Bygga stall, vilken inredning ska man välja?

Tessalonica

Trådstartare
Till moderator; Vet att det finns mängder med trådar om detta, men de flesta har gått ur tiden och det känns fel att väcka dem till liv igen.

Har planer på att bygga ut mitt nuvarande stall :). Har för tillfället 3st 12kvm boxar, tänkte lägga till 3 st på det. Nu undrar jag vilken inredning som är smidigast? Jag har sett att det finns mellanväggar som är gjorda i plast, någon som köpt det och testat? Verkar väldigt smitigt att hålla rent.
Något annat man bör tänka på när man bygger om? Min tanke är att kunna behålla en del av den gamla byggnaden och lägga till ett utbygge.
Har fått en offert från ett företag i Laholm som säljer stall inrening. På 6st kompletta boxar, med foderlucka, öppningsbart galler, PLASTväggar etc, blev en totalsumma på 66000kr. Nu är jag ju ute efter 3st, men låter det dyrt?
Vilka företag kan Ni rekommendera?

Tacksam för all hjälp!
 
Sv: Bygga stall, vilken inredning ska man välja?

Vi håller som bäst på att inreda vårt stall, och vi har valt att bygga själv... Fast det krävs ju klart att man har tid och ork att lägga lite tid på det och att man har en händig sambo *s* - å andra sidan blir det lite billigare. Exakt pris har jag inte än, men det kan jag återkomma med... :) Vi har iaf betalat 13000 för järn och plank till fyra boxar...

När jag har letat efter design-idéer, så har jag tittat på Hästnet, där finns kontaktuppgifter till många olika försäljare av boxar...
 
Sv: Bygga stall, vilken inredning ska man välja?

Det är ju just det där med tid. Något som jag kanske inte har mer utav... Men det känns ju helt klart mycket billigare om man kan samla ihop arbetskraft och bygga själv :) Fick en offert till igår från ett annat företag, de skulle ha 6400kr/box ex.moms front+mellanvägg. Billigare än det andra alternativet jag frågat men då var detta standard, ingen galleröppning osv.
Till saken hör att jag måste bygga ut stallet, ska se om jag kan fixa ritningen, Du kanske kan ge tips på placeringar m.m. Man har ju en klart bild för sig själv men ibland är ju inte den alltid det bästa..
Hästnet är super, ska kolla vidare där.
 
Sv: Bygga stall, vilken inredning ska man välja?

jag tycker det låter som ett helt okej pris. boxinredning är dyrt! jag har ett bruksbalken stall så vet inte vad just boxarna kostade, men det är iaf Jaba boxen som vi har, med öppningsbara fönster. det är en standardversion kan man säga, ska man ha utsmyckade galler, mässingknoppor od så kostar det betydligt mer...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Många är vi som ska bygga stall här på forumet:banana: Vi har köpt en gård i Herrljunga som vi ska få till sommaren. Har...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: jolly_jumper
·
Hästmänniskan fick tillträde till vår lilla gård igår. det första jag gjorde var att riva ut den gamla höns/gris inredningen som fanns i stallet...
Svar
13
· Visningar
2 161
Senast: Rydberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp