Bygga ridhus?!

B

**BORTTAGEN**

HJÄLP! Är det någon som vet ungefär vad det kostar att bygga ett ridhus om man bygger med måtten 20*40 meter samt enklast tänkbara standard? Egna erfarenheter? Vilka kostnadsposter är det som uppkommer? Något särskilt man bör tänka på?
:confused:
 
Beror lite på var du bor och vad du har för möjlighet att göra själv. Runt miljonen får du räkna med att det kostar att anlägga ett enkelt ridhus utan "krusiduller" om du inte kan göra det mesta själv. Dyrast är markarbetet samt belysningen om du har möjlighet att ta egen skog etzc till själva byggnaden. Köper du byggnaden är den naturligtvis en stor kostnad också!
 
det var inte så dyrt. får man ett väldigt dåligt ridhus då eller är det helt okej?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 092
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 216
Senast: skogaliten
·
Hundträning Den lilla lokala brukshundklubben har ett tält för "inomhus"träning vintertid på önskelistan, men det har mest varit en dröm och aldrig...
Svar
15
· Visningar
1 299
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
39
· Visningar
1 657
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp