Bygga litet stall ?! Utebox ?

Sv: Bygga litet stall ?! Utebox ?

glöm bort mitt inlägg.. jag var för snabb..
 
Sv: Bygga litet stall ?! Utebox ?

Tycker precis tvärtom, tänk om alla stall/ligghallar/uteboxar för hästar var förprövade. Då skulle det bli helsikes mkt billigare för dom som bygger fel och som blir tvungna att göra extensiva ombyggnationer i efterhand. Och det händer, ganska ofta.

*knapplån*
Uteboxar som finns på marknaden tenderar till att inte följa svensk djurskyddslagstiftning. Det är främst ventilation samt dagsljusinsläpp som brukar vara vanliga brister. Kolla upp innan du köper. Enligt svensk lagstiftning måste en sjukbox för lösdriftsgående djur även vara möjlig att värma upp vid behov.
 
Sv: Bygga litet stall ?! Utebox ?

Jag har kollat upp hur det är för min egen del och jag behövde varken förprövning eller bygglov... Känns bra att ha kollat upp det.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 552
Senast: Ajda
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 798
Senast: shia
·
Fritid Jag går i tankar om att separera från sambon. Vi har två barn ihop och lever på en hästgård. Han har i flera år sagt att han inte vill...
2
Svar
22
· Visningar
4 017
Senast: Magnum
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 752
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp