankare varpå webbläsaren skrollar ned till början av det valda stycket. Men det är ju inte speciellt snyggt eller praktiskt
Du skulle också kunna använda javascript för att dölja och visa vissa delar av sidan, men det kan ju vara lite knepigt, och inte heller särskilt smart om en besökare vill se endast en bild, men tvingas ladda ned 20 bilder trots att de övriga är dolda.
Jag tror att du är ute efter Frames eller en iframe. En iframe fungerar som en ruta på webbsidan som hämtar och visar en annan webbsida inuti rutan. Använder du frames behöver du inte uppdatera hela sidan för att visa ett annat innehåll, men frames är förlegat och bör inte användas(om en besökare surfar in på en webbsida som är menad att endast visas inuti en iframe/frame kommer de ju inte kunna använda din sajts meny).
Om din meny kommer att uppdateras frekvent är det smartaste alternativet att använda ett skriptspråk, men då blir det ju lite mer avancerat om man är nybörjare
Så kör på frames, eller så gör du som de flesta glada amatörer(skulle jag tro) och skapa ett htmldokument för varje område(en för häst, en för hund eller vad du nu har för menyalternativ) och kopiera och klistra in din meny i varje dokument
Och CSS är stilmallar där du sköter utseendet av webbsidan: färg, form, positionering
Nu blev det väldigt mycket text, men jag är inte helt hundra på vad det är du vill bygga